مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نماینده آمریکا به احتمال خروج ایران از ان‌پی‌تی واکنش نشان داد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


واکنش آمریکا به احتمال خروج ایران از ان‌پی‌تی

به نقل از خبرگزاری رویترز، رابرت وود نماینده دائم آمریکا در کنفرانس خلع سلاح امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی به تهدید ایران برای خروج از معاهده ان‌پی‌تی واکنش نشان داد.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران روز گذشته در یک مصاحبه خاطر نشان کرد: اگر اروپا به رفتار نامناسب خود ادامه دهد یا موضوع ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهد، ما خروج از ان‌پی‌تی را در دستور کار قرار می‌دهیم.

رابرت وود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه گفت‌وگوها درباره منع اشاعه هسته‌ای (ان‌پی‌تی) در ماه آوریل برگزار خواهد شد، اظهار داشت: ما در آستانه برگزاری یک کنفرانس بازنگری هستیم و ایران تهدید می‌کند از این معاهده خارج خواهد شد.

این حامل پیامی بسیار بسیار منفی است.

وی در ادامه با تکیه بر ادعاهای واهی و تکراری مقامات آمریکایی علیه کشورمان گفت: ایران می‌بایست به رفتار مخرب خود خاتمه دهد و با آمریکا برای حصول یک توافق بر سر میز مذاکره بنشیند که نه تنها به موضوع هسته‌ای رسیدگی می‌کند، بلکه سایر مسائل مورد نگرانی ما ازجمله، توسعه موشک‌های بالستیک و فعالیت‌های مخرب در سراسر جهان را در بر می‌گیرد.

مقامات ایران ضمن رد این ادعاهای بی‌اساس بارها تاکید کرده‌اند که حاضر به مذاکره با آمریکا در چارچوب برجام هستند و اگر واشنگتن به این توافق بازگردد آماده‌اند تا با این کشور گفت‌وگو کنند اما خارج از این چارچوب مذاکره نخواهند کرد، چراکه پیش از این یک بار درباره موضوع هسته‌ای مذاکره کرده و حتی به توافق دست یافتند.

تهران همچنین تاکید دارد که موشک‌های بالستیک کشور بخشی از ظرفیت دفاعی ایران است و جمهوری اسلامی هرگز بر سر توان دفاعی خود که حق هر کشوری است مذاکره نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید  ویشکا آسایش: مهران مدیری بسیار عالیه


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *