مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

همکاری دانشگاه های علوم پزشکی با 5000 پرستار فعال در تاج را متوقف کنید!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، رئیس سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به کمبود 100 هزار پرستاری در ایران، از قطع همکاری برخی دانشگاه های علوم پزشکی با 5 هزار پرستار پس از اعلام آمار کرونا خبر داد. کاهش یافته.

محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در نشست خبری با بیان اینکه پرستار ایران در بسیاری از زمینه ها: استانداردهای کار از سایر کشورها قدرتمندتر است، گفت: مردم، جمعیت، تخت و پزشک، ما نتوانستیم درخواست کنیم. استانداردهای جهانی با این حال، در عرض دو سال از تاج گذاری، پرستاران به تخت بیماران آمدند.

وی افزود: حدود 200 پرستار فوتی در روز ولیعهد داشتیم. سرمایه گذاری در پرستاری و رعایت حقوق آن برای تامین سلامت جهانی شعار روز پرستار است. مقام معظم رهبری در روز پرستار فرمودند: پرستاران را تقویت کنید اگر آنها را تقویت نکنید در بحران ها هلاک می شویم. اگر می خواهیم سلامت مردم را تامین کنیم باید از نظر آموزشی، خدماتی و استانداردهای حرفه ای و … توانمند باشیم.

فاصله زیاد بین تعداد پرستار در ایران با استانداردهای جهانی

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه نظارت بر اجرای استانداردها بر عهده سازمان نظام پرستاری است، گفت: موضوع استانداردسازی نیروی کار یکی از آن وظایف است. ما باید حداقل 4 پرستار در هر هزار نفر داشته باشیم. ما باید 6 پرستار روی تخت بیمارستانی 24 ساعته داشته باشیم، اما به 28.5 راضی بودیم و اکنون در 24 ساعت به ازای هر تخت 1.2 پرستار داریم. ما باید حداقل 3 پرستار برای هر پزشک داشته باشیم، اما تعداد پرستاران بسیار کمتر است.

بیشتر بخوانید  «سیدجلال حسینی» از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

کمبود بیش از 100 هزار پرستار در کشور

وی گفت: 29 مکاتبه با ریاست جمهوری داشتیم که موضوع اصلی آن بحث تغییر وضعیت و تامین نیروی کار است. در دولت قبل 30 هزار تخت بیمارستانی اضافه شد که بیش از 60 درصد آن ویژه بود که نیاز به پرستار را افزایش می دهد کمبود کادر پزشکی باید تلاش کنیم.

میرزابیگی خاطرنشان کرد: در بیمارستان در بخش اطفال یک پرستار به 11 بیمار خدمات رسانی کرد و مطمئناً مردم و بیماران از این کمبود نیرو متضرر خواهند شد.

دست از همکاری دانشگاه های علوم پزشکی با 5000 پرستار فعال بردارید!

وی با انتقاد از عملکرد برخی از دانشگاه های علوم پزشکی گفت: عملکرد برخی از دانشگاه ها خلاف قوانین و دستورات مقام معظم رهبری بوده است. در سه ماه گذشته برخی از این دانشگاه‌ها تعداد پرستاران خود را در تاج تمدید کرده و قول همکاری با آنها داده‌اند، اما اکنون با کناره‌گیری ولیعهد، همکاری با آنها را متوقف کرده‌اند، در حالی که مقام معظم رهبری فرمودند: با پرستاران به عنوان کارگران فصلی رفتار کنیم و کمبود نیروی انسانی داریم.

جزئیات پرداخت خدمات تعرفه برای مراقبت

???? وی همچنین به تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اشاره کرد و گفت: تعرفه گذاری مستلزم تدوین آیین نامه اجرایی، تعیین منابع لازم برای اجرای آن، تعریف چی پرستاری، تعریف ارزش های نسبی و بازتوزیع بود. خوشبختانه چهار مرحله اول انجام شده است. ما روی مقررات بازتوزیع کار می کنیم و جلسات مشترکی با وزارت بهداشت داریم. از ابتدای آذرماه سال گذشته خدمات ارائه شده در سامانه HIS بیمارستان برای اطلاعیه بازتوزیع ثبت شده است.

بیشتر بخوانید  بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

خدمات درمانی برای بیماران مزمن تحت پوشش بیمه قرار می گیرد

? با بیان اینکه خدمات مراقبتی بیماران مزمن تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت. وی بیان کرد: تعرفه گذاری خدمات پرستاران یکی از ابعاد اصلاح نظام پرداخت است و زمینه را برای اجرای عدالت در پرداخت فراهم می کند. هر اقدامی که ما در بحث تعرفه انجام دهیم، شامل همه بخش‌های دولتی و غیردولتی اعم از بخش خصوصی، دولتی، نیروهای مسلح و غیره می‌شود.

وی گفت: در حوزه تاج دو قانون را در مجلس دنبال خواهیم کرد، یکی تغییر وضعیت نیروهای پزشکی و دیگری حمایت از پرستاران مجروح تاج در قالب شبه ایثار. طرح.”

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *