آبله میمون در کشور تایید نشده است



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، کمال حیدری معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشتم خردادماه در نشست خبری اعلام کرد: 9 مورد مشکوک به آبله میمون در کشور گزارش شده که پنج مورد آن منفی و بقیه در مرحله هستند. این یک آزمایش است و هیچ مورد ثابت شده ای نداریم.

مسعود مردانی وی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 9 مورد مشکوک به آبله میمون شناسایی شده در کشور تایید نشده است اما باید تمامی اقدامات بهداشتی و ایمنی برای پیشگیری و انتقال این بیماری در کشور انجام شود.

با توجه به اینکه آبله میمون در بسیاری از کشورهای غربی رو به افزایش است، مشخص شد که چهار هفته پس از ظهور این ویروس، این بیماری در بین همجنس‌بازان بسیار شایع شده است و به دلیل رفتارهای پرخطر خود در خطر هستند. “او گفت. تعداد زیادی از آنها وجود دارد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: اکنون اپیدمی این بیماری به افغانستان رسیده است و دانشگاه های علوم پزشکی به دلیل همجواری با این کشور باید آمادگی مقابله با اپیدمی آبله میمون در ایران را داشته باشند.

مردانی افزود: البته وزارت بهداشت با ارسال نامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی کشور اعلام کرد که با توجه به شیوع بیماری آبله میمون در کشورهای مختلف در حالت آماده باش هستند و تمام اقدامات پیشگیرانه را برای مبارزه با این بیماری انجام دهند.

شهید بهشتی، رئیس مرکز تحقیقات بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آبله میمون بیماری جدیدی نیست و در گذشته شایع بوده و از میمون، سنجاب، اعصاب و موش به انسان منتقل می شود. شیوع این بیماری از غرب آفریقا است و از طریق میمون ها به انسان منتقل می شود و به سرعت به دیگران سرایت می کند.

بیشتر بخوانید  بارم بندی شیمی دوازدهم نهایی ۱۴۰۱ – ایران چطور

مردان: علائم آبله در انسان مشابه یا خفیف‌تر از آبله است و دوره ظهور آن پنج روز است و با تب، سردرد، دردهای عضلانی، کمردرد، لرز و احساس خستگی بسیار شروع می‌شود که تنها تفاوت بین علائم آبله است. آبله و سایر بیماری ها. ظاهری مشابه دارد زیرا می تواند غدد لنفاوی را تحت تاثیر قرار داده و متورم کند.

به گفته آقایان، دوره کمون (فاصله بین فرد تا اولین علامت) حدود 6 تا 14 روز است، اما از 5 تا 21 روز گزارش شده است، بنابراین در صورت تماس قطعی با فرد مبتلا، دوره قرنطینه باید انجام شود. تا 21 روز رعایت شود. پس از تب، سردرد، خستگی، بثورات پوستی، آبله در صورت و سایر نقاط بدن به طور مستقل مشاهده و درمان می شود و نیازی به داروهای خاصی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اجتناب از تماس با حیوانات، پرهیز از تماس با اشیا به ویژه محل و بستر حیوان یا فرد مبتلا، ایزوله کردن فرد مبتلا، شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون یا الکل، استفاده از لباس های محافظ برای کادر پزشکی در تماس با بیماران. ، باید با الهه های میمون برخورد کرد.

آبله توسط یک ویروس دو رشته ای که از خانواده ویروس های ارتوپاکس است ایجاد می شود. از نظر ژنتیکی، دو نوع ویروس آبله میمون در آفریقای مرکزی (کنگو) و غرب آفریقا وجود دارد که کنگو را به یک بیماری خطرناک، شدید و مسری تبدیل می کند. زیستگاه طبیعی آن هنوز ناشناخته است، اگرچه میمون ها و برخی جوندگان در حال حاضر متهم هستند.

بیشتر بخوانید  به روسیه پیام واضحی درباره حمایت از اوکراین ارسال کردیم

سازمان بهداشت جهانی تاکنون موارد تایید شده ابتلا به آبله میمون را در ایالات متحده، استرالیا، کانادا، بریتانیا، اسپانیا، پرتغال، آلمان، بلژیک، فرانسه، هلند، ایتالیا و سوئد گزارش کرده است، در حالی که 50 مورد مشکوک دیگر در حال بررسی هستند. تحقیق کرد.

دیدگاهتان را بنویسید