مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نحوه کاشت نعناع در گلدان و باغچه با پای سفال

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اصول کاشت نعناع و روش نگهداری از آن

در نظر داشته باشید که کاشت نعناع چندان سخت و پیچیده نیست و به راحتی می توانید با مطالعه این مقاله با روش های پرورش و نگهداری از این گیاه آشنا شوید.
به طور کلی تخم نعناع یکی از معروف ترین دانه های گیاهی است که در زمینه های مختلف از جمله پخت و پز و طعم دهنده نوشیدنی ها و غذاهای مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت و علاوه بر آن می توانید در فضای باز و باغ از آن استفاده کنید. خوب بکارید


آشنایی با نحوه کاشت نعناع

بهتر است بدانید که گیاه نعناع که به آن پودن نیز می گویند، امروزه با نام علمی Mentha Pulegium شناخته می شود و می توان آن را از خانواده نعناع دانست. نعناع در واقع گیاهی از تیره نعناع و گل های لب تیره است که برگ های نعناع را خرد کرده است. مصرف معروف این گیاه معمولاً در آشپزی و شیرینی پزی و در طب سنتی اغلب به عنوان مسکن و مسکن و همچنین در سقط جنین است.


کاشت نعناع


نحوه کاشت نعناع

اسانس نعناع نیز به طور گسترده در صنعت عطرسازی استفاده می شود و حاوی چند ضلعی از مواد سمی خواهد بود. نعناع گیاهی علفی و چند ساله است که ساقه ای استوانه ای دارد و ارتفاع آن حدود 5 متر خواهد بود. برگ های این گیاه اغلب بدون ساقه، سبز، تیره، بیضی شکل، نوک تیز و دندانه دار است که به دلیل بوی تند اسانس نعناع استشمام می شود. در نظر داشته باشید که در پایه گیاهانی که در آب رشد می کنند، این بو بسیار ضعیف است و در برخی موارد اصلا وجود ندارد.

بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن مراکز معاینه فنی فلاورجان

گل‌های نعناع معمولاً صورتی یا بنفش به‌صورت گروهی از گل‌های کوچک در کنار برگ‌ها و ساقه‌ها در تابستان هستند. نعناع فلفلی معمولاً در تالاب ها و دشت ها در کنار نهرها یا در نهرها و چشمه ها و تالاب ها می روید و در بخش هایی از اروپا، شمال آفریقا، حبشه و مناطق مختلف آسیا یافت می شود.
در کشور ما در نواحی شمالی، در مازندران و گیلان، اطراف رشت و در شنزارهای غازیانا و باتلاق های لاهیانا با خودرو دیده می شود. در مازندران گونه این گیاه که از گیاهان آبزی است با نام محلی سرسام و در ترکی Parpiz شناخته خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که به دلایل مختلف رشد نعناع بسیار کم و نادر است، بنابراین فقط در برخی از کوه‌های اطراف کوه‌های اطراف و به‌عنوان تعداد بیشتری از گیاهان پراکنده در دره‌ها و ارتفاعات خطرناک و سخت است. مناطق.

روش های کشت نعناع فلفلی

خوب است بدانید که نعناع رشد بسیار آسانی دارد و آن را از طریق بذر، قلمه یا استفاده از گلدان های آماده پرورش می دهید. قبل از آخرین سرما در منطقه ای که زندگی می کنید، باید بذر نعناع را در زمین بکارید.
در نظر داشته باشید که بذر این گیاه نیازی به پوشاندن خاک ندارد و کافی است بعد از گذاشتن روی زمین بذرها را با آب مرطوب کنید و سپس روی ظرف کاشت یا ظرف کاشت را با پلاستیک بپوشانید تا رطوبت آن حفظ شود. محیط زیست. .


کاشت نعناع در گلدان

سپس ظرف نهال را در مکانی آفتابگیر مثلا پشت پنجره آفتابگیر قرار دهید زیرا بذرها برای جوانه زدن به نور کامل خورشید نیاز دارند. بذر این گیاه معمولا در کمتر از یک هفته به طور کامل جوانه می زند. بعد از اینکه سایز نهال های نعناع به 15 سانتی متر رسید باید بعد از فروکش سرما آنها را به زمین منتقل کنید.
همچنین می‌توانید نهال‌ها را به گلدان بزرگ‌تری منتقل کنید و در داخل یا خارج از خانه نگهداری کنید. در نظر داشته باشید که فاصله بین نهال های نعناع باید حداقل 30 سانتی متر باشد. بذر این گیاه را می توان از ابتدا پس از آرام شدن سرما و فاصله بین آنها 30 سانتی متر مستقیماً در زمین کاشت.

بیشتر بخوانید  نام های دخترانه ترکی که با ج شروع می شوند + معنی

باید بخوانید:

ماهیت نعنا کوهی: نعنا سرد است یا گرم؟

ماهیت نعنا کوهی: نعنا سرد است یا گرم؟

نعناع یکی از با ارزش ترین گیاهان دارویی است که برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با ماهیت نعناع و فواید آن آشنا کنیم…

روش تکثیر نعنا در گلدان

کاشت نهال یا بذر نعناع در زمین در خاک آفتابی و دارای زهکشی مناسب توصیه می شود. زمانی که گیاهان در زمین کاشته می شوند به مراقبت زیادی نیاز خواهند داشت. اگر قصد دارید گیاه خود را در گلدان بکارید، باید آن را در زمستان به داخل خانه منتقل کنید تا از سرما محافظت شود.

نحوه چیدن نعناع

به طور کلی زمانی که گیاه نعناع به ارتفاع 15 سانتی متر می رسد می توانید در هر زمان از آن استفاده و برداشت کنید. جدا کردن جوانه های گل از گیاه نعناع معمولاً طعم گیاه را بهتر می کند. معمولاً توصیه می شود برگ های این گیاه را صبح ها که قطرات شبنم روی آن ها خشک می شود چید.
می توانید برگ های تازه نعناع را در فریزر گذاشته و نگهداری کنید. همچنین می توانید برگ ها را در مکانی تاریک و دارای تهویه مناسب قرار دهید تا به خوبی خشک شوند. پس از خشک شدن برگها، باید آنها را در ظرف دربسته قرار دهید.

نعناع را باید با فاصله از زمین برش دهید، اگر نعناع در زمین کاشته شود، باید به خوبی روی آن را با یک لایه مالچ بپوشانید تا در زمستان حفظ شود. اگر نعنا در گلدان و در منزل نگهداری شود، مطمئناً در تمام طول سال نعنای تازه خواهید داشت و می توانید از آن استفاده کنید و لذت ببرید.

بیشتر بخوانید  معرفی پرنده شکاری به نام کورکور بال سیاه + آلبوم


 تعمیر و نگهداری کامل

شرایط لازم برای نگهداری از نعناع

همانطور که می دانید همه گیاهان به شرایطی نیاز دارند که شما باید برای رشد خوب آنها را فراهم کنید. به همین دلیل برخی از شرایط لازم برای کاشت و نگهداری نعناع را بیان کرده ایم.

اگر قصد کاشت نعناع را دارید، باید ساختار خاکی سبک با زهکشی مناسب تهیه کنید. از آنجایی که نعناع در خاک های نسبتاً حاصلخیز رشد می کند، کوددهی یا کمپوست ضروری نخواهد بود. توصیه می شود برای رشد گیاه خود را به طور طبیعی رشد دهید، هرچند ممکن است زمان برداشت کمی به تاخیر بیفتد.

توصیه می شود گیاهان را زیاد آبیاری نکنید و فقط زمانی که سطح خاک کاملا خشک شده باشد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *