مزیت دوش گرفتن در صبح


فواید بیشتری نسبت به دوش صبحگاهی دارد

دوش گرفتن وقت صبح به شما احساس شادابی و شادابی می دهد. اما این یک راه سالم برای همه نیست. دوش صبحگاهی برای کسی که رنج می برد سندرم خستگی مزمن یا فیبرومیالژیا به خودی خود می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

دوش گرفتن در برخی می تواند باعث خستگی و بی حالی شود. چطور چنین چیزی ممکن است؟

بعضی از اختلالات فیزیولوژیکی آنها می توانند شما را خسته کنند. دوش گرفتن می تواند خسته کننده باشد. با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید فواید دوش صبحگاهی آن ها ملاقات می کنند.

فواید دوش صبحگاهی

بهترین زمان برای دوش گرفتن بستگی به سیستم بدنی و کار یا فعالیت های روزانه شما دارد که در زیر با توجه به نوع این فعالیت ها به شما می گوییم که بهتر است صبح یا عصر دوش بگیرید.

اگر پوست چرب دارید

کارشناسان معتقدند دوش صبحگاهی برای افرادی که پوست چرب دارند مفیدتر است. این به این دلیل است که سبوم اضافی تولید شده در طول شب از بدن خارج می شود و منافذ روی پوست باز می شوند.

اگر شما یک مبتکر هستید

به گفته محققان دانشگاه هاروارد، دوش صبحگاهی مانند مدیتیشن است. دوش گرفتن در صبح زود مغز را آرام می کند و آن را برای فعالیت های بیشتر آماده می کند. این کار باعث افزایش ابتکار افراد خلاق می شود.اگر در خوابیدن مشکل دارید، بهتر است شب های دوش گرفتن را انتخاب کنید.

این غذا را صبح بخوریم یا عصر؟

اگر زود بیدار نشدی

اگر صبح ها به سختی از خواب بیدار می شوید و عادت دارید ظهرها دیر بخوابید، بهتر است صبح دوش بگیرید.
محققان بر این باورند که قرار گرفتن بدن در معرض آب سرد (در چند ثانیه) می تواند در طول روز احساس شادابی و طراوت بیشتری به شما بدهد.

بیشتر بخوانید  علت درد قفسه سینه + درمان این عارضه

اگر صبح زود ورزش می کنید

افرادی که عادت دارند صبح زود از خواب بیدار شوند و ورزش کنند باید بعد از ورزش دوش بگیرند. در غیر این صورت مجبورند تمام روز بوی بد بدن خود را تحمل کنند و دیگران را آزار دهند.

اگر پوست خشکی دارید

افرادی که پوست خشکی دارند بهتر است شب را برای دوش گرفتن انتخاب کنند. از آنجایی که پوست در هنگام خواب بازسازی می شود و علاوه بر آمادگی برای روز، مرطوب کننده ها را نیز بهتر جذب می کند.

اگر بی خوابی دارید

اگر برای خوابیدن مشکل دارید، بهتر است شب دوش گرفتن را انتخاب کنید. به گفته محققان آکادمی پزشکی خواب آمریکا دوش شبانه بدن را برای یک خواب آرام آماده می کند.

اگر در محل کار با وسایل کثیف کار می کنید

اگر کار شما دستی است و مدام با اشیا و وسایل مختلف سر و کار دارید بهتر است به محض رسیدن به خانه دوش بگیرید زیرا کثیفی و کثیفی در پوست شما جمع می شود و به مرور زمان آسیب می بیند.

فواید بیشتری نسبت به دوش صبحگاهی دارد

اگر بعد از کار ورزش می کنید

  1. اگر بعد از کار یا ورزش به تنهایی به باشگاه می روید، بهتر است قبل از رفتن به رختخواب دوش بگیرید. علاوه بر سالم بودن، ترشح اندورفین (آرامبخش طبیعی بدن) را نیز افزایش می دهد.
  2. ورزش برای کسی که خستگی مزمن دارد آسان نیست. حتی چند حرکت ساده خیلی از این فرد را خسته می کند. در حمام دائما در حال حرکت و فعال هستید. خم می شود و راست می شود و بالا و پایین می رود. دست و گردن خود را حرکت می دهید. در حالی که یک تمرین ساده با حرکات کوچکتر از این شروع می شود. حالا تصور کنید اگر سندروم خستگی دارید حمام کردن چقدر برایتان سخت و پرانرژی است.
  3. ایستادن زیر دوش آب گرم یکی از راه های آرامش است. برای فردی که دچار خستگی مزمن است، این احساس آرامش با بی حالی و بی تحرکی بیشتر در طول روز برابر خواهد شد.
  4. اگرچه آب گرم حس خوبی دارد، اما می تواند بدن را نسبت به دمای هوا و محیط بیرون حمام حساس کند. هنگامی که زیر آب گرم گرم می شود، زمان زیادی طول می کشد تا به دمای اتاق تنظیم شود.
  5. گرمای آب در برخی افراد باعث سرگیجه می شود. این سرگیجه تا زمانی که دمای بدن با محیط مطابقت نداشته باشد آزاردهنده خواهد بود.
  6. بهترین زمان برای دوش گرفتن، به خصوص برای افرادی که به طور مزمن خسته هستند، حمام کردن در شب است. خستگی در پایان شب با دوش گرفتن برطرف می شود. دراز کشیدن در وان نیز راه حلی ساده و مطلوب برای کاهش تحرک و فشار وان است.
بیشتر بخوانید  علت اصلی بروز پروکتیت (التهاب راست روده) و راههای پیشگیری از این عارضه

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید فواید بیشتری نسبت به دوش صبحگاهی دارد

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

————————————————- ————————————–

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید