مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

واریز 2 میلیون یارانه نقدی در تیر/تیر 1401 چه زمانی واریز می شود؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، روح الله سلبی اظهار داشت: یارانه ها بر اساس دهک درآمدی توزیع می شود و هر چه درآمد خانواده کمتر باشد یارانه بیشتری دریافت می کند و در واقع تاثیر مثبتی بر وجود آنها دارد.

وی افزود: قبل از اصلاح نرخ جدید یارانه، خانوارهای مجرد 45 هزار و 500 تن یارانه و 55 هزار تن یارانه معیشتی دریافت می کردند. کل یارانه پرداختی در این خانوار به 100 هزار و 500 تومان رسید اما پس از اصلاح نظام پرداخت یارانه. «این مبلغ تغییر کرده و درآمد افراد مجرد در پنج خانواده از 400 هزار تومان به دو میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری گلستان به گلایه برخی از مردم که چرا قیمت به بیش از چهار قلم اساسی رسیده است، پاسخ داد: از ابتدا همه افزایش قیمت ها از محل یارانه و یارانه تامین نشد. به چهار کالای اساسی تقسیم می شود که در سال 97 به 25 کالا یارانه پرداخت شد که امسال با اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه به چهار کالا کاهش یافت.

سلبی با بیان اینکه بخش زیادی از افزایش قیمت کالاها مربوط به تورم سالانه است، گفت: تورم حتی بدون یارانه هم اتفاق می افتد و متولی ساختارهای موجود در کشور است. و این امر مستلزم مقامات است و جراحی اقتصادی می تواند این اصلاحات را تسریع بخشد.

وی به جزئیات پرداخت یارانه در تیرماه اشاره کرد و گفت: مقرر شده تا زمان آزادسازی زیرساخت های توزیع کالابرگ، یارانه به صورت نقدی پرداخت شود، بنابراین نحوه پرداخت یارانه در تیرماه امسال نقدی خواهد بود. بخش هایی از جامعه

بیشتر بخوانید  بهترین روتین پوستی برای انواع پوست

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری گلستان با بیان اینکه اجرای طرح عمومی سازی یارانه ها از فساد و رانت گسترده جلوگیری می کند، خاطرنشان کرد: عدم تحقق سیاست و اهداف تخصیص ارز ترجیحی، افزایش واردات، کاهش انگیزه ها تولید کالاهای اساسی و غیره از جمله دلایل اجرای این طرح، دموکراتیزه شدن یارانه ها و جراحی اقتصادی دولت بود.

سلبی با اشاره به اینکه دولت با حذف ارز ترجیحی مبارزه با فساد و رانت خواری را در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: دولت با اعمال جراحی اقتصادی، یارانه را مستقیما بین شهروندان توزیع کرده است. نمی توان آن را حذف کرد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل استفاده نادرست و رانت بالای ارز، یارانه 4200 تومانی به جای پرداخت در ابتدای زنجیره تولید، در پایان زنجیره تولید پرداخت و به دست مصرف کننده نهایی رسید. به طور مستقیم به کودکان کم درآمد جامعه که به معنای افزایش عدالت در توزیع است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان گلستان با بیان اینکه بیشترین یارانه ها بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، تصریح کرد: در وزارت اقتصاد در حوزه نان نظارت بیشتری داریم.

منبع: ایسنا

یارانه تیرماه 1401 چه زمانی واریز می شود؟

اگرچه یارانه خرداد هنوز برداشت نشده است، اما خیلی ها این سوال را داشتند که یارانه تیرماه چه زمانی پرداخت می شود و آیا اصلاً یارانه وجود دارد یا خیر.

به گزارش تجارت نیوز، دولت تاکنون دو مرحله از یارانه جدید 300 و 400 هزار تومانی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است. فاز اول این مستمری برداشته شده و مرحله دوم هنوز برداشت نشده است.

بیشتر بخوانید  احتمال وقوع جنگ جهانی سوم و حمله اتمی

اما سوال اینجاست که آیا مرحله سوم یارانه جدید به مردم پرداخت می شود یا واریز نقدی متوقف و به مردم گواهی می دهند؟

زمان پرداخت هزینه برگه است

از ابتدا قرار بود دولت برای 9 دهک درآمدی دو فاز یارانه 300 و 400 هزار تومانی پرداخت کند تا زیرساخت های پرداخت کالا فراهم شود. پس از آن قرار شد این کمک مالی به صورت کوپن الکترونیکی در اختیار خانوارها قرار گیرد.

اندکی بعد گفته شد که احتمالاً زیرساخت های کالابریگ در آینده نزدیک فراهم نخواهد شد و یارانه های مالی همچنان در حال واریز است.

اما روز گذشته مدیر کل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران از اجرای طرح محصول روزنامه الکترونیک در ماه آینده خبر داد. حجت براتعلی به تسنیم گفت: پرداخت یارانه مالی تنها دو ماه دیگر انجام می شود و پس از آن وارد فاز دوم یعنی پرداخت کالابرگا خواهیم شد.

به گفته مسئولان، این بدان معناست که یارانه مالی در تیرماه لغو و به جای آن کارت پرداخت خواهد شد.

سبد خرید شامل چه کالاهایی است؟

به گفته براتعلی، این کوپن برای خرید کالاهای اساسی مانند نان، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن است. یعنی کالاهایی که یارانه آنها اصلاح شده است.

براتعلی گفت: بر این اساس مردم هنگام خرید، مقدار کالا را به قیمت قبلی (یارانه) می خرند و مابقی را دولت به حساب فروشنده واریز می کند و یا پول به کارت بانکی مردم واریز می شود، اما فقط از آن می توان کالا را خرید.” “.

بر این اساس، اگر دولت بتواند زیرساخت های کالابریگ را در ماه باقی مانده فراهم کند، خانوارها نباید در تیرماه منتظر یارانه نقدی باشند و فقط می توانند کالابریگ دریافت کنند.

بیشتر بخوانید  توافق خوب برای رفع تحریم ها در دسترس است

منبع: تجارت نیوز

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *