مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چه بیماری هایی به گروه خونی شما مربوط می شود؟!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


گروه خونی شما تعیین کننده نوع بیماری شما در آینده است

نتایج مطالعات متعددی که در طول سال ها انجام شده است، در این بین نشان می دهد گروه های خونی و برخی بیماری های مرتبط وجود دارد. بیشتر ما گروه خونی خود را می شناسیم … این یادداشت پاسخ سوالی است که همه دارند گروه خونی آنها بیشتر در معرض چه بیماری هایی هستند؟ در سطح بیرونی غشا سلول های قرمز خون مقاله پروتئینی به نام آنتی ژن های AB، A و B مشاهده می شود که در هفته ششم زندگی، زندگی داخل جنینی رخ می دهد و غلظت آن به تدریج افزایش می یابد و در زمان تولد به 1.4 در بلوغ می رسد. دلگرم کننده بیا بفهم کدوم گروه خونی او در معرض چه بیماری است؟

کدام گروه خونی در خطر ابتلا به کدام بیماری است؟

گروه خونی در معرض خطر بیماری

این دو آنتی ژن (A و B) می توان آن را در بزاق، خلط و به میزان کمتری در اشک و ادرار یافت. دانشمندان می گویند که این آنتی ژن ها می توانند راه را برای ابتلای فرد به برخی بیماری ها هموار کنند زیرا آنتی ژن های مختلف در برابر برخی بیماری ها مقاوم بوده و تأثیر کمی بر برخی دیگر ندارند.

1- مشکلات حافظه

ارتباط بین مغز و عروق بیشتر از آن چیزی است که برخی افراد فکر می کنند. نتایج جدیدترین تحقیقات نشان می دهد که ناقلان گروه خونی AB هشتاد و دو درصد بیشتر از ناقلین سایر گروه های خونی از مشکلات حافظه، گفتار و تمرکز رنج می برند.
محققان این موضوع را به دلیل وجود نوعی پروتئین انعقادی در این گروه موسوم به «فاکتورهای انعقادی هشتم» دانستند که می تواند جریان خون به مغز را کاهش دهد.

2- سرطان پانکراس

محققان دانشگاه ییل در ایالات متحده می گویند افرادی که گروه خونی O دارند نسبت به سایر گروه های خونی کمتر در معرض خطر قرار می گیرند. سرطان پانکراس به همین ترتیب، دانشمندان می گویند افرادی با گروه خونی A و B که در معرض باکتری «هلیکوباکتر پیلوری» که در دستگاه گوارش وجود دارد، بیشتر از سایر گروه های خونی در معرض ابتلا به سرطان پانکراس هستند. این به این دلیل است که روشی که آنتی ژن ها به افزایش این نوع باکتری کمک می کنند.ناقلین گروه خونی O می توانند به دلیل آنتی ژن هایی که روی سطح گلبول های قرمز خون دارند به همه گروه های دیگر خون اهدا کنند.

بیشتر بخوانید  مزایای شگفت انگیز کپسول هیر فولیک من برای آقایان (Hairfolic Man)

3. بیماری قلبی

مطالعه دیگری در دانشگاه هاروارد در سال 2012 نشان داد که همه گروه های خونی، به ویژه آنهایی که گروه خونی AB دارند، نسبت به گروه خونی O، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.

4- اضطراب، استرس و افسردگی

برخی از افراد دارای گروه خونی به درجات مختلف بیش از دیگران از اختلالات هورمونی رنج می برند که در این صورت پزشکان بر اساس گروه خونی آنها را درمان می کنند.
به عنوان مثال، ناقلین گروه خونی A بیشتر احتمال دارد که کورتیزول بدن یا هورمون های استرس را افزایش دهند. به همین دلیل پزشکان به این افراد توصیه می کنند با ورزش استرس را کاهش دهند.

ورزش مخصوصاً برای این نوع بیماران توصیه می شود یوگا، تای چی یا وزنه برداری هنگامی که غدد فوق کلیوی کورتیزول بیشتری تولید می کنند، افراد دارای گروه خونی A نسبت به سایر گروه های خونی در خلق و خوی سخت تر و دردناک تر هستند.

5. نیاز به ورزش

به طور کلی آنتی ژن های موجود در سطح گلبول های قرمز می توانند میزان هورمون ها را در بدن تعیین کنند. به عنوان مثال دارندگان دو گروه خونی A و B آنها سریعتر آرام می شوند و با تمرینات آهسته مانند یوگا بهتر کار می کنند، به خصوص اگر افسردگی در خانواده آنها ارثی باشد.
از طرفی افراد دارای گروه خونی AB می توانند با ورزش سیستم دفاعی بدن خود را تقویت کنند.

از طرفی افرادی که گروه خونی O دارند نسبت به سایر گروه های خونی در خلاص شدن از شر هورمون های افسردگی مشکل بیشتری دارند، اگرچه بعداً دچار افسردگی می شوند، اما در صورت ابتلا به افسردگی به زمان بیشتری برای بهبودی نیاز دارند.

6- باکتری های دستگاه گوارش

آنتی ژن ها نه تنها در سطح گلبول های قرمز خون وجود دارند، بلکه اغلب در بیش از 80 درصد افراد در دستگاه گوارش یافت می شوند.بسیاری از باکتری های ساکن در دستگاه گوارش از این آنتی ژن ها تغذیه می کنند، عاملی که تکثیر یا تخریب آن را تعیین می کند. این باکتری ها
به عنوان مثال، تحقیقات نشان می دهد که افراد با گروه خونی B بیش از 50000 برابر انواع مختلف باکتری در بدن خود نسبت به گروه خونی A یا O دارند.

کدام گروه خونی در خطر ابتلا به کدام بیماری است؟

گروه خونی O

افراد این گروه چه در ورزش و چه در تجارت همیشه پیشتاز هستند. آنها عاشق رقابت و ریسک هستند و می توانند به عنوان یک رهبر خوب و قدرتمند در هر گروهی عمل کنند. آنها افرادی هدفمند هستند و دقیقا می دانند که برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کنند.

بیشتر بخوانید  درمان واریس با چسب (وناسیل) ، فواید بی نظیر چسب واریس

کلم نخورید

بدن آنها با گوشت قرمز سازگارتر است. البته این بدان معنا نیست که فقط گوشت قرمز بخورند. آنها می توانند میزان این ماده مغذی را در رژیم غذایی خود افزایش دهند. در عین حال بهتر است در مصرف غلات صبحانه بر پایه گندم دقت بیشتری داشته باشید. غلات غیر از گندم برای آنها مفیدتر خواهد بود. با این حال، محصولات لبنی ممکن است به خوبی با مزاج آنها سازگار نباشد. بین حبوبات بهتر است مصرف حبوبات محدود شود.

انواع لوبیا می تواند باعث سوء هاضمه در آنها شود. سویا و قارچ نیز برای آنها مفید نیستند. آنها ممکن است در هضم سویا مشکل داشته باشند. بهتر است از خوردن کره بادام زمینی خودداری کنید. یکی دیگر از مواد غذایی که می تواند برای آنها مشکل ساز باشد کلم است. تفاوتی بین کلم سفید و قرمز، گل کلم یا کلم بروکسل وجود ندارد. در نهایت بهتر است این افراد مصرف زیتون را محدود کنند.

گروه خونی A

این دسته از افراد مشکل ساز و منظم هستند. این افراد موقعیت های روشن را دوست دارند و بیش از صاحبان گروه های خونی به قانون احترام می گذارند. چنین افرادی مدام به فکر مرتب کردن وسایل هستند و حتی لباس هایشان همیشه مرتب است.

قرمز و سفید نخورید

افراد دارای گروه خونی A تمایل بیشتری به گوشت سفید دارند، بنابراین بهتر است تا حد امکان از مصرف گوشت قرمز پرهیز کنند و در صورت امکان مصرف آن را به یک یا دو بار در هفته محدود کنند. برای این افراد، مرغ و غذاهای دریایی می توانند به همان اندازه مفید باشند. علاوه بر این بهتر است در مصرف گندم صرفه جویی شود. به جای نان گندم سفید می توانند از نان سبوس دار یا نان چاودار استفاده کنند. برنج نیز برای آنها گزینه بسیار مناسبی است. آنها با خوردن لبنیات غیر از پنیر مشکلی نخواهند داشت. تنها محصول لبنی که باید محدود شود پنیر است. پنیر به معنای همه انواع پنیر است، از پنیر پیتزا گرفته تا پنیر سفید برای صبحانه. آنها می توانند غلات کامل را برای صبحانه بخورند.

گروه خونی ب

می توان گفت این گروه جالب ترین افراد روی زمین هستند. اگرچه تحمل افراد این گروه خونی دشوار است، اما ویژگی هایی دارند که در اوج پیچیدگی جذابیتشان را ایجاد می کند. این افراد بسیار گشاده رو هستند و کاری به ساختارهای پیچیده اجتماعی ندارند و به تشریفات و تشریفات وابسته نیستند.

بیشتر بخوانید  20 خاصیت شگفت انگیز گیاه دارویی زنیان برای سلامت بدن

آجیل نخورید

مرغ و مرغ برای این دسته از افراد خوب نیست. آنها می توانند گوشت قرمز و غذاهای دریایی را جایگزین مرغ کنند و مصرف مرغ و سایر طیور را به یک یا دو بار در هفته محدود کنند. این افراد نیز مانند گروه قبلی باید نان گندم سفید را با نان جو یا چاودار یا سایر نان های سبوس دار جایگزین کنند. به احتمال زیاد بدن آنها با آجیل همخوانی ندارد. چربی آجیل می تواند آنها را چاق تر از افراد دارای گروه های خونی دیگر کند. سویا نیز برای آنها مناسب نیست. این روزها فصل کدو تنبل است که افراد دارای گروه خونی B باید از آن اجتناب کنند. علاوه بر این همه مصرف زیتون، نارگیل و ریواس همچنین برای این افراد توصیه نمی شود.

گروه خونی AB

اینها تحصیلکرده ترین گروه هستند. آنها علم را دوست دارند و افرادی منطقی، حساس و صلح طلب هستند. این افراد بسیار آرام و خودکنترل هستند، می دانند چگونه شورش ها را آرام کنند، از دیگران انتقاد کنند و با شوخی های خود به تماشاگران روحیه دهند.

کره و فلفل نخورید

افراد دارای این گروه خونی می توانند انواع مختلفی داشته باشند گوشت به جز میگو آسان برای مصرف. در واقع رژیم غذایی متنوعی دارند اما در عین حال بهتر است از خوردن کره خودداری کنند. به غیر از کره، تنها لبنیاتی که معمولاً با بدن آنها سازگاری ندارد شیر است، اما لبنیات دیگر را می توان بدون نگرانی مصرف کرد. از سبزیجات فقط باید با احتیاط انواع فلفل از جمله ترشی یا فلفل تند و تربچه را مصرف کرد. به جز میوه موز و گلابی بقیه را به راحتی می توان مصرف کرد. آنها باید بدانند که موز و گلابی می توانند دستگاه گوارش آنها را تحریک کنند.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید گروه خونی شما تعیین کننده نوع بیماری شما در آینده است

او کار می کند این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

————————————————- ————————————

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *