آبله میمون گسترش نخواهد یافت



سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد: «آبله میمون در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی نیست، اما بسیاری از چیزها در مورد این بیماری هنوز ناشناخته است.

دکتر روزاموند لوئیس، محقق ارشد سازمان بهداشت جهانی، گفت: “انتظار نمی رود صدها مورد گزارش شده از آبله تا به امروز تبدیل به یک اپیدمی دیگر شود، اگرچه هنوز اطلاعات ناشناخته زیادی در مورد این بیماری وجود دارد.” وجود دارد، از جمله اینکه دقیقا چگونه گسترش می‌یابد، و اینکه آیا توقف واکسیناسیون انبوه آبله در دهه‌های قبل می‌تواند به نحوی انتقال آن را تسریع بخشد.

در حالی که اسکای نیوز قبلاً به نقل از دیلی میل گزارش داده بود که منبع اصلی شیوع ویروس آبله میمون از جزایر قناری است، دکتر لوئیس گفت: “با تاکید بر اینکه اکثریت قریب به اتفاق موارد همجنس گرایی در ده ها کشور در سراسر جهان گزارش شده است. مطالعات بیشتری انجام دهید توضیح این موضوع بسیار مهم است زیرا به نظر می رسد ما با روشی از انتقال روبرو هستیم که ممکن است در گذشته کمتر شناخته شده باشد.

وی گفت: در حال حاضر ما نگران این همه گیری جهانی نیستیم. ما نگران هستیم که اگر مردم دانش و اطلاعات لازم برای محافظت از خود را نداشته باشند، ممکن است از طریق قرار گرفتن در معرض ویروس آلوده شوند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، هفته گذشته سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که 23 کشوری که قبلاً موارد ابتلا به آبله میمون را نداشته اند، بیش از 250 مورد را گزارش کرده اند. دیروز (دوشنبه) 71 مورد دیگر آبله میمون در بریتانیا شناسایی شد.

بیشتر بخوانید  ابروریزی در برج میلاد به مدیریت مجری سرشناس

دیدگاهتان را بنویسید