مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نخست وزیر پیشین بریتانیا خواستار برگزاری نشست ویژه در مورد افغانستان شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه افغان تایمز، وی گفت: گوردون براون از وزیر امور خارجه بریتانیا خواسته است تا در سازماندهی یک کنفرانس کمک کننده برای جمع آوری 4.5 میلیارد دلار برای افغانستان کمک کند.

گوردون براون نخست وزیر پیشین بریتانیا نیز هشدار داد که در صورت تامین نشدن بودجه ده ها میلیون افغان از گرسنگی خواهند مرد.

وی با بیان اینکه ما شاهد شکست شرم آور در جلوگیری از قحطی در افغانستان هستیم، افزود که بریتانیا باید در خط مقدم احیای کمک به افغانستان باشد که اکنون در کنترل طالبان است.

او همچنین در سرمقاله ای در گاردین نوشت که پول نقد برای حمایت از افغان ها در دسترس است، اما کشورهای کمک کننده به دلیل تحریم های شدید ایالات متحده علیه دولت طالبان افغانستان نگران توزیع آن هستند.

گوردون براون در ادامه گفت که اگر طالبان در زمینه حقوق زنان پیشرفت کند، تحریم های آمریکا علیه دولت طالبان افغانستان باید پایان یابد.

سازمان ملل متحد روز سه شنبه 4.5 میلیارد دلار به افغانستان در سال جاری متعهد شد که بزرگترین کمک در تاریخ این نهاد بین المللی است. ایالات متحده متعهد شده است 308 میلیون دلار کمک کند که انتظار می رود از طریق گروه های کمک کننده مستقل ارسال شود.

نخست وزیر اسبق انگلیس نیز گفت که این مقدار کافی نیست. سازمان ملل باید برای جلوگیری از مرگ کودکان در زمستان امسال پول خرج کند.

براون همچنین به لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، نامه نوشت و از آنها خواست که میزبان کنفرانسی در ژانویه یا اواخر فوریه 2022 باشند.

بیشتر بخوانید  چگونه یک فرد مجرد بالای 30 سال می تواند یارانه خود را از سرپرست خانوار جدا کند؟ / فیلم سینما

کمک های بین المللی به افغانستان پس از حضور مجدد طالبان در افغانستان در بحبوحه تحریم های ایالات متحده متوقف شده است.

براون گفت: «سازمان ملل متحد پیش بینی می کند که اگر ما اقدام فوری انجام ندهیم، 97 درصد مردم افغانستان به زودی زیر خط فقر خواهند بود. 90 درصد کلینیک های طبی در افغانستان بودجه لازم برای ادامه کار را ندارند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *