آبشاری نه چندان مرتفع در آذربایجان شرقی


به گزارش سلام نو، استان آذربایجان شرقی از نظر جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیار غنی است. جاذبه های طبیعی این استان به ویژه مناطق جنگلی ارسباران، جاذبه های طبیعی مرندا و شبستر و سایر نقاط استان بسیار چشمگیر است و همه ساله گردشگران زیادی با آب و هوای مطبوع تابستانی برای خنک شدن از کوه معتدل به این استان می آیند. آب و هوا در تابستان یک تور داشته باشید.

اکنون کارکرد آبشار سرکند دیزج از شهرستان شبستر را بررسی کرده ایم.

شایان ذکر است آبشار سرکند دیزج به شماره ۲۳۴ در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت ملی رسیده است.

طرح آبشار سرکند شبستر (1400)  تمام اطلاعات مورد نیاز برای سفر

آبشار نه چندان مرتفع سرکند دیزج که به آبشار شبستر نیز معروف است در روستای میشوی جنوبی و در 2 کیلومتری روستای سرکند دیزج شبستر واقع شده است. آب این آبشار از طریق میشا ویسووا تامین می شود. این آبشار در فصول بارندگی آب بیشتری دارد. چشم انداز اطراف با چشم اندازی زیبا و منحصر به فرد یکی از جاذبه های طبیعی استان آذربایجان شرقی است.
مساحت آن 300 متر مربع است و در غرب کوه میشاب و 15 کیلومتری غرب شهر سفیان و در مناطق کوهستانی قرار دارد.

طرح آبشار سرکند شبستر (1400)  تمام اطلاعات مورد نیاز برای سفر

بخش صوفیه یکی از بخش‌های وابسته به شهرستان شبستر در استان آذربایجان شرقی در شمال غربی ایران است.

قسمت صوفی شامل سه روستا به نام رودکت در مرکز روستای امند و روستای میشوجنوبی در مرکز روستای نعمت الله و روستای چله خانه در مرکز روستای چله خانه علیا می باشد.

آبشار سرکند دیزج به شماره 234 در سطح ملی در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید  قتل شوهرم با همدستی دوست / شوهرم در اینستاگرام من را بسیار نگران کرد!

جاذبه های آذربایجان شرقی / طرح آبشار سرکند شبستر  روزنامه

جاده دسترسی روستای سرکند:

وقتی از تبریز به سمت صوفی حرکت می کنیم وقتی به صوفی می رسیم در اولین چهارراه به چپ می پیچیم و پس از خروج از صوفی به سمت شبستر حدود 20 دقیقه بعد به تابلوی روستای سرکند می رسیم که در سمت راست قرار دارد. از خیابان در راه و به سمت خود می آییم.به سمت روستا ادامه می دهیم.به این روستا که می رسیم در انتهای روستا مسجدی است که این بار یکی از راهنمایان خوب است.ما هستیم. اولین آبشار در تنگه دره قرار دارد که آب رودخانه از آنجا جاری می شود و در ابتدای این دره دو مسیر وجود دارد که یکی از مسیرها تا بالای آبشار و دیگری به سمت تنگه ر. دره ای که به دره منتهی می شود. اولین آبشار از راه می رسد. اما جاده دوم که تا بالای آبشار اول ادامه دارد و اگر در این شیب تا بالای آن ادامه دهیم به بالای آبشار اول می رسیم. اگر این مسیر را در جهت رودخانه ادامه دهیم حدود 50 دقیقه بعد به آبشار دوم سرکند می رسیم که نمایی از آسیاب مخروبه جلفا را به نمایش می گذارد و این مسیر را باید از کوه تا آبشار ادامه دهیم. از این آبشار که به بالای آن می گذریم و مسیر خود را در کنار رودخانه ادامه می دهیم به آبشار سوم می رسیم که آن دره نیز خالی از لطف نیست. مسیر آبشار سوم به دره سیوانا را با راهنمای آشنا به مسیر پیشنهاد می کنم.

منبع: تریپ یار

بیشتر بخوانید  ۱۰ سلبریتی مشهوری که به بیماری های نادری مبتلا هستند + تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید