مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کوه 600 میلیون ساله یک رکورد جهانی است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از گاردین، کوه های نمادین و فسیل شده فلیندرز در استرالیای جنوبی به عنوان یکی از شگفتی های طبیعی استرالیا در یک قدمی ثبت شدن در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند.

این منطقه که توسط دولت استرالیای جنوبی و مالکان سنتی به عنوان میراث جهانی نامزد شده است، دارای ذخایر فسیلی قابل توجهی است و توسط داگلاس ماوسون کاشف و زمین شناس قرن بیستم به عنوان یک “موزه بزرگ در فضای باز” توصیف شده است.

سوزان کلوز – وزیر محیط زیست استرالیا – اعلام کرد: رشته کوه فلیندرز با بیش از 600 میلیون سال قدمت یکی از مناظر باشکوه استرالیا است. فسیل ها و زمین شناسی این منطقه جذابیت خاصی دارند و تاریخ سیاره ما و تکامل حیات روی زمین را نشان می دهند. برخی از این شواهد مهم شامل بهترین نمونه زندگی در جهان در دوره زمین شناسی ادیاکران است که در طی آن اولین اشکال حیات چند سلولی پیچیده تکامل یافتند.

وزیر محیط زیست استرالیا گفت: ویژگی های زمین شناسی و دیرین شناسی رشته های فلیندرز آن را به مکانی مهم برای جستجوی وضعیت میراث جهانی تبدیل کرده است. در اینجا مکان‌هایی با فسیل‌های شگفت‌انگیز موجود است که از طریق آن‌ها می‌توانیم به گذشته برگردیم و ببینیم که زندگی چگونه شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید  درگذشت سه ملی‌پوش ایرانی در زلزله ترکیه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *