آب پنیر یک میان وعده انرژی زا برای افراد چاق است


آب پنیر یک محصول جانبی از شیر است که به طور سنتی از پختن، غلیظ کردن یا خشک کردن دوغ باقی مانده از دوغ یا ماست کم چرب تهیه می شود.

تولید کشک مربوط به زمان و دوره خاصی نیست، بلکه آنچه مشخص است تولید کشک از شیر مازاد است که روستائیان و عشایر آن را به محصولی تبدیل کرده اند که برای نگهداری شیر کمتر فاسد می شود.

اما در روش صنعتی تولید با افزودن و کشت نوعی باکتری در ماست و سپس جوشاندن با رطوبت 82 درصد حاصل می شود که معمولاً به دلیل اینکه از ماست تهیه می شود برخلاف کشک سنتی طعمی شبیه به ماست می دهد. ، کشک حاوی تمام خواص شیر و حاوی کلسیم، چربی، نمک، پروتئین و مقداری ویتامین B است.



آن طور که دکتر مرتضی رئیسی، متخصص تغذیه درباره خواص مصرف کشک و گنجاندن آن در برنامه غذایی در ماه مبارک رمضان می گوید: «کشک یکی از لبنیاتی است که از دیرباز جای خود را در سفره ایرانیان باز کرده است مانند شیر و ماست. .

یکی از ویژگی های این ماده فرآوری شده اسیدهای آلی موجود در آن است که دستگاه گوارش مانند معده و روده بزرگ و کوچک را ضدعفونی می کند. ، می توان از نعناع خشک و سیب استفاده کرد.



از دیگر خواص آب پنیر کلسیم و فسفر بالای موجود در آن است که می تواند در پیشگیری از پوکی استخوان موثر باشد و برای خانم های یائسه و نیاز بدنشان به کلسیم به عنوان میان وعده مصرف می شود.غذا توصیه می شود.

بیشتر بخوانید  خواص و فواید شفا بخش خفاش ها در علم پزشکی !



مصرف کشک برای پیشگیری از پوکی استخوان در مواقعی که برای بیماران مبتلا به کلسترول و فشار خون بالا توصیه نمی شود توصیه می شود.

از طرفی میزان انرژی تولید شده از 100 گرم پنیر دلمه ای حدود 105 تا 120 کیلو کالری است و این مقدار می تواند یکی از منابع انرژی مورد نیاز بدن در رژیم غذایی باشد، بنابراین علیرضا ابوالفضلی، متخصص تغذیه تاکید می کند: پنیر دلمه. و مقدار کمی معده را اشغال می کند، او می گوید: «نکته ای که می تواند برای افراد چاق مهم باشد.



ابوالفضلی با توجه به اینکه آب پنیر یکی از غنی ترین منابع پروتئین حیوانی است، می گوید: کشک محیطی مناسب برای رشد و نمو میکروارگانیسم های مختلف است که اغلب باعث مسمومیت های شدید و حتی مرگ می شود.

بنابراین توصیه می شود از کشک بسته بندی شده (پاستوریزه) که دارای برچسب بهداشتی و مجوز باشد استفاده شود. وی ادامه داد: از سوی دیگر نگهداری آنها در یخچال و پرهیز از مصرف کشک مایع در زمان مصرف ضروری است و مصرف کنندگان برای کاهش میکروارگانیسم های آن باید قبل از مصرف این غذا را بجوشانند.

هیچکدام و هیچ


دیدگاهتان را بنویسید