مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کاهش سفید شدن مو فقط با سیب زمینی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


کاهش سفید شدن مو، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

کاهش سفید شدن مو

کاهش سفید شدن مو

پوست سیب زمینی برای کاهش سفیدی مو

توصیه می شود، پوست ۵ عدد سیب زمینی را در ۲ لیتر آب به جوش بیاورید و بگذارید روی حرارت کم بجوشد؛ سپس پوست آن را دور بیندازید. پس از شستن مو با شامپو و نرم کننده، آب پوست سیب زمینی را روی موها بریزید و پس از ۲۰ دقیقه شست و شو دهید. این کار علاوه بر کاهش تراکم موهای سفید، آن ها را نرم و لخت می کند.

آب سیب زمینی برای پر کردن پوست

به مدت ۲ هفته بدون اینکه تغییر خاصی را در رژیم غذایی خود ایجاد کنید،هر روز، آب ۲ تا ۳ عدد سیب زمینی متوسط را مصرف کنید. آب به دست آمده را باید خوب هم بزنید و پس از گرفتن بلافاصله مصرف کنید. متخصصان پوست، معتقدند مصرف آب سیب زمینی برای پر شدن صورت مفید است.

مایعات برای حفظ سفتی و خاصیت انعطاف پذیری پوست لازم است. علاوه بر آن به گفته متخصصان، سیب زمینی دارای میزان زیادی آنتی اکسیدان از جمله پلی فنولز طبیعی است که نوعی ریز ماده مغذی محسوب می شود و در بسیاری از گیاهان یافت می شود. ادله زیادی نشان می دهد که، سیب زمینی نقش مهمی در عملکرد سلول و کاهش عفونت دارد.هرچه سیب زمینی تازه تر باشد، میزان مواد مغذی و ویتامین C آن بیشتر است.

سیب زمینی حاوی ویتامین B6 نیز است. پوست سیب زمینی هم سرشار از ویتامین ها و موادمعدنی است، بنابراین سیب زمینی را با پوست مصرف کنید. از استفاده سیب زمینی سبز یا جوانه زده پرهیز کنید زیرا سمی است.

بیشتر بخوانید  راه کارهای مفید برای محافظت از پوست دست در برابر شست و شوی زیاد

با وجود سردی هوا، اگر تصور می کنید پوستتان خشک و پوسته پوسته می شود، با اینکار مانع از این خشکی پوست خواهید شد، حتی اگر شما را ۱۰ سال جوانتر نکند!

کاهش سفید شدن مو

برای از بین بردن جوش ها

افرادی کف از این روش استفاده کرده اند،ادعا می کنند که بسیار موثر بوده است. آب سیب زمینی التهاب، سوزش، خارش، جوش، زخم و کبودی را کاهش می دهد. پالپ سیب زمینی را با آب لیمو مخلوط کنید و روی قسمت های مورد نظرقرار دهید.

می بینیدکه جوش روی صورت، کمی پس از استفاده از این روش کوچک تر می شود.قرار دادن برش های سیب زمینی به جای پالپ سیب زمینی موثر تر است.

سایر خواص سیب زمینی:

1) برگ و میوه سیب زمینی به علت داشتن سولانین مخدر و آرام بخش است ولی به علت سمی بودن نباید مورد مصرف داخلی قرار گیرد و باید فقط به عنوان ضماد و استعمال خارجی استفاده شود .

2) سیب زمینی به علت داشتن ویتامین C زیاد برای مقابله با بیماری اسكوربیت بكار می رود .

3) برای تسكین سوختگی ها ، سیب زمینی خام را رنده كرده وبه عنوان ضماد روی قسمت سوختگی بگذارید و هر چند دقیقه آنرا عوض كنید و ضماد تازه روی آن قرار دهید .

4) سیب زمینی دارای آنزیم مهار كننده می باشد بنابراین ضد سرطان وضد ویروس است مخصوصا سیب زمینی در این مورد از شیر یا سویا قوی تر است .

5) پوست سیب زمینی ماننده پوست میوه ها وسبزیجات دارای ماده آنتی اكسیدان است بنابراین از پیر شدن سلولها و نیز از بوجود آمدن سلولهای سرطانی جلوگیری می كند .

بیشتر بخوانید  ۷ راه حل بی نظیر برای مراقبت از پوست دور چشم

6) سیب زمینی بهترین دارو برای آنهایی است كه بدنشان اسیدی است و اینگونه اشخاص باید سیب زمینی را با پوست و با بخار پخته بخورند زیرا سیب زمینی آب پز وسرخ شده برعكس سیب زمینی با بخار پخته شده تولید اسید در بدن می كند .

7) سیب زمینی داروی خوبی برای از بین بردن تورم است . برای این منظور سیب زمینی را طبقه طبقه كرده و در سوپ بیاندازید و بگذارید تقریبا نیم پز شده و سپس آنرابخورید .

8) سیب زمینی بعلت درا بودن پتاسیم زیاد، تمیز كننده كبد نیز می باشد .

9) سیب زمینی بدن را جوان می كند .

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *