مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه برزنت پلاستیکی لکه دار و زرد شده را تمیز کنیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نحوه تمیز کردن برزنت پلاستیکی زرد شده

نمونه ای از برزنت های پلاستیکی چراغ های جلوی خودرو هستند. کم کم آلودگی های مختلف این چراغ ها را کثیف و کدر می کند. تیرگی ورق های پلاستیکی در چراغ های خودرو می تواند خطرناک باشد. علاوه بر این، عمر لامپ کاهش یافته و نور خود را از دست می دهد.

پاکسازی برزنت

فراموش نکنید که برای تمیز کردن ورق پلاستیکی از مواد سفید کننده و نمک های شیشه صنعتی موجود در بازار استفاده نکنید. بیشتر این مواد حاوی آمونیاک هستند که برای ورق فلزی مضر است.
یک راه بسیار خوب برای تمیز کردن صفحات پلکسی یا تالک استفاده از آب گرم و سرکه سفید است. به این ترتیب آب گرم و سرکه سفید را در یک بطری اسپری مخلوط کرده و سپس روی ورقه اسپری کنید. این روش علاوه بر تمیزی، درخشش خاصی به گفتار پلاستیکی شما می دهد.
بهتر است قبل از انجام هر کاری از دستمال کاغذی یا اسفنج تمیز ورق را از پایین به بالا به صورت دایره ای تمیز کنید. با این کار در مرحله اول سطح آن از هرگونه لکه یا رسوب پاک می شود. این کار ساده از بسیاری از مشکلات در طول فرآیند تمیز کردن جلوگیری می کند.


نحوه تمیز کردن برزنت پلاستیکی

از یک پارچه نرم و مرطوب برای تمیز کردن گرد و غبار روی پوشش پلاستیکی استفاده کنید. هرگز برای این کار از دستمال یا دست خشک استفاده نکنید.
استفاده از هرگونه ماده تمیز کننده حاوی الکل یا آمونیاک یا هر ماده ساینده دیگری ممنوع است. الکل باعث ایجاد ترک در سطح تالوک می شود. آمونیاک همچنین می تواند باعث ایجاد حالت مه آلود روی ورق پلاستیکی شما شود. استفاده از دستمال مخصوص تمیز کننده را فراموش نکنید.
با استفاده از ماده شوینده و اسفنج و با حرکات دایره ای می توانید سطح ورق پلاستیک را چندین بار تمیز کنید تا شفاف شود.
در مرحله آخر باید ورق های پلکسی گلاس را خشک کنید. برای این کار می توانید از خشک کن های صنعتی یا کاغذهای باطله استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  درست کردن گل برای تزئین کادو

تمیز کردن چراغ های خودرو با خمیر دندان

ما در اینجا به خمیر دندان اشاره کردیم، اما راه های زیادی برای تمیز کردن چراغ های جلوی اتومبیل اکسید شده و کثیف وجود دارد. این روش مقرون به صرفه و ارزان تر از تعمیرات پولیش است. شما فقط به یک مسواک، بطری اسپری، خمیر دندان نیاز دارید.
در اینجا می آموزیم که چگونه چراغ های جلو اتومبیل را با خمیر دندان تمیز کنیم:
با استفاده از مسواک، خمیر دندان را به قسمت جلویی بمالید. مالش را تا زمانی که احساس کنید و نور خاموش شود تمیز کنید. به اسپری آب گرم روی چراغ جلو ادامه دهید و خمیر دندان را با یک پارچه پاک کنید.


چگونه طلاق را روشن کنیم

برای تمیز کردن عمیق تر، از یک مسواک چرخان برای استفاده از خمیر دندان استفاده کنید. اکنون باید پوشش های روشن تری داشته باشید.
اگر پوشش پلاستیکی چراغ خودرو تیره، زرد، کدر یا خراشیده باشد، فرآیند تمیز کردن طولانی‌تر و کامل‌تر خواهد بود.
برای تمیز کردن برزنت پلاستیکی روی چراغ ها نیز می توانید از صابون مخصوص کارواش و پولیش پلاستیکی استفاده کنید.

تمیز کردن روکش پلاستیکی چراغ خودرو با پولیش مناسب

پولیش های تمیز و مرتبی در بازار وجود دارد که تمام ابزارها و مراحل مورد نیاز برای پاک کردن چراغ های مزاحم و کثیف را دارند، اما طبیعی تر از برخی وسایل خانگی ساده هستند.
به خاطر داشته باشید که هنگام سمباده زدن باید از آب کف دار استفاده کنید. این کار را تا جایی انجام دهید که طلق کاملاً مات شود و خط بزرگتری روی آن باقی نماند.
سپس همین کار را با سمباده نرم تر انجام دهید و مطمئن شوید که در تمام این مراحل باید آب و کف به لامپ زده شود. سپس این مراحل را با سمباده بسیار نرم تری تکرار کنید.
در نهایت باید از نرم ترین سمباده یعنی سمباده 3000 استفاده کنید این مرحله را باید با ظرافت و دقت بیشتری انجام دهید چون خط و خش ندارد. سپس لامپ را کاملا بشویید تا جرم و لکه ای روی آن باقی نماند.

بیشتر بخوانید  فوت و فن های جالب خانه داری


تمیز کردن پلاستیک تمیز

بعد از انجام این مراحل باید به سراغ پولیش رفته و مقداری از آن را به پودر تالک بزنید و از یک پد پنبه ای روی سطح پودر تالک استفاده کنید و دوباره با یک پد پنبه ای تمیز سطح پودر تالک را تمیز کنید.
پس از انجام این مراحل مراحل اصلی رفع تیرگی و تاری چراغ خودرو را انجام داده اید. پس از انجام این مراحل بهتر است مانند پولیش، سطح طلاق را با موم بدن تمیز کنید.
یک سطل آب گرم آماده کنید.

باید بخوانید:

صابون مخصوص کارواش را که طبق دستور روی بسته آماده کرده اید اضافه کنید.
تالک را با یک اسفنج نرم و صابون بشویید. حالا ۵ دقیقه صبر کنید تا صابون روی پودر تالک بماند و تمام کثیفی ها را پاک کند. در این مرحله آن را با آب تمیز بشویید و سپس سطح آن را با حوله خشک کنید.
برای بازگرداندن درخشش و درخشندگی به تالک، مقدار کمی لاک ویژ را روی یک پارچه نرم بمالید و با حرکات دایره ای خط و خش را از بین ببرید. در صورت لزوم، دوباره با آب تمیز بشویید و خشک کنید.
اگر بعد از 20 دقیقه همچنان چراغ ها تمیز نیستند، ممکن است فضای داخلی چراغ ها بیش از حد کدر، کثیف و اکسیده شده باشد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *