مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نحوه شناسایی مشمولان یارانه 300 و 400 هزار تومانی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، با توجه به توضیحات حیات عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور شناسایی مشمولان یارانه 300 تا 400 هزار تومانی، وضعیت مادی خانوارها در بازه زمانی مورد بررسی قرار می گیرد. . از 3 تا 5 سال

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: کسانی که یارانه نگرفتند و در سامانه حمایت ثبت نام کردند در صورت تایید اعتراض ماه های گذشته یارانه دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا، «حجت عبدالملکی» در گفت و گوی تلویزیونی اظهار داشت: به محض ورود فردی به سامانه ثبت شکایات یارانه مادام العمر، اعتراض وی ثبت می شود.

وی افزود: برای ثبت اعتراض به حذف طبقه بندی یارانه ها کافیست وارد سامانه وزارت رفاه اجتماعی به نشانی hemaiat.mcls.gov.ir شده و اطلاعات خود را درج کنید.

وزیر کار تصریح کرد: 90 درصد یارانه ای که مردم درخواست می کنند تامین شده و به حساب دولت است، بنابراین اگر مشخص شود فردی 3 ماه دیگر نیاز دارد اما دریافت نکرده است، یارانه زندگی در ماه های قبل به حساب او واریز می شود.

وی با بیان اینکه 10 متغیر و شاخص برای طبقه بندی یارانه ها در نظر گرفته شد، گفت: شاخص هایی مانند گردش مالی، حقوق، سود و سود سهام، خودرو، سفر به خارج از کشور و سایر موارد.

وزیر کار افزود: برای جلوگیری از تغییرات مقطعی در زندگی مردم و جابجایی دهک ها، در بازه زمانی سه تا پنجاه ساله دهک در نظر گرفته و محاسبه می شود، مثلا شخصی خرید و فروش خانه ای را انجام داده است. ملک محسوب نمی شود برای جلوگیری از نوسان دهک ها، شاخص ها در یک فرمول دقیق در بازه زمانی سه تا پنج ساله ضرب می شوند.

بیشتر بخوانید  فال روزانه جمعه ۲۷بهمن | بیا تا فال امروزت رو بهت بگم

وی با اشاره به اینکه دو ایراد به یارانه در حال بررسی است، گفت: کسانی که تا فروردین یارانه دریافت کردند اما یارانه نگرفتند اکنون می توانند اعتراض کنند و کسانی که به هر دلیلی یارانه نگرفته اند یا زودتر قطع شده اند. به هر دلیلی می توانید. ” پس از تکمیل سیستم هدفمندی یارانه ها، به آن نگاه کنید.

عبدالملکی تصریح کرد: معترضان به حذف یارانه ها در سامانه حمایت دلایل و شاخص های سلب طبقه بندی افراد را می بینند که در این راستا برای تمامی افرادی که قبلا یارانه دریافت می کردند پیامکی ارسال شد و اکنون از ورود به پشتیبانی خارج شده اند. سیستم.

وی تاکید کرد: مردم تا 3 ماه آینده فرصت دارند به سامانه مراجعه کنند و در صورت مشمول بودن یارانه به آنها یارانه پرداخت می شود. یارانه ها در حساب های دولتی موجود است و حدود 78 تا 79 میلیون نفر تخمین زده می شود.

وزیر حفاظت اجتماعی با اشاره به اینکه هم اکنون سامانه حمایتی موجود است، گفت: شاید مردم بیایند و ببینند سامانه شلوغ است. زیرساخت ها محدود است بنابراین مردم نگران نباشند.

وی گفت: چندین شماره تماس اعلام شده است که یکی از آنها مرکز تماس با شماره 0216369 است و مردم سال ها با این شماره آشنایی دارند و در کنار این شماره تماس 09200006369 می باشد.

عبدالمالکی با بیان اینکه 7 و نیم میلیون نفر یارانه نگرفتند، گفت: برخی از این افراد ثروتمند بودند، اکنون پنج میلیون نفر را واجد شرایط فرض می کنیم، این افراد می توانند در سامانه هدفمندی یارانه ها که اعلام شده ثبت نام کنند و نیاز به فرآیندی است. که ارزش و ارزش دارد.»

بیشتر بخوانید  جزئیات واکسیناسیون گروه های "شغلی" و "دیابتی" علیه ویروس کرونا / وضعیت واکسیناسیون در کشور

وزیر رفاه تصریح کرد: در پایگاه اجتماعی ایران دهک‌ها صورت می‌گیرد، در حالی که قانون بودجه ۱۴۰۱ مجلس به وزارت رفاه دستور داده بود که یارانه‌های بالا را کاهش و افراد کم‌درآمد را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: پنج میلیون نفری که یارانه می گیرند در دهک دهم بودند که باید یارانه آنها لغو شود.

عبدالملکی در پاسخ به اعتراضات متعدد مردمی به یارانه ها گفت: یکی از شاخص ها سفر به خارج از کشور است که شغلی بوده است تا مردم اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند و پس از بررسی و ارائه مدارک به آن رسیدگی خواهد کرد. “

وی گفت: ممکن است فردی که به دلیل تردد زیاد یارانه او کاهش یافته اعتراض کند. مثلاً برخی از روحانیون و علما وجوهات شرعی دریافت می کنند که مال این افراد نیست و برای دولت است که می تواند ایراد بگیرد.

وزیر حفاظت اجتماعی تاکید کرد: توصیه می کنیم حساب های شخصی از کار جدا شود ضمن اینکه یارانه ها در صورت واجد شرایط بودن با ثبت شکایات و ارائه مدارک در سامانه تعلق می گیرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *