مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معرفی یاس رازقی نحوه کاشت یاس رازقی و تکثیر آن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


معرفی یاس رازقی و کاشت یاس رازقی:این شگفت انگیز است گیاهی است بالارونده با گلهای کوچک سفید رنگ که بسیار معطر است. این درختچه زیبا ارتباط نزدیکی با درخت زیتون دارد. در واقع هر دو از یک خانواده هستندرازقی در کنار آلاچیق ها، دیوارها و نرده ها و یا در کنار در کاشته می شود تا از عطر گل های آن در فصل گلدهی استفاده شود.

معرفی یاس رازقی و کاشت یاس رازقی

معرفی یاس رازقی و کاشت یاس رازقی

رازقی شکوفه ها پرواز می کنند و بوی خانه شما را می دهند. در مناطقی مانند شمال به راحتی در فضای باز رشد می کند، اما از آنجایی که به سرمای زمستان حساس است، باید در گلدان در مناطق سردسیر کاشته شود و در زمستان به داخل خانه منتقل شود.

مکمل های غذایی را به فصول گرم سال اضافه کنید گل رازقی کمک می کند از اوایل پاییز تا اوایل بهار هر زمان که فرصت داشتید می توانید انتقال هم بدهید کاشت نهال رازقی انجام دادن. اما باید آن را در بهار تکثیر کنید.

حالت پخش:

ما می توانیم این کار را با روش های مختلف مانند قلمه زدن و استراحت شاخه ها انجام دهیم رازقی تکراری.

شاخه خواب:

برای این منظور شاخه های بلند یکساله یا دوساله را که در ته گیاه هستند انتخاب کنید، زیر هر شاخه گلدانی پر از ماسه نرم قرار دهید و قسمت میانی شاخه را در گلدان بکارید. هر شاخه باید دارای دو یا سه جوانه باشد. ریشه زدن شاخه های خفته معمولا یک ماه و نیم طول می کشد.برای تسریع در ریشه زایی شاخه ها بهتر است قسمتی را که باید در ماسه باشد قبل از اینکه داخل شن قرار دهید با نوک چاقو خراش دهید. پس از تشکیل ریشه، شاخه را از پایه مادر جدا می کنیم.

بیشتر بخوانید  معرفی شهربازی لگو سیتی مشهد همراه با آدرس

معرفی یاس رازقی و کاشت یاس رازقی

تکثیر از طریق قلمه:

قبل از باز شدن جوانه ها، شاخه های ضخیم را انتخاب کنید و هر ساقه را به چند قسمت به طول ده تا بیست سانتی متر تقسیم کنید، قلمه هایی را انتخاب کنید که سه تا چهار جوانه داشته باشند، این قلمه ها باید حداقل به مدت دو ماه در ماسه کاشته شوند. قلمه های کاشته شده را در سایه قرار دهید و روزانه به آنها آبیاری کنید. بعد از دو ماه آنها را به گلدان یا باغ اصلی منتقل کنید.

ارتباط دادن:

ما می توانیم تنوع ایجاد کنیم این شگفت انگیز است به چمپا یاس وصل می کنیم و از هر بوته دو نوع گل می گیریم.

استفاده از یاس در صنعت عطرسازی

چینی ها از سی سال پیش تا کنون گل ها اثر یاسمین رازقی از آنها برای تولید چای معطر استفاده می شود. در زمان های قدیم در هند گل های کنجد را با کنجد مخلوط می کردند و روغن کنجد خیسانده به این گل معطر به دست می آمد که رایحه های طبیعی تولید می کرد.امروزه روش های مدرن، عطر رازقی که یکی از بهترین و شاید گرانبهاترین عطرهای دنیاست.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *