مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آبله یک بیماری جدید نیست

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



وزیر بهداشت گفت: آبله میمون بیماری جدیدی نیست و بیشتر عوارض آن پوستی است. بنابراین افراد نباید نگران این بیماری باشند. در ایران چندین مورد مشکوک برای آزمایش به انستیتو پاستور ارسال شده و تاکنون هیچ موردی از تشخیص این بیماری در کشور ثبت نشده است.

دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: نگرانی های مرزی در خصوص کشف آبله میمون توسط کارشناسان بهداشتی افزایش یافته است. خوشبختانه، تاج زیرساخت های کشور را تقویت کرده است. بنابراین، اکنون 6 مجموعه واکسن داریم که می‌توان از آنها نه تنها برای تاج، بلکه برای پیشگیری و مبارزه با هر ویروسی استفاده کرد.

وی گفت: خوشبختانه امروز قادر به تولید واکسنی برای مقابله با تهدیدات ویروسی در جهان هستیم که این امر حاصل تلاش دانشمندان کشور است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای موفق در کنترل تاج و تخت است، ادامه داد: یکی از دلایل موفقیت ما این است که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور شخصاً در مبارزه با اپیدمی تاج مشارکت داشتند. در حالی که مقامات عالی بسیاری از کشورها در این زمینه فعالیت عملی نداشتند. ستاد ملی تاج و تخت در ایران یکی از تنها ساختارهای دنیاست که همه مسئولان و سازمان ها در آن جمع شده اند و احساس مسئولیت کرده اند.

دکتر عین اللهی با اشاره به شایعاتی در مورد آینده تاج و تخت گفت: در حال حاضر نشانه و مدرکی مبنی بر موج جدید تاج در کشور و بسیاری از کشورهای جهان مشاهده نمی کنیم، اما همچنان مردم را به تکمیل تشویق می کنیم. واکسیناسیون در مقابل تاج قرار می گیرد.» زیرا باعث افزایش ایمنی و مقاومت بدن در برابر این ویروس می شود.

بیشتر بخوانید  «خطای انسانی» دلیل اصلی حادثه ریلی مشهد - یزد است

وی افزود: در مجمع جهانی بهداشت در ژنو با ۹ وزیر بهداشت از کشورهای مختلف دیدار کردم و آمادگی ایران را برای صادرات این واکسن اعلام کردم. در حال حاضر 4 میلیون دوز واکسن ایرانی آماده صادرات است و اولین محموله به ونزوئلا ارسال شد. این یک بخش بزرگ برای کشور ما است که برخلاف چند ماه پیش، نه تنها نیازی به واکسن خارجی نیست. او صادرکننده واکسن شد.

وزیر بهداشت گفت: اجرای طرح ملی مردمی سازی یارانه ها برای توسعه اقتصادی ضروری است که دولت مصمم به اجرای آن است و اردبیل یکی از استان های موفق در تنظیم بازار است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *