مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معنی ضرب المثل کار مقصر کار سخت نیست

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


معنی ضرب المثل کار مقصر کار سخت نیست


هیچ ضرب المثلی در مورد سخت کوشی وجود ندارد: کار باید به طور دقیق، کامل و دقیق انجام شود تا ایمن تر و راحت تر باشد.

داستان ضرب المثل کار خالی از اشکال نیست

روزی مولانسردین که به خاطر رفتارهای عجیبش بسیار مشهور است، چند تار مو در باغ گوشه حیاطش کوتاه کرد. ملا چند هفته از آنها مراقبت کرد تا اینکه جوانه زدند و نهال انگور شدند. ملانصرالدین که بسیار خوشحال بود و نتیجه کار خود را می دید خوشحال شد و از نهال ها بسیار مراقبت کرد.

هر روز غروب که آفتاب غروب می کرد نهال ها را از باغ بیرون می آورد و به انباری خانه می برد و همه را مرتب می کرد و به خانه اش می رفت. آوازه این سبک باغبانی در ملانصرالدین در شهر پیچید، یکی از دوستانش که این شایعات را باور نمی کرد، یک روز عصر برای مهمانی به خانه ملانصرالدین رفت و چون وارد خانه ملا شد، تاریکی فرود آمد و آخوند همه را کاشت. نهال داشت از باغ بیرون می آمد.

دوستش در حیاط نشسته بود و کارش را تماشا می کرد. مرد همان شب نزد قاطر ماند و صبح روز بعد بعد از نماز قاطر را دید که لباس کارش را پوشیده و برای آوردن نهال به انبار برگشت و دوباره کاشت و برای شستن دست به لبه حوض رفت. .

دوست ملا که تا آخر کارش ساکت بود به سمتش رفت و گفت: ملا خسته نباشی. اما چرا این کار را می کنید؟ این کاشت و برداشت روزانه باعث پوسیدگی و پوسیدگی نهال شما می شود. مولا لبخندی زد و گفت: فکر می کنی من نمی دانم، اما چه کنم؟ سخت کوشی هیچ اشکالی ندارد. من فقط می خواهم از نهال ها مراقبت کنم.

بیشتر بخوانید  پنجشنبه 25 دی آخرین مهلت ثبت نام مسکن ملی


جداکننده خط

ریشه و معنی ضرب المثل هفت خطی از کجا آمده است؟

ضرب المثل آتار هفت شهر عشق شد یعنی چه؟

ضرب المثل هاله از کجا آمده است؟

خر ما دم نداشت یعنی چی؟


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *