مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۱۰ راهکار خانگی و تاثیر گذار برای درمان نیش عنکبوت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


درمان های خانگی نیش عنکبوت

احتمالا نمی دانستید که تقریبا همه عنکبوت ها سمی و زهر آلود هستند و این یک ویژگی مشترک در عنکبوت هاست که به آنها امکان می دهد طعمه خود را شکار کنند. با این حال، اکثر عنکبوت در ایالات متحده بی ضرر و بیش از حد کوچک هستند تا تهدیدی برای انسان ایجاد کنند. با این حال، اگر شما در آب و هوای گرم زندگی می کنید، شما باید مراقب عنکبوت هایی با نام عنکبوت بیوه سیاه و عنکبوت منزوی قهوه ای باشید این نوع عنکبوت ها نیش زهرآگینی دارند. اگر می خواهید از نیش عنکبوت در امان باشید داروهای خانگی زیر را استفاده کنید. برای آشنایی با این روش های خانگی با مجله دلگرم همراه شوید.

علائم و عوارض نیش عنکبوت

در ایالات متحده، عنکبوت هایی از جمه عنکبوت بیوه سیاه و عنکبوت منزوی قهوه ای بزرگترین خطر را برای انسان ایجاد می کنند. عنکبوت بیوه سیاه (که گاهی اوقات به عنوان عنکبوت قرمز- سیاه نیز نامیده می شود) سیاه براق است و نقاط قرمز رنگ در پشتش دارد. از آنجایی که یک عنکبوت بیوه سیاه سمی تولید می کند که بر سیستم عصبی تاثیر می گذارد، باید برای درمان سریع اقدام کنید. هنگام نیش زدن، سم عنکبوت باعث درد لحظه ای، سوزش، تورم و قرمزی می شود. گاهی اوقات علامت دندان نیش عنکبوت نیز مشخص است.

در منطقه جنوب شرقی ایالات متحده، عنکبوت منزوی قهوه ای به دلیل ایجاد زخم های بزرگ معروف شده است، اما احتمال کمتری دارد تا به طور قابل توجهی آسیب جدی برساند. این عنکبوت ها در حدود 1 اینچ طول دارند و علامت ویولون در پشت بخش میانی خود دارند. آنها اغلب در گنجینه و پستوها، زیرزمین و اتاق زیر شیروانی زندگی می کنند. در حالی که گونه های تهاجمی نیستند، با این حال هنگامی که به دام می افتند و یا پوستشان تحت فشار قرار می گیرد، حمله می کنند. عنکبوت منزوی قهوه ای موجب سوزش، درد، خارش، قرمزی، تغییر رنگ پوست به آبی یا بنفش، بثورات پوستی، تب، تهوع یا استفراغ می شود.

بیشتر بخوانید   آباکاویر چه کاربردهای دارویی دارد؟

راهکارهای خانگی درمان نیش عنکبوت

راهکارهای خانگی درمان نیش عنکبوت

حتی اگر اکثر عنکبوت ها به اندازه کافی سم قوی نداشته باشند، برخی افراد نسبت به نیش عنکبوت واکنش آلرژیک را تجربه می کنند که شامل قرمزی، تورم، درد، خارش و علائمی است که به نظر می رسد در طول 24 ساعت بدتر شود. واکنش های شدید شامل کهیر، تنگی نفس، خس خس سینه و ضعف است . برای به حداقل رساندن واکنش نسبت به سم عنکبوت و درمان نیش عنکبوت، داروهای زیر را استفاده کنید:

1. آب سرد و یخ

برای کاهش تورم و تسکین نیش عنکبوت کمپرس یخ یا یک دستمال مرطوب و سرد روی پوست خود قرار دهید.

2. جوش شیرین

3 خش جوش شیرین را با یک بخش آب مخلوط کنید تا خمیری بدست آید برای سرعت بخشیدن به فرآیند بهبودی نیش عنکبوت این خمیر را در محل نیش عنکبوت بمالید. بسته به شدت نیش، تغییرات مطلوبی را طی چند روز مشاهده خواهید کرد.

3. اسپری WD-40

برای جلوگیری از نیش عنکبوت ، طاقچه ها، چهارچوب های در و صفحه نمایش را با WD-40 اسپری کنید تا بتوانید این حشرات را از منزل دور نگه دارید

4. بالا نگه داشتن محل گزیدگی

اگر عنکبوت بازو یا پای شما را نیش زده است، توصیه می شود که محل گزیدگی را برای جلوگیری از تورم بالا نگه دارید.

5. کرم هیدروکورتیزون 1٪

خارش و قرمزی نیش عنکبوت را با استفاده از کرم هیدروکورتیزون (1٪) درمان کنید. لوسیون کالامین یک جایگزین موثر می باشد.

6. پراکسید هیدروژن

از آنجا که شستن محل نیش عنکبوت باعث ضد عفونی شدن آن می شود، از پراکسید هیدروژن به عنوان آنتی سپتیک(ضدعفونی کننده) موثر برای نیش حشرات استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  آیا در مورد چنگال درمانی چیزی می دانید؟

7. ریحان

برای تسکین خارش ناشی از نیش عنکبوت، از ریحان یا روغن ریحان استفاده نمایید . ریحان دافع حشرات طبیعی می باشد که حشرات از بوی قوی آن بدشان می آید. می توانید ریحان را خرد و له کنید و روی محل نیش عنکبوت بمالید . این درمان خانگی به کاهش تورم نیز کمک می کند.

8. زردچوبه و روغن زیتون

زردچوبه و روغن زیتون را مخلوط کنید تا یک خمیری آماده شود که تورم و قرمزی نیش عنکبوت را درمان می کند. در طی هفت روز، برای خارج شدن سم، این کار را تکرار کنید. این ترکیب همچنین موجب تسکین درد می شود. این روش درمان را حداقل دو تا سه بار در طول هفته تکرار کنید.

9. آسپرین

برای تسکین درد ناشی از نیش عنکبوت، لازم است که سم را خنثی کنید. یک قرص آسپیرین را در مقدار کمی آب بخیسانید تا خمیری بدست آید. برای کاهش خارش، این خمیر را روی محل نیش عنکبوت بمالید. با کمک این روش در برخی افراد علائم در عرض نیم ساعت کاهش می یابد.

10. کرم یا لوسیون آنتی بیوتیک

با استفاده از کرم یا لوسیون آنتی بیوتیک روی محل نیش عنکبوت با عفونت (به ویژه در کودکان) مبارزه کنید.

تهیه و ترجمه مجله دلگرم

سهیلا مقصودی

بیشتر بخوانید:

۲۵ نشانه و تعبیر دیدن عنکبوت در خواب

نسخه ای کامل از درمان نیش پشه + مبارزه با نیش حشرات

۱۱ خاصیت زهر عقرب – فواید زهر عقرب برای درمان بیماری های سخت


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *