مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گزارش هواشناسی کشور پنجشنبه 26 خرداد 1401 / احتمال طوفان شن در این 5 استان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، سازمان هواشناسی با صدور اخطار نارنجی از باد شدیدقیام گرد و خاکدر مناطق حساس طوفان شن مطلع.

این شرایط جوی در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شرق سمنان در روز پنجشنبه (6 خرداد)، در شرق خراسان جنوبی روز جمعه (7 خرداد)، شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و روز شنبه (28 خرداد) است. ) در خراسان، در شمال و شرق سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق کرمان پیش بینی می شود.

با توجه به شرایط جوی حاکم، اختلالات ترافیکی، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید، آسیب به صنعت حساس به گرد و غبار و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به تاسیسات موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و …، سقوط اجسام از ارتفاع، شکستگی نهال ها ترافیک ریلی و هوایی را مختل می کنند.

سازمان هواشناسی به منظور کاهش خسارات احتمالی، پرهیز از سفرهای غیرضروری، عدم پارک خودروها در کنار درختان افتاده و ساختمان‌های نیمه کاره، پرهیز از حضور همه گروه‌ها در فضای باز، مدیریت و حفاظت از صنایع حساس به گرد و غبار، تقویت تاسیسات موقت، پرهیز از هلیکوپترها و هواپیماهای سبک.

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زرد اعلام کرد: فعالیت سامانه بارشی با رشد ابرهای همرفتی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل عصر از چهارشنبه تا پنجشنبه (25 تا 26 خرداد) پیش بینی می شود.

این سازمان نسبت به خطراتی مانند رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید گذرا و طوفان محلی همراه با گرد و خاک در مناطق مستعد شهر هشدار می دهد.

این وضعیت جوی در روز چهارشنبه (25 خرداد) در استان‌های خراسان شمالی، شمال شرق آذربایجان، آذربایجان غربی، اردبیل و خراسان رضوی، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و روز پنج‌شنبه (26 خرداد) در شمال شرق آذربایجان، شمال شرق آذربایجان، اردبیل است. شمال خراسان رضوی و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

احتمال رعد و برق، احتمال آبگرفتگی و تورم به صورت محدود و محلی، احتمال آسیب به سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن نهال ها و درختان فرسوده، کاهش شعاع دید و کاهش موقت کیفیت هوا وجود دارد. . و امکان پرتاب اجسام به بیرون از اجسام نیمه کاره.

سازمان هواشناسی در این شرایط جوی، در کنار رودخانه ها منفجر نشوید، مراقب تردد در کنار جاده ها باشید، مراقب فعالیت های کوهنوردی و تردد عشایر عشایر باشید، مراقب چرای دام و تأسیسات موقت، تابلوهای تبلیغاتی و … باشید، در کنار آن خودروها را پارک نکنید. به آنها. به درختان فرسوده و غیره ساختمان های نیمه تمام توصیه می شود.

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که پدیده های جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه خواهد داشت. اخطار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با پدیده مضر صادر می شود. هشدار زرد به این معنی است که پدیده های جوی رخ خواهد داد که می تواند در سفر و فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. این اخطار به منظور افزایش آگاهی عمومی صادر شد تا مردم برای مقابله با پدیده های جوی که تا حدودی دشوارتر از حد معمول هستند، آماده باشند. از سوی دیگر مسئولان از این هشدارها آگاه هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *