مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معرفی گل پیرومیا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


علمی

معرفی گل پیرومیا

قاشق یا پپرومیا (نام علمی Peperomia magnoliiaefolia) گیاهی است علفی و کند رشد. کاشیکاریکا دارای برگ های قلبی شکل و گوشتی و اغلب رنگ های سفید و سبز مایل به کرم است و از آنجایی که زیستگاه و زادگاه آن در جنگل های نسبتاً تاریک است، شرایط آپارتمان را به خوبی تحمل می کند. البته به عنوان گیاه جداگانه در کاشت گروهی نیز استفاده می شود. انواع زیادی از این گیاه در ایران کشت شده است.

شرایط نگهداری

میزان نور مورد نیاز برای پیرومیا از 3 تا 4 هزار فوت شمعدان است، اگر در کنار پنجره اتاق قرار گیرد و نور مستقیم خورشید به گیاه آسیب می رساند.
18 تا 24 درجه سانتیگراد بهترین دما برای این گیاه زیباست اما 14 تا 30 درجه سانتیگراد را نیز تحمل می کند.
این گیاه حدود 30 درصد به رطوبت نیاز دارد، بنابراین بهتر است در هوای گرم و دمای بالا، روزانه و در هوای کمی سرد، هفته ای یکبار سمپاشی شود.

تنوع

از نظر ظاهر و رشد به سه گروه تقسیم می شوند

گروه اول: درختچه هایی که ساقه های قرمز دارند و برخی برگ های گوشتی شکل قلب دارند

گروه دوم: ساقه های بلند و قرمز دارند و برخی ساقه های گوشتی و برگ های گوشتی دارند و لبه برگ ها ارغوانی است و گاهی سطح برگ ها با کرک های بسیار ظریف پوشیده می شود.

گروه سوم: گروهی کوهنوردی که به داربست یا حصارهای محافظ می‌چسبند و بالا می‌روند یا دور گلدان‌هایی با ساقه‌های قرمز و برگ‌های ظریف نقره‌ای و برخی با برگ‌های سبز آبدار آویزان می‌شوند و مخصوصاً برای آویز کردن گلدان مناسب است.

بیشتر بخوانید  روز صنف در تقویم ایرانی دقیقا چه تاریخی است؟

معرفی گل پیرومیا

تولید مثل

نعناع فلفلی مطلق یا سفید از طریق قلمه بذر و ساقه تکثیر می شود
نعناع سبز از طریق قلمه برگ و ساقه تکثیر می شود.
پپرومیا معمولی، گیاهی با برگ های چروکیده، با سایر گیاهان این خانواده کاملاً متفاوت است و با برگ های پر تکثیر می شود.

دستورالعمل های کلی برای پخش: از قلمه های گیاهی یکساله در بهار و تابستان استفاده کنید. یک پا را در پارافین گرم 4 تا 5 اینچ آغشته کنید و در مکانی تاریک با دمای 18 درجه سانتیگراد قرار دهید. در مورد گوشت، ورقه را روی سطح ماسه قرار دهید و ماسه شسته شده را روی آن بریزید. پس از مدتی ریشه از انتهای سیاهرگ ظاهر می شود

با در نظر گرفتن: این گیاه به نور متوسط، حرارت زیاد، خاک همیشه مرطوب، رطوبت 50 تا 90 درصد و خاک قلیایی نیاز دارد.

کود: کود مورد نیاز این گیاه را می توان به میزان 2 گرم در لیتر از فروردین تا مهر هر دو هفته یکبار مصرف کرد.

خاک: خاک مناسب برای زندگی پپرومیا مخلوطی از خاک باغچه، برگ و ماسه است.

اندازه بالا: برای تکثیر این گیاه به خصوص گونه های کوچک آن بهتر است از اواسط بهار تا اواسط تابستان برگ های ساقه دار را جدا کرده و با چاقوی تیز ساقه ها را به طول حدود 2.5 تا 3 سانتی متر نگه دارید. در یک کاسه صاف، یک پا را 3 بار در پارافین گرم فرو کنید و بین لایه ها مکث کنید تا خشک شود.

تیغه برگ باید با زمین تماس داشته باشد اما وارد زمین نشود. قلمه های برگ نعناع را در دمای 20 درجه سانتی گراد و در نور مناسب نگهداری کنید. برگ های پژمرده و پوسیده را باید فورا حذف کرد. ریشه دهی تا دو ماه طول می کشد و گیاه جدیدی در محل اتصال برگ ها به ساقه ظاهر می شود. زمانی که گیاه به 3 تا 5 سانتی متر رسید آن را بیرون آورده و در گلدانی به قطر 9 سانتی متر حاوی کمپوست پیت بکارید.

بیشتر بخوانید  رومانی

منبع: ویکی پدیا


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *