مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

منبع اصلی گرد و غبار اخیر در تهران داخلی است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سمیه رفیعی درباره منشا آلودگی و گرد و غبار هوای تهران با تاکید بر لزوم بررسی مستقل در خصوص هر گونه رویداد طوفان گرد و غبار، اظهار کرد: یکی از اشتباهاتی که اغلب در هوای تهران مرتکب می شویم. کشور این است که نظرات مختلفی در مورد رویداد آلودگی وجود دارد.

او گفت: «بزرگترین منبع اتفاقات هفته گذشته در تهران، داخلی است. این مراکز وجود ندارند. در مناطق شرق، جنوب و حتی غرب تهران منابع واقعی و متأسفانه همه منابع احتمالی گرد و غبار داریم.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه در حال مبارزه با بحران آلودگی هوای تهران هستیم، افزود: این حق مردم است که بدانند در زمان بحران چه اقداماتی باید انجام دهند؛ چراکه در زمان بحران آلودگی هوای تهران را به خود اختصاص داده است. باید در خصوص منبع آلودگی و راه های مقابله با آن اطلاعات دقیقی به مردم داده شود نه آلودگی هوا در بحرانی ترین شرایط در نقاط تهران.

رفیعی تصریح کرد: با توجه به اینکه حادثه اخیر گرد و غبار تهران در اردیبهشت ماه رخ داد، قطعا احتمال تکرار این اتفاق در ماه های آینده به ویژه در تابستان وجود دارد.

وی همچنین درباره بیماری زایی ریزگردها در کشور گفت: اثر بیماری زایی ریزگردها با منشاء خارجی به فلات مرکزی ایران بیشتر از اثر بیماری زایی شهرهای مرزی است زیرا ذرات بزرگتر و سنگین تری قبل از رسیدن به مرکز کشور ته نشین می شوند و ذرات ریز که توانایی ته نشینی را دارند وارد فلات مرکزی به داخل سیستم تنفسی می شوند. این ذرات اگر آلودگی اضافی نداشته باشند، خود منبع بیماری های تنفسی هستند.

بیشتر بخوانید  عکس قدیمی و زیرزمینی نسرین موکانلو در 19 سالگی + تغییر ظاهر عجیب

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *