مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آب شدن چربی روی معده

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چاقی

معده را کم کنید و چربی معده را آب کنید

وقتی لباس هایی مثل تی شرت های تنگ می پوشید از اینکه شکم دارید ناراحت می شوید و لباس هایتان شکمتان را بد می کند یا وقتی شلوار می پوشید احساس خوبی ندارید که دکمه شلوارتان بسته نمی شود یا شکم روی شلوارت آویزان است…

چگونه با کمک عادات غذایی و رژیم غذایی معده را کم کنیم؟ وقتی لباس هایی مثل تی شرت های تنگ می پوشید از اینکه شکم دارید و شکمتان در لباس هایتان بد به نظر می رسد ناراحت می شوید یا وقتی شلوار می پوشید احساس خوبی ندارید که دکمه شلوارتان بسته نمی شود یا شکمتان. روی شلوارت آویزان می شود

درست در وسط بدن قسمتی به نام شکم قرار دارد که همیشه ابتدا در لباس دیده می شود. و همیشه با او بد رفتار می شود زیرا بسیار متورم است. چربی به سرعت در معده ذخیره می شود. به دلیل تجمع این بافت چربی که معده را متورم می کند و از بین بردن این چربی ها کار ساده ای نیست.

زیرا خلاص شدن از شر آنها دشوار است و برای برخی فقط این ناحیه شل می شود و بدتر می شود و اکنون به شما توصیه می کنیم بدون استفاده از اسلحه حتی برای همیشه شکم خود را کاهش دهید زیرا استفاده از تفنگ برای مدت کوتاهی جوابگو خواهد بود. زیرا بسیاری از افراد هنگام پوشیدن لباس های تنگ بلافاصله سراغ تفنگ می روند تا شکم خود را کم کنند.

توصیه های ما:

اکثر افرادی که معده درد دارند، مشکلات گوارشی دارند. تخمیر نامناسب غذای خورده شده، نوشابه های گازدار، بلعیدن هوای معده همراه غذا، همه اینها باعث چاقی می شود، البته استرس و فعالیت های روزانه نیز در تخلیه معده موثر است.

بیشتر بخوانید  با مشخصات یک مسواک مناسب آشنا شوید

برای خوردن آرام وقت بگذارید: وقتی سر کار هستید، خیلی سریع بلند شوید و یک ساندویچ بخورید. این غذا گرسنگی شما را هم برطرف نمی کند، اما اثرات منفی زیادی روی معده شما می گذارد.

یکی از این اثرات ذخیره چربی در شکم است. پشت میز بنشینید و با آرامش غذا بخورید و هر وعده غذایی باید 30 دقیقه طول بکشد و هر لقمه را چندین بار بجوید و تا زمانی که کاملاً نجویده اید لقمه جدیدی در دهان نگذارید.

2. حتما میزان کالری غذایی که مصرف می کنید را اندازه بگیرید و بدانید بدن شما چه مقدار کالری در روز دریافت می کند. و اگر این کالری دریافتی بیشتر از فعالیت روزانه باشد، شما را چاق می کند، پس این را در نظر داشته باشید.

3. در طول روز سبزیجات زیادی بخورید زیرا سبزیجات نیز خلق و خو را بهبود می بخشند و به نوعی از پرخوری جلوگیری می کنند.

4. گوشت هم بخورید: گوشتی مانند گوشت گاو، ماهی، مرغ باعث جذب انرژی و پروتئین در بدن می شود، اما این جذب و ذخیره سازی در معده شما انجام نمی شود.

5. غذای پخته را بر سرخ کردنی ترجیح دهید و بیشتر از این نوع غذاها استفاده کنید زیرا این غذاها راحت هضم می شوند و چربی را جذب نمی کنند.

6. نمک زیاد به غذا اضافه نکنید، زیرا نمک زیاد غذا باعث احتباس آب در بدن به خصوص در معده می شود و پس از مدتی معده برجسته می شود.

7. مراقب دستگاه گوارش خود باشید تا به راحتی آسیب نبیند زیرا اگر آسیب ببیند کل سیستم غذایی شما مختل می شود. اگر مشکل خاصی دارید قبل از جدی شدن آن به پزشک مراجعه کنید و اگر مشکل یبوست دارید هر شب قبل از خواب چند عدد آلو را در آب خیس کنید و صبح ناشتا این آلو را بخورید تا مشکل یبوست شما حل شود. با گذشت زمان زیرابوستیک یکی از علل بزرگ شدن معده است.

بیشتر بخوانید  رینوفیما چیست و چه علائمی دارد؟

8. یک نفس عمیق بکشید تا ریه هایتان کاملاً از هوا پر شود و برای این کار شکم خود را حرکت دهید و بازدم شکم را رها کنید، زیرا این تمرین باعث می شود عضلات شکم شما حرکت کنند و چربی ها شروع به از بین رفتن کنند. شما به دنبال راه حلی برای از بین بردن چربی های شکم هستید، اما راه حل چیست؟

چاقی

در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

برای از بین بردن چربی های اطراف بدن به خصوص شکم ورزش کنید:

و این حرکت باید هر بار سه بار در هفته به مدت سه دقیقه طول بکشد. فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، شنا، دوچرخه‌سواری و غیره، اما ساده‌ترین و آسان‌ترین آن‌ها پیاده‌روی است و هر کسی می‌تواند سی دقیقه در روز پیاده‌روی کند.

مصرف آب نبات را کاهش دهید :

شیرینی هایی مانند شکلات و کیک به سرعت جذب می شوند پس مراقب باشید از خوردن شیرینی مخصوصاً در شب و زمانی که نزدیک به خواب هستید خودداری کنید زیرا هیچ فعالیتی ندارید و فقط این مواد جذب بدن می شوند. در عوض، غلات کاملی که سرشار از ویتامین و پروتئین هستند، مصرف کنید.

منبع: دایره المعارف دکتر جلالی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *