مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۶ راهکار تاثیر گذار خانگی برای درمان عفونت دندان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


درمان های خانگی عفونت دندان

عفونت دندان می تواند زندگی را مختل و غیر قابل تحمل سازد و تا زمانی که کاری برای تسکین درد دندان انجام ندهید، تقریبا خوردن و خوابیدن و آرامش زندگی بهم خواهد ریخت . عفونت دندان شاید دردناک نباشد، اما ممکن است مشکلات جدی در سلامتی فرد ایجاد کند. شوک شدیدی که با درد دندان عفونی ایجاد می شود، برای هیچ کس قابل تحمل نیست. خبر خوب این است که داروهای خانگی برای درمان عفونت دندان وجود دارد که به طور موثر می تواند این بیماری دردناک را تسکین دهد و در صورتی که آنتی بیوتیک ها اثری ندارند می توانید از این راه حل های خانگی استفاده کنید. برای آشنایی با این راهکارهای خانگی با مجله دلگرم همراه شوید.

درمان های خانگی برای عفونت دندان

1- غرغره آب نمک

برای هزاران سال، نمک به دلیل توانایی در کشتن باکتری ها به عنوان نگهدارنده مواد غذایی طبیعی استفاده می شود. به همین دلیل است که تا امروز، هنوز هم به عنوان یک درمان طبیعی برای زخم و عفونت، از جمله عفونت دندان، توصیه می شود. آنچه که نمک را عامل ضد باکتریایی موثر ساخته است، توانایی اش در بیرون کشیدن باکتری ها از آب است (از طریق فرایندی به نام “اسمز”)، که باعث می شود باکتری ها کوچک شوند و از بین بروند. با مخلوط کردن یک قاشق چای خوری نمک و یک لیوان آب می توانید یک دهانشویه آماده کنید. این محلول را حدود 20 تا 30 ثانیه در دهان غرغره کنید و سپس از دهان خارج کنید.

بیشتر بخوانید  کدام خوراکی های گیاهی برای کاهش فشار خون مناسب است؟

2- کمپرس یخ و شستشوی دهان با یخ

اگر دندان درد به علت عفونت است (نه حساسیت زیاد)، پس این روش درمان خانگی ممکن است برای شما خوب اثر کند. یخ توانایی بی حس کردن ناحیه دردناک را دارد و این کار را با قطع کردن سیگنال های دردی که سلول های عصبی به مغز منتقل می کنند انجام می دهد. این درمان خانگی سه اثر بر روی دندان شما دارد: تسکین موقت درد، کاهش تورم و کاهش التهابی که از عفونت منشا گرفته است.

3- سیر

خواص آنتی سپتیک سیر برای قرن ها اثبات شده است. در واقع، از سال 3000 قبل از میلاد، سیر توسط مصریان باستانی، رومی ها و یونانیان برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار گرفت. آلیسین موجود در سیر چیزی است که سیر را یک عامل ضد باکتری قوی و بی حس کننده طبیعی ساخته است. این عنصر پس از خرد شدن از سیر خارج می شود و هنگام مالش روی ناحیه آسیب دیده باعث تسکین درد دندان می شود.

4- پیاز

درست مثل سیر، پیاز توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی شناخته شده است. یک تکه پیاز را روی دندان آسیب دیده بگذارید. اجازه دهید حدود 30 دقیقه بگذرد تا باکتری ها کشته شوند و درد تسکین یابد.

5- ریشه زنجبیل

زنجبیل به عنوان یکی از مهمترین ادویه های جهان کاملا شناخته شده است. علاوه بر کمک به هضم، کاهش سطح کلسترول بد خون و کاهش فشار خون، زنجبیل نیز در مبارزه با عفونت دندان در دو شکل خام یا پودر شده موثر است. برای تسکین درد فوری، یک تکه زنجبیل تازه بجوید

بیشتر بخوانید  پزشکان نیویورکی موفق می شوند سرهای به هم پیوسته دوقلوها را از هم جدا کنند

6- روغن درخت چای

یکی دیگر از داروهای موثر در خانه برای درمان عفونت دندان، روغن درخت چای است. بهترین چیز در مورد روغن درخت چای توانایی نفوذ عمیق آن به بافت عفونی دندان است. یک راه حل این است که با اضافه کردن سه قطره روغن درخت چای به یک لیوان آب یک دهانشویه موثر آماده کنید.پس از استفاده از این دهانشویه از محلول آب نمک گرم استفاده کنید و غرغره کنید.

تهیه و ترجمه مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی

بیشتر بخوانید:

دگزامتازون برای عفونت دندان؛آیا دگزامتازون مسکن است؟

عفونت دندان و روشهای درمان آن

درمان فوق العاده عالی عفونت لثه درخانه


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *