مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

یارانه مالی این خانواده ها بالغ بر یک میلیون تومان بوده است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، بیش از 20 میلیون نفر آخرین یارانه مالی فروردین ماه را دریافت کردند. نرخ جدید یارانه نقدی به زودی اعلام می شود. افزایش صددرصدی یارانه نقدی دهک های پایین. از امسال یارانه نقدی هدفمند می شود.

به گزارش مشرق، سالانه بالغ بر هشت میلیارد دلار از بودجه برای ارز ترجیحی تخصیص می یابد که مابه التفاوت عددی با نصف نرخ ارز 160 هزار میلیارد تومان خواهد بود اما سوال اینجاست که چند درصد آن به دست مردم رسیده است؟ پاسخ این است که نه تنها این میزان بودجه چندان روی میز نبود، بلکه با ظهور چندین مورد عمده سوء استفاده از ارز ترجیحی، ضرورت حذف آن بیش از پیش نمایان شد.

میثم هاشم خانی; این کارشناس اقتصادی گفت: با حذف ارز دولتی حدود 3 هزار میلیارد تومان آزاد می شود و اگر آن را بین همه مردم توزیع کنیم ماهانه یک میلیون تومان به یک خانواده چهار نفره اختصاص می یابد.

اکنون دولت سیزدهم با شعار مبارزه با فساد روی کار آمده و درصدد حذف ارز ترجیحی است اما موضوعی که دولت باید به آن توجه کند این است که حمایت از اقشار ضعیف و متوسط ​​به مهمترین دغدغه دولت تبدیل شود. . برای حذف ارز مورد نظر. دلیل این اولویت بندی، احتمال وجود تورم در سبد خرید برای اقشار کم درآمد به دلیل حذف ارز ترجیحی است. این پیامد ممکن است فشار اقتصادی بر دهک های پایین جامعه را بیش از پیش افزایش دهد.

بیشتر بخوانید  صعود چشمگیر قیمت خودرو‌های ایران خودرو و سایپا/گرانی 6 میلیونی رانا پلاس
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *