مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۴۷ روش خانگی برای درمان آنژین صدری

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مجله دلگرم | آنژین قلبی یا آنژین صدری درد شدیدی است که بر اثر کمبود اکسیژن و خونی که به سمت قلب میرود بوجود میاید. از جمله دلایل اصلی بوجود آمدن این مشکل استرس، فشار خون، چاقی، سندرم متابولیک، کم تحرکی و دیابت میباشد.

آنژین قلبی انواع مختلفی دارد که از جمله آن ها میتوان به آنژین پایدار، آنژین ناپایدار، آنژین متبادل و آنژین میکرو. همه انواع آنژین صدری دارای در سطوح مختلف علائم خاص خود را دارند و میتوانند خفیف و یا شدید باشند.

اگر درد در قسمت های دیگر بدن همچون گردن، فک و شانه احساس میکنید و یا اینکه دچار کمبود نفس و ضعف هستید ممکن است به آنژین صدری دچار شده باشید.

آنژین قلبی معمولا با دارو درمان میشود اما در شرایط وخیم میتوان آن را با آنژیوپلاستی و یا عمل بای پس نیز درمان کرد.

آنژین قلبی اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود براحتی و با استفاده از روش های خانگی قابل درمان است.

چگونه میتوانیم آنژین قلبی (آنژین صدری) را درمان کنیم؟

در ادامه 48 روش خانگی برای درمان آنژین صدری را به شما آموزش خواهیم داد.

1. زنجبیل

کنترل کلسترول خون یکی از مهم ترین اقداماتی است که برای درمان آنژین قلبی باید صورت بگیرد. زنجبیل بدلیل ترکیب شیمایی خاصی که دارد میتواند به کاهش کلسترول خون کمک کند. زنجبیل میتواند از لخته شدن خون و آسیب رسیدن به رگ های خونی جلوگیری کند.

برای بهرمند شدن از خواص زنجبیل میتوانید آن را بصورت خام خورده و یا اینکه چای زنجبیل میل کنید.

برای تهیه چای زنجبیل 3 تا 4 گرم زنجبیل رنده شده را درون یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت 5 تا 10 دقیقه دم بکشد. سپس آن را آبکشی کرده و بنوشید. باید روزانه 2 فنجان چای زنجبیل بنوشید تا تاثیرگذاری آن را احساس کنید.

– از زنجبیل به عنوان ادویه در غذا ها و سالاد نیز میتوانید استفاده کنید.

توجه! اگر در حال مصرف دارو های رقیق کننده خون هستید، دیابت و یا فشار خون بالا دارید، نباید زنجبیل مصرف کنید.

2. سیر

از سیر برای درمان بسیاری از بیماری های قلبی استفاده میشود. در بررسی های متعددی مشخص شده است که مصرف سیر میتواند به درمان آنژین قلبی کمک کند.

سیر میتواند از تشکیل لخته خون در رگ ها جلوگیری کرده و به این ترتیب به بهبود جریان خون کمک کند. بهبود جریان خون نیز به معنای رسیدن اکسیژن بیشتر به قلب میباشد.

روزانه 1 تا 2 پر سیر را صبح بصورت ناشتا میل کنید تا بتوانید از خواص شگفت انگیز آن بهرمند شوید.

– روش دیگر استفاده از سیر، مصرف قرص های مکمل سیر میباشد که میتوانید ان ها را از داروخانه ها تهیه کنید.
– همچنین میتوانید نصف قاشق غذاخوری آب سیر را درون یک فنجان آب داغ ریخته و بنوشید.

توجه! قبل از مصرف هرگونه مکمل دارویی از جمله مکمل سیر حتما باید با پزشک مشورت کنید. همچنین اگر در حال مصرف دارو های رقیق کننده خون هستید باید از مصرف سیر به هر شکلی خودداری کنید.

3. فلفل تند

فلفل یکی از بهترین مواد غذایی برای درمان انواع بیماری های قلبی از جمله آنژین صدری میباشد. ترکیبات شیمیایی موجود در فلفل تند (فلفل چیلی) به دلیل خواص ضد التهابی بسیار قوی که دارند میتوانند درد سینه را کاهش داده و همچنین جریان خون در سراسر بدن را بهبود بخشید.

میتوانید نصف قاشق غذاخوری پودر فلفل را درون غذا و یا نوشیدنی خود ریخته و مصرف کنید.

– پس از مشورت و تایید پزشک میتوانید از مکمل های غذایی دارویی فلفل نیز استفاده کنید.

4. زردچوبه

زردچوبه خواص و فواید خیلی زیادی دارد و از این گیاه دارویی برای درمان بسیاری از بیماری ها میتوان استفاده کرد. زردچوبه در درمان بیماری های قلبی عروقی نیز بسیار موثر است و به همین دلیل میتوان از آن در رفع آنژین قلبی استفاده کرد.

زردچوبه میتواند درد سینه ناشی از آنژین صدری را درمان کرده و همچنین کلسترول خون را کاهش دهد. این گیاه دارویی شگفت انگیز میتواند به پیشگیری از ایجاد لخته های خونی نیز کمک کند.

میتوان از زردچوبه براحتی استفاده کرد چراکه مصرف آن هیچگونه عواض خاص ندارد اما مثل هر چیز دیگری، زیادی روی کردن میتواند نتایج بدی برایتان به همراه داشته باشد.

– میتوانید به عنوان یک روش مکمل، شیر زردچوبه نیز استفاده کنید. تنها کافی است که نصف قاشق غذاخوری زردچوبه را درون یک لیوان شیر داغ ریخته، کمی عسل به آن اضافه کرده و حداقل روزانه یک مرتبه بنوشید.
– همچنین میتوانید 2 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را به همراه 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب درون یک لیوان آب داغ ریخته و میل کنید.

توجه! اگر دیابت دارید و یا در حال مصرف دارو های رقیق کننده خون میباشید حتما درمورد مصرف زردچوبه با پزشک خود مشورت کنید.

5. لیمو

لیمو از آنجایی که سرشار از ویتامین سی میباشد، جهت درمان آنژین صدری یک روش خانگی فوق العاده است. لیمو هم در دسترس است و هم خیلی ارزان و همچنین میتواند کلسترول خون را کاهش داده و رگ های خونی را پاکسازی کند. میتوانید 1 تا 2 قاشق غذاخوری آبلیمو را روی سالاد خود ریخته و یا همراه با غذا میل کنید.

– روش دیگر این است که 1 عدد لیمو را آب گرفته، درون یک لیوان آب گرم ریخته، کمی به آن عسل اضافه کرده و میل کنید. این ترکیب را هر روز صبح میل کنید تا شاهد تاثیرات شگفت انگیز آن باشید.

– همچنین میتوانید یک عدد لیمو را آب گرفته و درون یک لیوان آب گرم بریزید و هر روز صبح میل کنید.

6. کدو قلیانی

کدو قلیانی میتواند به درمان بسیاری از بیماری ها ازجمله فشار خون بالا و چاقی کمک کند. آب کدو قلیانی در کاهش قند خون، کاهش لیپید و افزایش هموگلوبین خون موثر است و همه ی این موارد به درمان آنژین قلبی کمک میکنند.

کدو قلیانی بطور کلی در درمان بیماری های قلبی و کاهش کلسترول بسیار موثر بوده و بخوبی میتواند این مشکلات را حل کند.

روزانه نصف لیوان آب کدو قلیانی بنوشید تا اثرگذار باشد.

7. پیاز

پیاز نه تنها درد آنژین صدری را میتواند درمان کند بلکه در پیشگیری از این بیماری نیز موثر است. پیاز خواص درمانی خیلی زیادی دارد و از زمان ها دور هم از این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی استفاده میشده است.

پیاز میتواند کلسترول خون را کاهش داده و همچنین از غلظت خون نیز جلوگیری میکند.

حتی الامکان سعی کنید پیاز را بصورت خام بخورید چراکه در این حالت دارای بیشترین خواص است.

– روش دیگر استفاده از پیاز، مصرف آب پیاز میباشد. اگر هر روز صبح آب (یک عدد) پیاز را بنوشید، طی مدت کوتاهی، بهبود وضعیت تان را احساس خواهید کرد.

توجه! اگر مزه آب پیاز را دوست ندارید میتوانید آن را با آب رقیق کنید.

8. سویا

سویا سرشار از پروتئین، فیبر و کلسیم میباشد و به همین دلیل چربی خیلی کمی دارد. سویا نسبت به مواد غذایی پر پروتئین دیگر مثل پنیر گزینه ی بهتری است. از آنجایی که پروتئین به بهبود و تقویت رگ ها کمک میکند و سویا نیز سرشار از پروتئین میباشد، میتوانید از آن برای درمان آنژین قلبی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  معرفی انواع بیسکویت های ستاک و ویژگی ها و مشخصات هر یک

مطالعات علمی زیادی نشان داده است که مصرف سویا میتواند بیماری های عروقی از جمله آنژین صدری را درمان کند.

علاوه بر سویا، از روغن آن نیز میتوانید استفاده کنید.

9. چای سبز

چای سبز دارای آنتی اکسیدان های بسیار قوی و همچنین مواد مغذی دیگر مثل انواع ویتامین ها میباشد و به همین دلیل میتواند به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند.

چای سبز میتواند به کاهش فشار خون و کم کردن فشار وارده به دیواره عروق خونی کمک کرده و از لخته شدن خون جلوگیری کند. این مسئله باعث بهبود گرش خون شده و به همین دلیل میتواند به کاهش درد آنژین صدری که ناشی از کمبود اکسیژن در جریان خون است کمک کند.

روزانه میتوانید 3 تا 4 فنجان چای سبز مصرف کنید. مراقب باشید در نوشیدن چای سبز زیاده روی نکنید چراکه ممکن است باعث پایین آمدن ناگهانی فشار خون شود.

10. آمله

آمله سرشار از اهن، ویتامین ب، ویتامین سی، فسفر و آنتی اکسیدان های بسیار قوی میباشد و به همین دلیل این گیاه دارویی میتواند به درمان بسیاری از بیماری های قلبی کمک کند. آمله میتواند کلسترول خون را نیز کنترل کرده و از تشکیل لخته در رگ ها خونی جلوگیری کند. میتوان از پودر آمله و آب آمله استفاده کرده و یا اینکه آن را بصورت خام خورد.

11. آب هویج و کرفس

هویج سرشار از ویتامین آ و بتاکاروتن است و به همین دلیل میتواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و کلسترول خون را کاهش دهد. هم هویج و هم کرفس، دارای مقادیر بسیار زیادی آهن و پتاسیم میباشد. این نوشیدنی به شکل موثری میتواند خون را تصفیه کرده و با تقویت ماهیچه های قلبی، دریچه های شریانی و همچنین تنظیم میزان اسیدی خون به درمان آنژین کمک کند.

توجه! بهتر است همان موقعی که میخواهید نوشیدنی خود را بنوشید، آب هویج و آب کرفس ر بگیرید.

12. انگور

انگور دارای ویتامین سی و آنتی اکسیدان های بسیار زیادی میباشد. انگور میتواند به بهبود جریان خون، کاهش التهابات و تقویت کردن قلب کمک کند و به همین دلیل است که در درمان آنژین قلبی تاثیرگذار است.

انگور عارضه خاصی ندارد و میتوانید براحتی هرچقدر که میخواهید بخورید اما افراد دیابتی نباید در مصرف آن زیاده روی کنند چراکه قند زیادی دارد.

مطالعات علمی اثبات کرده اند که مصرف روغن هسته انگور میتواند خطر بیماری های قلبی مثل آنژین صدری را کاهش دهد.

13. روغن ماهی

روغن ماهی منبع غنی امگا3 میباشد. امگا3 در حفظ سلامت بدن بسیار موثر است. امروزه اثبات شده است که مصرف امگا3 میتواند خطر آنژین قلبی را کاهش دهد.

پس از مشورت با دکتر میتوانید از مکمل های امگا 3 نیز استفاده کنید.

14. گریپ فروت

گریپ فروت علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد میتواند به درمان آنژین صدری نیز کمک کند چراکه سرشار از مواد معدنی از جمله منیزیم میباشد. منیزیم یکی از مهم ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن جهت حفظ سلامت قلب و عروق میباشد.

توجه! اگر هرگونه مشکل و بیماری قلبی عروقی دارید و در حال مصرف دارو برای درمان آن میباشید، نباید گریپ فروت مصرف کنید چراکه این میوه میتواند با چنین دارو هایی اختلال ایجاد کند.

15. بادام

بادام میتواند به کاهش کلسترول خون کمک کند چراکه سرشار از اسید های چرب غیر اشباع میباشد. بادام همچنین دارای ویتامین ای، منیزیم و فیبر میباشد. این خواص بادام باعث میشود که مصرف آن راه حلی مناسب برای درمان بیماری های قلبی عروقی باشد.

– روش دیگر بهرمند شدن از خواص بادام این است که از روغن بادام استفاده کنید. توجه داشته باشید که روغن بادام را ابتدا باید با روغن رزماری رقیق کرده، سپس آن را برای تسکین درد روی سینه خود ماساژ دهید.

16. شنبلیله

شنبلیله میتواند سطح کلسترول بد خون را پایین آورده، سلامت قلب را حفظ کرده و با افزایش جریان خون به سمت قلب، از بیماری آنژین قلبی پیشگیری کند.

یک قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را درون یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه دم بکشد، سپس آن را آبکشی کرده و بنوشید. جهت حصول نتیجه مطلوب باید روزی یک فنجان آب شنبلیله بنوشید.

– روش دیگر این است که یک قاشق از دانه های شنبلیله را درون یک ظرف آب در طول شب بخیسانید و صبح روز بعد، تا زمانیکه ناشتا هستید، دانه ها را بخورید.

17. روغن مرزنجوش

روغن مرزنجوش دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی میباشد. این خواص مرزنجوش به حفظ سلامت سیستم تنفسی کمک کرده و به همین دلیل میتواند درد سینه را کاهش دهد.

برای درمان آنژین قلبی با استفاده از روغن مرزنجوش روش های متفاوتی وجود دارد که در ادامه برخی از آن ها را آورده ایم.

– هر شب قبل از خواب روغن مرزنجوش را بو کنید. اینکار به درمان سینه درد کمک میکند.
– 10 تا 12 قطره روغن مرزنجوش را با یک روغن طبیعی دیگر (مثلا روغن جوجوبا) مخلوط کرده و آن را روی سینه خود ماساژ دهید.
– 2 تا 3 قطره روغن مرزنجوش را در یک فنجان آب ریخته و بنوشید. اینکار را باید روزی یک مرتبه انجام دهید.

18. گوجه

این میوه کوچک گوجه سرشار از فولیک اسید، ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین ای، بتاکاروتن و لیکوپن میباشد. همه این مواد برای سالم ماندن قلب ضروری هستند. گوجه میتواند خطر سکته قلبی را کاهش داده و کلسترول بد خون را نیز پایین بیاورد.

هر روز چند عدد گوجه بخورید تا از خواص شگفت انگیز آن بهرمند شوید.

آنژین قلبی ، آنژین صدری

19. آب انار

آب انار میتواند به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند و در درمان بیماری های قلبی نیز بسیار موثر است. یکی از مهم ترین فواید آن، پیشگیری از لخته شدن خون میباشد. انار به تصفیه خون نیز کمک میکند. تصفیه خون باعث اکسیژن رسانی هرچه بهتر به آن شده و به همین دلیل به بهبود آنژین صدری کمک میکند.

روزانه 2 لیوان آب انار بنوشید.

20. پرتقال

پرتقال یکی دیگر از میوه هایی میباشد که به دلیل ویتامین سی زیادی که دارد میتواند کلسترول خون را کاهش دهد. مطالعات علمی نشان داده است که مصرف مداوم پرتقال میتواند به شکل چشمگیری سطح کلسترول بد را پایین بیاورد.

برای درمان آنژین صدری حتما روزانه پرتقال و یا آب پرتقال تازه و طبیعی مصرف کنید.

21. روغن تخم کتان

برای درمان آنژین قلبی یکی از مهم ترین اقدامات مصرف مواد غذایی است که به پیشگیری از لخته شدن خون کمک کنند. روغن تخم کتان سرشار از چربی های غیر اشباع است و به همین دلیل میتواند از لخته شدن خون جلوگیری کرده و کلسترول خون را پایین آورد.

22. کره بادام زمینی

بادام زمینی سرشار از چربی های غیر اشباع میباشد و به همین دلیل میتواند به کاش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب کمک کند. بادام زمینی به حفظ سلامت قلب و عروق خونی نیز کمک میکند.

شما میتوانید حداقل 5 بار در هفته (هر دفعه 1 قاشق غذاخوری) کره بادام زمینی بدون نمک و چربی بخورید.

اگر به هر دلیلی نمیتوانید کره بادام زمینی مصرف کنید، باید روزانه 2 قاشق غذاخوری بادام زمینی بخورید.

23. حبوبات و دانه های پخته

یکی دیگر از روش های درمان آنژین قلبی، مصرف حبوبات پخته میباشد. از نظر علمی اثبات شده است که مصرف حبوبات میتواند در درمان مشکلات قلبی و عروقی موثر باشد. حبوبات سرشار از منگنز و فولات بوده و به همین دلیل برای قلب مفید است. برای حصول نتیجه مثبت باید حداقل 5 بار در هفته حبوبات مصرف کنید.

بیشتر بخوانید  چند غذایی که هرگز در مایکروویو نباید گرم شود

24. سبوس گندم

برای کاهش کلسترول، رژیم غذایی تان باید مقدار زیادی فیبر داشته باشد. سبوس گندم سرشار از فیبر غذایی است و به همین دلیل میتواند به کاهش کلسترول کمک کرده و از وارد شدن آن به جریان خون از طریق روده ها جلوگیری کند.

میتوانید هر روز صبح یک فنجان غلات صبحانه (که سبوس گندم داشته باشد) مصرف کنید.

25. کدو قلیایی

کدو قلیایی یک گیاه دارویی است که خواص بسیار زیادی دارد. کدو قلیایی سرشار از مواد معدنی همچون آهن، کلسیم، منیزیم، سدیم و اکسالیک اسید میباشد.

ریشه، برگ ها و میوه کدو قلیایی هر کدام برای درمان بیماری های مختلفی استفاده میشود. یکی از مهم ترین خواص کدو قلیایی، قدرت آن در درمان درد سینه میباشد و به همین دلیل است که میتواند به درمان آنژین قلبی کمک کند.

گیاهان دارویی برای درمان آنژین صدری

26. زالزالک

زالزالک یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان آنژین قلبی میباشد چراکه خواص آن از لحاظ علمی تایید شده است. این گیاه دارویی باعث میشود اکسیژن رسانی به خون افزایش پیدا کرده و همچنین جریان خونی که به سمت قلب میرود نیز بهبود یابد.

جهت بهرمند شدن از خواص زالزالک میتوانید برگ ها و گل این گیاه را بخوبی با هم مخلوط و له کرده تا یک خمیر با قوام بدست آورید. همچنین میتوانید از داروخانه ها نیز زالزالک را تهیه کنید. دوز مناسب بستگی به نوع تهیه زالزالک دارد اما معمولا برای بزرگسالان روزانه 160 تا 1800 میلی گرم (در 2 تا 3 مرتبه مصرف) توصیه شده است.

توجه! در یک بررسی علم مشخص شده است که زالزالک میتواند با دارو هایی که برای درمان فشار خون، مشکلات قلبی و آنژین قلبی استفاده میشود اختلال ایجاد کند. بنابراین حتما قبل از استفاده از آن با پزشک مشورت کنید.

27. کاکتوس گل استکانی (Cactus Grandiflorus)

کاکتوس گل استکانی یکی از معروف ترین گیاهان دارویی برای درمان مشکلات قلبی عروقی میباشد. این نوع کاکتوس میتواند التهاب دیافراگم را کاهش داده و بیماری های زیادی از جمله آنژین قلبی را درمان کند.

دوز مصرفی مناسب برای بزرگسالان 15 تا 20 قطره در روز است که باید در 3 نوبت مصرف شود.

28. کهن دار

کهن دار میتواند عملکرد سلول های عروقی را بهبود داده و سطح اکسیژن خون را بالا ببرد. کهن دار دارای آنتی اکسیدان های بسیار قوی است و به همین دلیل میتواند از آسیب رادیکال های آزاد پیشگیری کند.

کهن دار نه تنها آنژین صدری، بلکه بسیاری از بیماری های قلبی دیگر را نیز میتواند درمان کند.

میتوانید روزانه نهایتا 80 میلی گرم از این گیاه دارویی را در 3 نوبت مصرف کنید.

29. جنسینگ

جنسینگ یک گیاه دارویی آسیایی بوده و صد ها سال است که از آن به دلیل خواص دارویی که دارد، برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده میشود. برخی از مطالعات علمی نشان داده است که میتوان از جنسینگ برای درمان آنژین قلبی نیز استفاده نمود اما تحقیقات دیگری نیز وجود دارد که میگوید همچنان مشخص نیست که آیا از این گیاه دارویی میتوان برای درمان مشکلات قلبی عروقی استفاده کرد یا خیر.

جنسینگ به شکل های مختلفی از جمله پودر جنسینگ، کپسول جنسینگ و عصاره جنسینگ موجود است و میتوانید از این گیاه دارویی در هر شکلی که برای شما مناسب تر است استفاده کنید.

30. گل ختمی

گل ختمی سرشار از انواع فلاونوئید ها و آنتی اکسیدان ها بوده و به همین دلیل میتواند جریان خون را بهبود بخشد. آنتی اکسیدان ها میتوانند با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و خطر سایر بیماری های قلبی و عروقی را نیز کاهش دهد. گل ختمی برای تسکین درد سینه نیز مفید است. برای تهیه چای گل ختمی 2 قاشق غذاخوری گل شسته شده این گیاه را درون یک فنجان آب داغ ریخته و اجازه دهید برای مدتی دم بکشد. سپس آن را آبکشی کرده و اگر دوست دارید کمی آب به آن اضافه کنید.

روزانه 2 مرتبه باید چای گل ختمی بنوشید و همچنین بخار آن را استنشاق کنید. اینکار به تسکین درد سینه کمک بسیاری میکند.

31. یونجه

یکی دیگر از راه های بسیار عالی برای درمان آنژین صدری، یونجه میباشد. یونجه سرشار از ویتامین آ، ویتامین، ای و ویتامین سی و همچنین نیاسین و انواع آنزیم ها میباشد. این آنزیم ها میتواند درد سینه و خطر بیماری های قلبی را کاهش داده و همچین جریان خون به سمت قلب را بهبود دهد. برای تهیه چای یونجه 1 قاشق چایخوری پودر ان را درون یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت چند دقیقه دم بکشد. سپس اگر دوست دارید میتوانید کمی عسل به آن اضافه کرده بنوشید.

این نوشیدنی را باید روزانه حداقل 2 مرتبه بنوشید.

– پس از مشورت با پزشک میتوانید از مکمل غذایی دارویی یونجه نیز استفاده کنید.

32. ریحان

ریحان مقدس دارای ترکیبات شیمیایی بسیار زیادی است که به پیشگیری از لخته شدن خون و انسداد عروق خونی کمک کرده و به این ترتیب جریان خون را بهبود میدهد.

برای تسکین درد سینه میتوانید برگ ریحان را بجوید.

– روش دیگر استفاده از ریحان این است که چند مشت از برگ های آن را برداشته و بخوبی له کنید تا آب آن خارج شود. سپس آب ریحان را با کمی عسل مخلوط کرده و بنوشید.

– چای ریحان نیز میتوانید دم کرده و استفاده کنید. بدین منظور چند عدد برگ ریحان را در یک فنجان آب جوش ریخته، کمی زنجبیل به آن اضافه کرده، اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد و سپس آن را بنوشید.

آنژین صدری ، آنژین قلبی

33. ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان یک گیاه دارویی بسیار قدرتمند است که از آن جهت درمان بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های چشم، بیماری های پوستی و بیماری های قلبی عروقی از جمله آنژین قلبی استفاده میشود. ریشه شیرین بیان در تصفیه بدن از سموم و مواد زائد نیز بسیار موثر است.

برای تهیه چای شیرین بیان، 1 قاشق مرباخوری پودر ریشه شیرین بیان را درون یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید چند دقیقه بکشد. سپس آن را آبکشی کرده و بنوشید. اگر دوست داشته باشید، میتوانید کمی عسل نیز به دمنوش خود اضافه کنید تا طعم بهتری داشته باشد.

روزانه باید 1 تا 2 فنجان چای ریشه شیرین بیان میل کنید تا تاثیرگذاری آن را مشاهده کنید.

توجه! مصرف بیش از حد ریشه شیرین بیان میتواند باعث رخوت، سردرد و فشار خون بالا شود.

34. جعفری

جعفری یکی از بهترین روش های خانگی برای درمان درد آنژین قلبی و سایر بیماری های عروقی میباشد. شما میتوانید برگ های جعفری را بصورت خام خورده و یا اینکه از آن در قالب چای استفاده کنید. برای تهیه چای جعفری، روی یک چهارم فنجان جعفری آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت 5 تا 10 دقیقه دم بکشد. سپس آن را آبکشی کرده و روزی 2 مرتبه بنوشید.

35. مقل

مقل یک گیاه دارویی هندی باستانی است و از آن صرفا برای درمان آنژین صدری استفاده میشود. مقل میتواند این بیماری را از ریشه درمان کند چراکه باعث بهبود تصلب شرایین میشود.

بیشتر بخوانید  شستشو و سفید کردن دندان مصنوعی با چند ماده شوینده در منزل

36. درخت ارجون

درخت ارجون گیاه دارویی است که قرن هاست از آن برای درمان بیماری های قلبی استفاده میشود و به همین دلیل به آن لقب “محافظ قلب” را داده اند. شاخه و پوسته این درخت دارای مواد مغذی و مفید زیادی است و به همین دلیل میتواند کلسترول را کاهش داده و به حفظ سلامت قلب کمک کند.

اگر یک فرد مبتلا به آنژین قلبی پایدار همزمان با ورزش کردن این گیاه دارویی را نیز مصرف کند، میتواند خیلی سریع بیماری خود را درمان کند.

37. بید

بید دارای خواص ضد انعقاد است و به همین دلیل میتواند از لخته شدن خون جلوگیری کند. کارکرد بید اصلی تاثیری است که در رقیق کردن خون میگذارد و اینگونه میتواند به درمان بسیاری از بیماری های عروقی کمک کند. جالب است بدانید که از عصاره بید در قرص آسپرین نیز استفاده شده است. قرص آسپرین یکی از دارو های متداولی است که برای درمان بسیاری از بیماری های قلبی عروقی تجویز میشود.

بید در تسکین درد آنژین قلبی بسیار موثر است. شما میتوانید با نوشیدن چای بید از خواص شگفت انگیز آن بهرمند شوید. جهت تهیه چای بید ابتدا باید کمی پودر بید را درون یک فنجان آب جوش بریزید، چند دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس آن را آبکشی کرده و بنوشید.

38. پنجه گربه

گیاه پنجه گربه دارای خواص ضد التهابی بسیار قوی است و به همین دلیل میتواند به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند. پنجه گربه برای درمان بسیاری از مشکلات قلبی استفاده میشود و میتواند از لخته شدن خون در رگ ها پیشگیری کند.

تحقیقات علمی معتبری وجود ندارد که خواص گیاه پنجه گربه را تایید کند اما تا کنون در چندین مورد مختلف مشاهده شده است که این گیاه دارویی میتواند به درمان پنجه گربه کمک کند.

میتوانید با استفاده از پوست و شاخه گیاه پنجه گربه چای تهیه کنید و یا اینکه از کپسول های مکمل آن مصرف کنید. پنجه گربه به شکل مایع نیز موجود است.

39. کاسنی

کاسنی برای درمان مشکلات قلبی فوق العاده مفید است و خواص و فواید بسیار زیادی دارد. هم میتوان از ریشه کاسنی استفاده کرد و هم از عرق آن (البته ریشه کاسنی قوی تر است و تاثیرگذاری بیشتری دارد) کاسنی میتواند کلسترول خون را پایین آورده و با بهبود گردش خون به درمان آنژین صدری کمک کند.

جهت مصرف کاسنی 50 گرم پودر ریشه آن را درون یک لیتر آب ریخته و محلول را به مدت 10 تا 15 دقیقه بجوشانید و میل کنید. روزی 2 تا 3 مرتبه باید اینکار را انجام دهید.

41. اسپیرولینا

اسپیرولینا میتواند از سیستم قلب و عروق محافظت کرده و بدلیل داشتن جی ال ای، چربی ها را نیز میتواند آب کند. در اسپیرولینا 18 نوع پروتئین، ویتامین ب12، ویتامین ای، منگنز، روی و مس وجود دارد. گیاه دارویی اسپیرولینا میتواند کلسترول را کنترل کرده و به درمان بسیاری از بیماری های قلبی کمک کند.

مکمل اسپیرولینا در داروخانه ها موجود است اما تنها در صورتی که دکتر اجازه بدهد میتوانید مصرف کنید.

42. کودوزو

کودوزو یک گیاه دارویی چینی است که در درمان بسیاری از بیماری های قلبی موثر است. برخی از بررسی های علمی نیز تاثیرگذاری کودوزو در درمان آنژین صدری را تایید کرده است.

توجه! این گیاه دارویی فقط در صورتی که پزشک اجازه بدهد قابل مصرف است.

43. مخمر قرمز

از نظر علمی ثابت شده است که مخمر قرمز میتواند به درمان بیماری های قلبی و عروقی کمک کند و از آنجایی که آنژین صدری هم یک بیماری قلبی است، مصرف مخمر قرمز میتواند به درمان آن کمک کند. مخمر قرمز در کاهش فشار خون هم موثر است.

44. گل انگاشته

مهم ترین مسئله در درمان آنژین قلبی این است که قلب بخوبی کار کرده و خون را بطور دقیق پمپاژ کند. اگر قلب عملکرد درستی داشته و خون اکسیژن دار را بتواند به تمامی اندام های بدن برساند، مشکلاتی همچون آنژین صدری و درد سینه بوجود نمیاید. گل انگاشته باعث تقویت ماهیچه های قلب میشود و به همین دلیل قلب میتواند خون را قوی تر و سریع تر پمپ کند.

45. انجیر معابد

انجیر معابد خواص زیادی داشته و در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. این گیاه دارویی برای درمان آنژین قلبی عالی است. انجیر معابد دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان های بسیاری هم میباشد. برگ های درخت انجیر معابد خاصیت ملین نیز دارند.

شما میتواند چند عدد برگ انجیر معابد را درون یک بطری آب مقطر ریخته و اجازه دهید که در طول شب بماند. سپس آن را درون یک بطری سفید رنگ ریخته و در طول روز مصرف کنید.

46. بیل بری

بیل بری گیاه دارویی معروفی است که از آن برای محافظت از عروق و درمان بیماری هایی همچون واریس و آنژین قلبی استفاده میشود. بیل بری دارای آنتی اکسیدانی است که به بهبود جریان خون و جلوگیری از ایجاد لخته خون کمک میکند. بیل بری در پیشگیری از آسیب های رادیکال های آزاد و اکسیده شدن کلسترول بد نیز موثر است.

میتوانید بیل بری را به عنوان یک میوه بصورت خام بخورید و یا اینکه از کپسول و یا پودر آن استفاده کنید.

47. کنگر فرنگی

کنگر فرنگی بدلیل اینکه میتواند چربی خون را به شکل موثری کاهش دهد، در درمان بیماری های قلبی همچون موثر است. کنگر فرنگی میتواند فشار خون و کلسترول را نیز کاهش دهد. نکته مهم در مورد کنگر فرنگی این است که این گیاه دارویی میتواند آنژین قلبی را از ریشه درمان کرده و عواملی که باعث بوجود آمدن این بیماری شدند را سرکوب کند.

2 قاشق غذاخوری برگ خشک شده کنگر فرنگی را درون 1 لیتر آب ریخته و بهم بزنید. این 1 لیتر معجون را باید 3 بار در روز و قبل از هر وعده غذایی میل کنید.

در ادامه باید و نباید های که جهت درمان آنژین قلبی باید رعایت بکنید را برای شما آورده ایم.

برای درمان آنژین صدری چکار هایی باید انجام دهیم؟

– مصرف کافئین و الکل را کاهش دهید.
– حتما جهت اطمینان از اینکه واقعا دچار آنژین قلبی هستید، آزمایش بدهید.
– اگر درد شدید شد حتما به پزشک مراجعه کنید.
– به میزان کافی بخوابید.
– مواد غذایی پر آنتی اکسیدان مصرف کنید.
– مدیتیشن انجام دهید چراکه به کاهش استرس کمک میکند.

از انجام چه کار هایی باید پرهیز کرد؟

– سیگار نکشید و از مصرف تنباکو به هر شکلی خودداری کنید.
– از حضور در محیط های بسیار سرد بپرهیزید.
– از شرایط استرس زا دوری کنید چراکه استرس برای قلب بسیار مضر است.
– از خوردن مقدار زیادی غذا در یک وعده و بصورت یکجا پرهیز کنید چراکه میتواند باعث تحریک آنژین قلبی شود.
– روغن نارگیل و روغن خرما مصرف نکنید.
– از نشستن به مدت طولانی بپرهیزید.
– از انجام کار هایی مثل بلند کردن وسایل سنگین که باعث درد سینه میشود خودداری کنید.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *