مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نرخ رشد قیمت آپارتمان در شهرهای ایران اعلام شد/ قیمت آپارتمان در تهران ۵۲ برابر شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، داده های مرکز آمار نشان می دهد میانگین قیمت مسکن در شهر تهران از سال 84 تا بهار 1400 بیشترین افزایش را داشته است. یعنی در این 16 سال قیمت آپارتمان در تهران 52 برابر شده است. پس از آن کوم از نظر افزایش قیمت آپارتمان در این 16 سال در رتبه دوم قرار گرفت. قیمت آپارتمان در کومو در مدت مذکور حدود 45 برابر افزایش یافت. اراک پس از کوما در رتبه سوم افزایش قیمت آپارتمان قرار دارد. قیمت آپارتمان در اراک در مدت مذکور 39 برابر شد.

از سوی دیگر کمترین افزایش قیمت آپارتمان متعلق به شهر یاسویی بوده است. قیمت مسکن در این شهر طی 16 سال 800 درصد افزایش یافته است. پس از آن بیرجند و هرم آباد با رشد 1100 درصدی با کمترین رشد قیمت آپارتمان در رتبه دوم قرار دارند.

جالب است که در بین شهرهای کشور 11 شهر بیش از 3000 درصد افزایش داشته اند. این شهرها عبارتند از کرمانشاه، زنجان، گرگان، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، اراک، کوم و تهران.

10 شهر نیز بین 2000 تا 3000 درصد افزایش داشته اند. این شهرها عبارتند از بندرعباس، ارومیه، یزد، کرمان، زاهدان، اردبیل، قزوین، بوشهر، شهرکرد و اهواز.

به جز یاسوج، سایر شهرهای ایران بین 1000 تا 2000 درصد افزایش داشته اند.

قیمت آپارتمان در شهرهای ایران

بیشتر بخوانید  پژو پارس زیر ۵۰۰ میلیون شد! + جدول
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *