آتش سوزی به طبیعت رکن آباد شیراز افتاد



در همین رابطه رئیس سازمان آتش نشانی و ایمنی شیراز گفت: ساعت 20:06 روز سه شنبه 4 مرداد 1400 در ارتفاعات رکن آباد توسط شهروندان تماس گیرنده سامانه 125 اعلام حریق شد و تیم عملیاتی اعزام شدند. از ایستگاه 15 تا محل حادثه.

به نقل از روابط عمومی سازمان ، محمد هادی گین افزود: آتش سوزی که منطقه وسیعی از مراتع را در برگرفته بود ، به دلیل مجاورت با خار ، آوار و درختان مرده و به دلیل استعداد محیطی محل ، شعله های آتش گسترش یافت. سریع و کل محیط را پوشش می دهد ، به سرعت در اطراف پخش و گسترش می یابد.

وی ادامه داد: پس از رسیدن آتش نشانان به محل به دلیل شرایط ، ارتفاع کوه و عدم دسترسی به شعله های آتش از طریق خودروهای عملیاتی ، تیم عملیاتی با تجهیزات ویژه با پای پیاده خود را به محل آتش سوزی رساندند.

وی افزود: باد و استعداد اکولوژیکی محل باعث می شود هر لحظه شعله های آتش گسترش یابد و کنترل آن برای تیم عملیاتی دشوارتر باشد.

گین گفت: سرانجام پس از 2 ساعت آتش نشانان شعله های آتش را مهار و آنها را کاملاً خاموش کردند و پس از رنگ آمیزی و ایمن سازی کامل صحنه ، عملیات خود را به پایان رساندند.

وی گفت: میزان دقیق منابع طبیعی تحت تأثیر آتش سوزی قرار گرفته و علت آن پس از بررسی های کارشناسی توسط کارشناسان اطلاع داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید  معمولاً پرورش گاو ورامین با ظرفیت 2000 راس گاو

دیدگاهتان را بنویسید