مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هفته جهنمی در راه کشور/ هفته آینده دمای هوا در چند شهر به بالای 50 درجه می رسد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، به نقل از سازمان هواشناسی از هفته آینده با نفوذ توده های هوای نیمه گرمسیری به نواحی مرکزی ایران شرایط برای بیشترین افزایش ممکن دما فراهم می شود و هوای مناطق مختلف کشورمان روز به روز گرمتر می شود. مثل هفته آینده، گرمای شدید این یک پدیده جوی بزرگ در کشور و در بسیاری از شهرها خواهد بود درجه حرارت دمای هوا به بیش از 40 درجه سانتیگراد و در برخی شهرها حتی به بالای 50 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع: سازمان هواشناسی اطلاعات بیشتر درباره Fr. افزایش دما راکنی هفته بعد گفت: طی سه روز آینده در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه شاهد افزایش دما در نیمه شرقی کشور از جمله استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان خواهیم بود. پس از آن روند افزایش دما تا پایان هفته در تمامی مناطق ایران ثبت می شود.

احتمال افزایش چشمگیر مصرف آب و انرژی در هفته آینده

این مسئول سازمان هواشناسی تاکید کرد: پیش بینی می شود هفته آینده در برخی شهرهای استان های خوزستان و کرمان دمای بالای 50 درجه سانتیگراد داشته باشیم. البته با وجود این نکات دمای هوا در سایر نقاط ایران افزایش محسوسی خواهد داشت و به نظر می رسد میانگین دما در اکثر نقاط کشور نسبت به هفته جاری بین 3 تا 5 درجه سانتیگراد افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه هفته آینده تقریباً در تمام نقاط کشور افزایش محسوس دما خواهیم داشت، افزایش چشمگیر مصرف آب و انرژی در ایران در هفته آینده دور از انتظار نیست. بنابراین هم مردم و هم دولت باید در این زمینه صرفه جویی کنند و اقدامات لازم را برای کاهش مصرف آب و انرژی انجام دهند.

بیشتر بخوانید  5 قدم هوشمندانه تا رسیدن به بزرگ ترین اهداف زندگی شما

ضیائیان در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهادات خود را برای کاهش مصرف آب و انرژی در هفته آینده به دولت ارائه کرده ایم که یکی از آنها تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و ادارات در شهرهایی است که دمای آنها به بالای 50 درجه سانتی گراد می رسد، به شرط اینکه با انرژی مواجه باشیم. کمبود در این شهرها

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *