مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

وقتی کودک با عصبانیت شیر ​​می دهد مشکل از کجاست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چرا کودک هنگام شیر دادن عصبی است؟

چرا نوزاد هنگام شیر دادن با ناخن سینه خود را گاز می گیرد، می گیرد و می خراشد؟ اگر کودک شما نیز در دوران شیردهی این رفتارهای عصبی را از خود نشان می دهد، به شما دستور می دهیم که با آرامش به نوزاد دلبندتان شیر بدهید.


دلیل بی قراری و رفتار خشونت آمیز برخی از نوزادان در دوران شیردهی چیست؟
موارد مهمی وجود دارد که باید در هنگام شیردهی در نظر گرفت، مانند زمان مناسب برای شیردهی و محیط مناسب برای شیردهی. البته اگر هر یک از این موارد در دوران شیردهی اتفاق بیفتد، کودک در دوران شیردهی رفتار کسل کننده ای از خود نشان می دهد.

زمان مناسب برای شیر دادن چه زمانی است؟

مهمترین و اولین چیزی که مادران عزیز باید در مورد شیر دادن به نوزاد خود بدانند این است که برای جلوگیری از گریه و گریه کودک به هیچ وجه شیر ندهند. این همه گریه و بی قراری کودک دلیل گرسنگی او نیست که سعی کنیم با شیر دادن به نوزادمان هر گریه ای را از بین ببرد. پس اول از همه دنبال دلیل گریه و بی قراری نوزاد باشید و اگر واقعا نیاز به شیر خوردن دارد و احساس گرسنگی می کند به او شیر بدهید.


تغذیه عصبی کودک

محیط شیردهی باید چگونه باشد؟

شیردهی باید در محیطی آرام و بدون استرس و اضطراب هم برای کودک و هم برای مادر باشد و در صورت گرسنگی باید انجام شود. کودک در سنین پایین تر تمام امنیت روانی اطراف خود را در مادر جستجو می کند و مستقیماً مادر و عامل ایمنی کودک است، بنابراین وضعیت روحی و روانی مادر در دوران شیردهی از اهمیت بالایی برخوردار است که این موضوع مهم و اساسی باید همواره مورد توجه قرار گیرد. در نظر گرفته شده است. . بنابراین به هیچ وجه در حالت عصبانیت، ناراحتی، گریه، اضطراب و شلوغی و همچنین در صورت بی قراری خود نوزاد به نوزاد خود شیر ندهید. همیشه سعی کنید این موقعیت آرامش بخش که باید با شادی و عشق به مادر و فرزند همراه باشد را با لحظات پر استرس همراه نکنید.

بیشتر بخوانید  آموزش کامل درس اوّل آستین های خالی هدیه سوم ابتدایی

باید بخوانید:

دلیل دقیق تغذیه نشدن نوزاد چیست؟

دلیل دقیق تغذیه نشدن نوزاد چیست؟

وقتی نوزاد از شیر دادن امتناع می کند و وقت شیر ​​گرفتن نیست، می گویند در اعتصاب شیردهی است. این اعتصاب راهی برای…

رفتار مناسب با نوزاد در دوران شیردهی


اگر کودک در دوران شیردهی به رفتار خشونت آمیز عادت کرده باشد چه؟


هنگام شیردهی کودک را آرام کنید

اگر مادر از این روش ها آگاه نیست و این رفتارها و اعمال آزاردهنده برای فرزندش به یک عادت تبدیل شده است، یک راه حل ساده پیش روی شماست و آن این است که تحت هر شرایطی در حین این رفتارها آرام باشید. شاید بارها صحنه ای را دیده باشید که مادری در هنگام شیر دادن به دلیل بی قراری و رفتار غیرعادی کودک عصبانی می شود و با او رفتاری مشابه با نوزاد دارد، قطعا این اشتباه ترین کار است و وضعیت را بدتر می کند. در این فرآیند این مادر است که رنج بیشتری را متحمل می شود و حالت عصبی او مستقیماً بر کودک تأثیر می گذارد.


برای آرام کردن نوزادی که در دوران شیردهی بی قرار است چه باید کرد؟

وقتی کودک عصبی و بی قرار می شود، مادر باید دست کودک را به آرامی بگیرد و حرکتی خوشایند را جایگزین رفتار کسل کننده کند، مثلاً نوازش، بوسیدن و نوازش صورت و بدن کودک؛ تکرار این حرکت و ایجاد پیوند فیزیکی آرامش بخش بین مادر و کودک می تواند تا حد زیادی از این رفتارها جلوگیری کند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *