آبشاری با ارتفاع 2500 متر از سطح دریا در کرمان


سلام جدید – خدمات گردشگری: یکی از جاذبه های گردشگری بافتا که در نزدیکی آن قرار دارد، آبشار سه کاسه جهانیان است. این آبشار در یک کیلومتری جنوب روستای جهانیان و در 25 کیلومتری شهر بافت در مسیر جاده اصلی بافت به کرمان قرار دارد. آبشار سه کاسه ای پس از سقوط از ارتفاع 10 متری وارد کاسه های سه طبقه می شود و به همین دلیل به این نام معروف است. این آبشار در تنگه رودخانه جهانجان واقع شده است. این رودخانه پس از تشکیل آبشار، مسیر خود را به سمت جنوب در وسط دره ادامه می دهد و پس از عبور از بن گود به سد بافت می ریزد.

آبشاری با ارتفاع 2500 متر از سطح دریا در کرمان

یک آبشار 10 متری

آبشار سه کاسه جهان جان در جاده اصلی بافت کرمان واقع شده و دارای رودخانه دائمی است. آبشار سه کاسه ای پس از سقوط از ارتفاع 10 متری وارد 3 کاسه پلکانی می شود. سرسبزی و سرزندگی محیط اطراف آبشار را به مکانی بسیار مناسب برای گشت و گذار تبدیل کرده است.

آبشاری با ارتفاع 2500 متر از سطح دریا در کرمان

موقعیت جغرافیایی

آبشار سه کاسه جهان جان در N292108 E563805 در استان کرمان واقع شده است. این آبشار در 1 کیلومتری جنوب روستای جهان جان و در ارتفاع 2500 متری قرار دارد. این روستا در ۲۵ کیلومتری شهر بافت در جاده اصلی بافت کرمان واقع شده و دارای رودخانه دائمی است. آبشار سه کاسه ای پس از سقوط از ارتفاع 10 متری وارد 3 کاسه پلکانی می شود و از این رو به آبشار سه کاسه ای معروف است. این آبشار در تنگه رودخانه جهانجان واقع شده است. این رودخانه پس از تشکیل آبشار در داخل دره مسیر خود را ادامه می دهد و پس از عبور از بن گود به سد بافت می ریزد.

بیشتر بخوانید  نتیجه بازی لبنان عراق امروز

اعلامیه آبشاری با ارتفاع 2500 متر از سطح دریا در کرمان اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

<п>اعلامیه آبشاری با ارتفاع ۲۵۰۰ متر از سطح دریا در کرمان اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید