مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

وزیر اقتصاد از زمان توزیع کالابرگ و لغو یارانه مالی خبر داد.

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، از اردیبهشت ماه و همزمان با پرداخت یارانه پولیقرار بود زیرساخت توزیع باشد کالابرگ اطمینان حاصل شود و پس از آن دولت به جای یارانه نقدی به مردم کوپن الکترونیکی بدهد. اکنون وزیر اقتصاد گفته است که تصمیم نهایی در مورد توزیع کالابرگ در اوایل شهریور ماه گرفته می شود.

اما احتمال کاهش یارانه نقدی و جایگزینی آن با کالا چقدر است؟ بر اساس قانون بودجه سال 1401، دولت موظف است با حذف ارز 4200 تومانی قبض را پرداخت کند. با این حال، به دلیل اینکه مقدمات پرداخت برای کالا هنوز فراهم نشده بود، یارانه جدید به صورت نقدی پرداخت شد.

حالا احسان خاندوزی گفت خودش را معرفی کند کالابرگ منوط به ارائه گزارش ایجاد زیرساخت های فنی خدمت جناب آقای رئیس جمهور می باشد. این گزارش باید تا پایان مرداد ماه توسط دوستان ارائه شود. امیدواریم در ابتدای شهریورماه و پس از ارائه گزارش، درباره جزئیات تغییر نحوه پرداخت یارانه ها تصمیم نهایی گرفته شود.

وزیر اقتصاد اعلام کرد که پس از تصمیم نهایی ستاد اقتصادی دولت، نحوه پرداخت کالابرگ و نحوه دریافت آن را اعلام می کنیم.

نحوه یارانه نقدی مردادماه اعلام شد

این اظهارات خاندوزی به این معناست که یارانه نقدی از شهریور حذف و کالا جایگزین می شود. چرا که پرداخت را مشروط نکرده و فقط گفته است که پرداخت کالابرگ در انتظار تصمیم ستاد اقتصادی دولت برای تعیین نحوه پرداخت است.

اما از سوی دیگر برخی از نمایندگان مجلس می گویند که دولت تمایلی به پرداخت کوپن الکترونیکی ندارد و می خواهد روند پرداخت نقدی را ادامه دهد و به سمت توزیع کوپن نرود.

بیشتر بخوانید  هزینه‌ تست، دارو و درمان کرونا با بیمه چقدر است؟

در این میان مردم به آن پرداخت اعتقاد دارند یارانه پولی این بهتر از هدیه است زیرا به خانوارها اجازه می دهد به جای اینکه دولت مشخص کند یارانه آنها برای چه کالاهایی هزینه می شود، تصمیم بگیرند که چگونه یارانه خود را خرج کنند.

هنوز معلوم نیست تکلیف یارانه مالی چه می شود و آیا دولت با لغو این یارانه نارضایتی های جدیدی را در جامعه دامن می زند یا خیر. اما فعلا پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد و پیش بینی می شود یارانه مرداد و شهریور همچنان نقدی باشد. می توان گفت که برای یارانه مرداد با قطعیت. اما در مورد یارانه شهریور تردیدهایی وجود دارد.

اما با توجه به گزارش زیرساختی که در شهریورماه منتشر می شود، بعید است که دولت بتواند ظرف یک یا دو هفته یارانه را حذف کند و آن را با کوپن جایگزین کند. به همین دلیل پیش بینی می شود از مهرماه تغییری در نحوه پرداخت یارانه ها اعمال شود. البته اگر دولت قصد تغییر روش پرداخت را داشته باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *