مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه با شناخت رنگ ها برای اتاق رنگ مناسب انتخاب کنیم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چگونه با شناخت رنگ ها برای اتاق رنگ مناسب انتخاب کنیم

می خواهید دکور اتاقتان عالی و فوق العاده باشد اما نمی توانید در مورد رنگ آن تصمیم بگیرید؟ این چگونه به شما کمک می کند.

چگونه با شناخت رنگ ها برای اتاق رنگ مناسب انتخاب کنیم

رنگی را انتخاب کنید که مناسب شخصیت تان باشد. نمی توانید یک رنگ را انتخاب کنید و هفته ی دیگر از انتخاب تان پشیمان شوید. رنگ اتاق در روحیه و حال و هوایتان مؤثر است و می تواند موجب شود که اتاق بزرگ تر یا کوچکتر به نظر برسد. نگاهی به توصیف این رنگ ها بیندازید:

– آبی: یک رنگ آرامش بخش که با نور طبیعی بسیار مناسب است. اگر اتاق تان کوچک باشد و از رنگ آبی تیره استفاده کنید، اتاق کوچکتر به نظر می رسد. همچنین اگر اتاق تان پنجره نداشته باشد، آبی تیره موجب می شود که اتاق تان شلوغ و کمی ترسناک به نظر برسد. آبی روشن نیز کمی بچه گانه به نظر می رسد. اگر کف اتاق تان چوبی باشد، این رنگ گاهی اوقات مناسب است. در مجموع یک رنگ آرامش بخش و تسکین دهنده است. اگر روی دیوار پوستر آبی تیره بچسبانید، ممکن است خیلی جالب نشود. اکثر مردم اتاق شان را آبی می کنند.

– سبز: سبز تیره با نور طبیعی بسیار عالی ست و موجب ایجاد احساس آزادی می شود. سبز روشن، در اتاق هایی که لامپ های پرنوری دارند (ولی نور طبیعی ندارند) موجب می شود که اتاق بزرگ تر به نظر برسد. رنگ سبز باعث ایجاد احساس آرامش و خونسردی در انسان می شود و هم برای خانم ها مناسب است، هم آقایان.

بیشتر بخوانید  کیف چرم دست دوز در طرح های متنوع و شیک مدل 2017

چگونه با شناخت رنگ ها برای اتاق رنگ مناسب انتخاب کنیم

– مشکی: بهتر است از این رنگ استفاده نکنید. البته می توانید همراه با رنگ های دیگری مثل خاکستری و نقره ای و بعضی از آبی های تیره استفاده کنید. اما در مجموع حس خوبی به اتاق نمی دهد و موجب می شود که اتاق کوچک تر به نظر برسد و ضمناً با نور طبیعی خیلی خوب به نظر نمی رسد. به علاوه در شب باعث می شود که اتاق تنگ و ترسناک دیده شود، ممکن است موجب افسردگی شود و یا سر درد بگیرید. با این وجود اگر روی رنگ مشکی پوستر بچسبانید، بسیار خوب به نظر می رسد.

– زرد: اتاق تان را روشن و نورانی نشان می دهد. خلق و خویتان را بهتر می کند و موجب می شود شاد و خندان شوید. رنگ زرد با هر نوع نور و هر نوع کفپوشی مناسب است. همچنین پوستر روی دیوار خوب به نظر می رسد و به شما احساس آزادی، صلح و انرژی می دهد. ولی این رنگ هم می تواند موجب سر درد شود. ضمناً زرد جزء رنگ های اصلی است.

– قرمز: یکی از رنگ های اصلی است و حس اطمینان، غرور و قدرت می دهد. با وجود این رنگ روی دیوار اتاق تان هیچ چیز نمی تواند شما را افسرده کند. با هر میزان نوری خوب به نظر می رسد و موجب می شود که اتاق بزرگ و جادار به نظر برسد. این رنگ بسیار پر جنب و جوش و گرم است و توصیه شده است که برای اتاق خواب استفاده نشود. بهتر است که در ترکیب با رنگ های دیگر استفاده شود. به عنوان مثال یک یا دو دیوار قرمز باشد و سایر دیوارها سفید رنگ.

بیشتر بخوانید  مدل مانتوهای بهاره برند ایرانی

– صورتی: یک رنگ دخترانه است اما همه ی دختران هم آن را دوست ندارند. صورتی رنگی کم عمق، اما در عین حال بسیار سرگرم کننده و دوستانه است. این رنگ آرامش بخش است و موجب می شود که اتاق تان بزرگ تر و با روح تر به نظر برسد.

رنگ ها را طوری انتخاب کنید که مکمل هم باشند. به همه ی رنگ ها نگاهی بیندازید و ببینید که کدام ها با هم خوب به نظر می رسند. آنها را با هم هماهنگ کنید. رنگ هایی با سایه های مختلف را انتخاب کنید تا به یک نتیجه ی مناسب برسید.

اگر امکان دارد از هر رنگی که دارید استفاده کنید. نمی توانید به جای عوض کردن رنگ دیوار کف پوش را عوض کنید تا با آن هماهنگ شود؟ رنگ هایی برای دیوار و دکوراسیون انتخاب کنید که با رنگ های موجود هماهنگ باشد. از هر چیزی که دارید استفاده کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *