مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

و آبشاری خاص در قلب ایلام

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نوح، میل به دیدن جاذبه های خاص به خصوص در مکانی بسیار زیبا و راحت روح انسان را زنده می کند، برای دیدن این جاذبه کم نظیر باید به استان ایلام سفر کنید. آبشار وریز در مقایسه با تمام آبشارهای این استان دارای ویژگی های منحصر به فردی است که سعی شده از دیگر جاذبه های این شهر متمایز باشد. این آبشار پرطرفدار در پنج کیلومتری جنوب ایلام در جاده ایلام به بدره در نزدیکی روستای چشمه کبود قرار دارد و محیط سرسبز و آرام طبیعت بکر یکی از ویژگی های این جاذبه طبیعی است که گیاهان زیادی در اطراف آن روییده اند. این صخره شگفت انگیز و منظره زیبایی را ایجاد می کند.

Vodopad، جزیره Rhiz

آبشار زیبای وجریز از ارتفاعات زاگرس و از کبیرکوه سرچشمه می گیرد و طول این کوه 160 کیلومتر است و مانند دیواره ای بزرگ از شمال غربی تا جنوب شرقی ایلام کشیده شده است.

آبشار کجاست؟

قسمت شمالی و شمال شرقی این کوه مشرف به رودخانه‌های سجمره و کرها است و قسمت جنوبی و جنوب غربی آن به مرز ایران و عراق ختم می‌شود و کبیرکوه یکی از کوه‌های مهم زاگرس است و بسیار پرباران است، از این رو کوه خوبی است. منبع تامین آب رودخانه در دامنه کوه بسیار سرسبز است و آبی که از این کوه سرازیر می شود محیط را مملو از پوشش گیاهی و درختان کهنسال کرده است این طبیعت بکر محیطی مناسب برای زندگی گونه های جانوری فراهم می کند.

جاذبه های ایلام

بهترین زمان برای بازدید از این اثر طبیعی بهار و تابستان است، در این فصول آب و هوا مساعد و محیط بسیار مطبوع است و می توانید اوقات خوبی را سپری کنید، همچنین شنا در آبشارها به خصوص در گرما فوق العاده دلپذیر است. . اگر می خواهید در این مکان بمانید باید محتوای کافی مانند چادر مسافرتی، پوشاک مناسب، غذا، بنزین و سایر ملزومات ضروری را داشته باشید، اما این امر باید به نفع مسافران و جلوگیری از آسیب ها سرگرم شود و گسترش یابد. . برای حفظ این جاذبه توصیه می شود از افروختن آتش، ریختن زباله و شکستن درختان خودداری شود.

بیشتر بخوانید  جان‌سخت‌ترین خودروهای تاریخ که هنوز در جاده‌ها دیده می‌شوند + عکس

منبع: توریسم 724

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *