آتش‌سوزی جنگل‌های ارس در ارتفاعات هزار مسجد کلات مهار شد



ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلات گفت: آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های ارس در ارتفاعات هزار مسجد شهرستان کلات مهار شد.

حسن محمدزاده اظهار کرد: به دنبال یک فقره آتش‌سوزی به وسیله عامل انسانی در مراتع و جنگل‌های ارس منطقه پوستین دوز چهار راه ارتفاعات هزار مسجد خوشبختانه با حضور به موقع نیروها و اطفای کامل حریق هیچ گونه آسیبی به درختکان جنگلی ارس وارد نیامد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی محمدزاده افزود: از ابتداء سال جاری تاکنون دو فقره آتش‌سوزی در جنگلها و مراتع شهرستان داشتیم که سطح عرصه‌های آن بالغ بر ۹.۵ هکتار بوده که به دلیل عدم رعایت عامل انسانی در نقاط ارتفاعی هزار مسجد به وقوع پیوسته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلات یادآور شد: با وجود ۶ ساعت راهپیمایی در ارتفاعات و اطفای حریق خوشبختانه تا کنون هیچ درخت جنگلی ارس که از نادرترین درختان جنگلی ایران قلمداد می‌شود، آسیب ندیده است.

وی گفت: با وجود کمبودها و شرایط سخت و صعب‌العبور بودن ارتفاعات هزار مسجد، یگان حفاظت این اداره به صورت شبانه روزی و با همکاری ساکنان محلی هر گونه سوء استفاده از اراضی ملی را رصد نموده و با مشاهده هر تخلفی با همکاری و هماهنگی قوه قضا اعمال قانون می‌نماید.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  خبر خوش برای هواداران استقلال ؛ پایان شایعه جدایی یک ستاره

دیدگاهتان را بنویسید