مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کاهش شدید دمای هوای قزوین در هفته جاری

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مهدی آخوندی روز سه شنبه اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، روز گذشته شاهد وزش بادهای به نسبت شدید جنوبی در سطح استان بودیم که این مساله به دنبال خود گرد و خاک را نیز به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه از امروز جریانات هوا در سطح استان جنوبی خواهد شد، افزود: شدت وزش باد به نسبت شدید بوده و در ارتفاعات نیز افزایش ابر، پدیده مه و رگبارهای پراکنده نیز دور از دسترس نخواهد بود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: با توجه به نفوذ زبانه های پرفشار و شمالی شدن جریانات، از امروز به تدریج شاهد روند کاهش دما در سطح استان خواهیم بود و همین مساله باعث شد تا روز گذشته از سوی این اداره کل هشدار سطح زرد کشاورزی صادر شود.

آخوندی با اشاره به اینکه کاهش دما برای صبح روزهای جمعه و شنبه در برخی مناطق مانند آوج، آبگرم و ارتفاعات استان به ۵ درجه زیر صفر خواهد رسید، خاطرنشان کرد: این پدیده برای برخی محصولات صیفی و ذرت سرمازدگی را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته آوج با ۶ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۸ تا ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی و ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌کنند. 

بیشتر بخوانید  حضور رییس جمهور در محله منبع آب اهواز / فیلم -
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *