مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آتش زدن قرآن در سوئد و آخرین اخبار آن – ایران چطور

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سومین شب ناآرامی در سوئد بر سر سوزاندن قرآن

شب گذشته در سوئد سومین شب ناآرامی پس از سوزاندن قرآن توسط یک گروه راست افراطی ضداسلامی رخ داد.

به گزارش گاردین، پلیس گزارش داد که حدود 100 جوان در شهر لندسکرونا شروع به پرتاب سنگ و آتش زدن خودروها و لاستیک کردند. 12 افسر پلیس مجروح شدند و چهار خودرو پلیس در روزهای اخیر به آتش کشیده شده است. درگیری هایی در چند روز گذشته در شهرهایی مانند استکهلم و همچنین در لینکوپینگ، نورکوپینگ و در همه مکان های دعوت شده توسط حزب توک دانمارکی مشاهده شده است.

کیم هیلد، سخنگوی پلیس در جنوب سوئد، می‌گوید که قصد لغو تظاهرات برنامه‌ریزی شده احزاب راست‌گرا در شهر جنوبی لاندسکرونا را ندارد، زیرا معتقد است آستانه تحمل بالاست و پلیس سوئد برای حق آزادی بیان ارزش قائل است.

در دو روز گذشته، گروه های راست افراطی شورش ها و ناآرامی های گسترده ای را در شهرهای مختلف سوئد به راه انداخته اند. ماجرا از آنجا شروع شد که راسموس پالودن، رهبر حزب راست افراطی دانمارک، قرآن را در یکی از حومه‌های سوئد که عمدتاً مسلمان بودند، به آتش کشید. این اقدام اعتراضات گسترده مسلمانان را برانگیخت.

پالودن، یک وکیل دانمارکی، همچنین یک شهروند سوئدی است و دوره استریم 2017 را راه اندازی کرد. وب سایت این حزب بر “مبارزه با مهاجرت و ضد اسلام گرایی” تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید  تصادف وحشتناک در جاده اقبالی قزوین
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *