میوه به


«به» مثل سيب ممکن است سبز کم رنگ يا مانند يک سيب طلايي زرد باشد.معمولاً به اول فصل سبزتر و به آخر فصل طلائی تر می باشد اما هر دوی آنها آماده طبخ هستند. مي‌توان آن را در يخچال به مدت يک تا دو ماه نگهداري کرد پیشنهاد می‌شود به را همانند سیب در یخچال نگهداری کنید اما برای جلوگیری از فساد آنها را داخل چیزی بپیچانید.

به‌های عطری کوچک‌تر دارای پرزهایی روی پوستشان هستند که پس از شستن میوه به راحتی از بین می روند. مانند سیب و گلابی ، به را نیز می‌توان پوست کند و هسته آن را خارج نمود. طبخ به موجب بهتر شدن طعم آن می‌شود.

خواص تغذیه ای میوه به:

به سرشار از ویتامین‌های A و B و املاح آهکی و تانن است از این رو برای مبتلایان به بیماری سل غذای مطلوبی است.. به دارای پروتیین ، کربوهیدرات ، لیپید و آب است .

میوه به منبع عالي ويتامين C است. زماني به منبعي از يک ماده مغذي منبع عالي گفته مي‌شود که 20درصد يا بيشتر از نياز روزانه به آن ماده مغذي در صورت مصرف تامين شود. اين ميوه به دليل داشتن فيبر فراوان فراهم کننده بخش مهمي از نياز روزانه به فيبر رژيمي است. فيبر با افزايش حجم مواد دفعي به سلامت دستگاه گوارش کمک مي‌کند. طعم گس به دليل تانن زياد موجود در است.

تركيبات شيميايي: يک ميوه متوسط «به» به اندازه 90 گرم شامل 52 کيلو کالري انرژي است و 37/0 گرم پروتئين، 08/14 گرم کربوهيدرات، 09/0 گرم چربي و 7/1 گرم فيبر رژيمي دارد.

بیشتر بخوانید  نحوه پخت شیشلیک در باربیکیو و فر

علاوه بر آن در 100 گرم ميوه به مواد زير موجود است :

آب 83 گرم

مواد قندي 10 گرم

مواد نشاسته اي 5 گرم

كلسيم 10 ميلي گرم

فسفر 17 ميلي گرم

آهن 0/8 ميلي گرم

پتاسيم 195 ميلي گرم

سديم 5 ميلي گرم

ويتامين آ 40 واحد

ويتامين ث 15 ميلي گرم

ويتامين ب 1 0/02 ميلي گرم

ويتامين ب 2 0/03 ميلي گرم

ويتامين ب 3 0/2 ميلي گرم

سیما صالح


دیدگاهتان را بنویسید