مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ما گل های آنتوریوم را ارائه می دهیم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


علمی

ما گل های آنتوریوم را ارائه می دهیم

گل ها را به صورت دسته جمع کرده و در یک براکت بزرگ به شکل قلب پیچیده می کنند، این گیاه مانند ساقه اصلی است و ارتفاع آن به بیش از 30 تا 40 سانتی متر می رسد، دارای برگ های کمی پهن، سبز تیره و بلندتر از 18 سانتی متر است. براکت هایی با لکه های قرمز، صورتی، زرد یا سفید در اواخر بهار یا تابستان ظاهر می شوند

دو گونه از این گل شناخته شده است: 1 / Shazrianum 2 / Undernum این گیاه به دلیل گلهای بادوام و زیبا که اغلب گلبرگهای بسیار بلندی دارد در گلخانه می روید و بسیاری از گونه ها در پاییز و زمستان در گلخانه شکوفه می دهند. . نام علمی آنتوریوم Anthorium scherzerianum و از خانواده Araceae است و منشا آن گواتمالا و کوشاریکا است.

به دلیل مقاومت در برابر سایه، این گیاه را می توان در منزل پرورش داد.

مراقبت و نگهداری

سبک:

به نور ملایم با سایه علاقه مند است. در تابستان از نور مستقیم خورشید محافظت کنید.

گرما و رطوبت:

او محیط گرم و مرطوب را دوست دارد. آنتوریوم متعلق به جنگل های استوایی است، بنابراین به دلیل گرما و رطوبت زیاد رشد بهتری دارد.

خاک:

این گیاه به خوبی رشد می کند و در پیت رشد می کند.آنتوریوم را می توان در مخلوط 50 درصد پیت، 50 درصد ماسه یا 50 درصد خاک برگ پوسیده و 50 درصد ماسه استفاده کرد.

سیستم های راهنمایی:

به آب سنگین و سرما بسیار حساس است در زمستان 6-8 هفته خواب دارد بنابراین کمی آبیاری لازم است.

بیشتر بخوانید  پیچ گلیسین

گلخانه:

آنتوریوم به نور ملایم، محیط گرم، خاک مرطوب نیاز دارد، در بهار و تابستان پنجره های گلخانه باید پوشانده شود زیرا گیاهان به نور مستقیم آفتاب نیاز ندارند، همیشه باید در گلخانه گرم و مرطوب کشت شوند.

ما گل های آنتوریوم را ارائه می دهیم

اندازه بالا:

معمولاً از طریق تقسیم بوته تکثیر می شود.در اطراف گیاه آنتوریوم ده ها قلمه رشد می کند که به راحتی با برداشتن گیاه از زمین جدا می شوند.هرگز ریشه را مجبور نکنید و سعی کنید قلمه ها را از پایه جدا کنید.مادر در حال رشد را جدا کرده و محصول دهید. برگ های جدید سپس آنها را در گلدانی به قطر 13-11 سانتی متر که حاوی کمپوست است در گلدانی با پایه پیت بکارید.

اطمینان حاصل کنید که نهال ها در زمین فرو نمی روند و کمی بالاتر از سطح زمین قرار دارند. دمای محیط را روی 24 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و رطوبت را بالا نگه دارید. برای این منظور یا به طور مرتب یک گلدان یا کیسه پلاستیکی شفاف را اسپری کنید یا بپوشانید.

تکثیر آنتوریوم با کاشت بذر امکان پذیر است بذر آن در وسط با دمای 22 درجه سانتی گراد به مدت 5 تا 7 هفته جوانه می زند و با کاشت بذر در پیت نتایج خوبی حاصل شد.

بیماری ها، آفات و درمان:

اگر گلدان شما برگ های جدید، کوچک و کم رنگ می دهد و گل ظاهر نمی شود. تغذیه مصنوعی را شروع کنید زیرا به نظر می رسد خاک گلدان بسیار بد است. و اگر فقط با ظاهر گل ها مواجه هستید، نور محیط برای رشد گیاهان کافی و کافی نیست، آن را به مکان پرنورتر، اما دور از نور مستقیم خورشید منتقل کنید. این عارضه می تواند با آبیاری بیش از حد نیز همراه باشد.

بیشتر بخوانید  لیست کلینیک های دندانپزشکی همدان به همراه آدرس و تلفن

در زمستان هفته ای یک بار آبیاری کافی است. برگ ها بسیار پر، اما بدون گل هستند که نشان دهنده غنی بودن خاک است. در زمستان باید خاک گلدان را عوض و تنظیم کرد حمله قارچ ها به این گیاه باعث ایجاد لکه های قهوه ای روی برگ ها می شود و با محلول نافذ قارچ کش سمپاشی می کنند و برگ های بسیار آسیب دیده را جدا می کنند. اگر در زمستان هوا خیلی سرد و مرطوب باشد، برگها زرد شده و رو به پایین می روند، بنابراین گلدان را باید به جای گرمتر منتقل کرد و آبیاری را کم کرد، اگر برگهای سبز رنگ برگردند، هوا سرد و خشک است.

برگ های سیاه شده در اثر سرمای شدید ایجاد می شوند و برگ های نازک، کم آب و زرد گیاهی تشنه هستند. اگر زخم های پنبه ای سفید زیر برگ و پایه آن ایجاد شود. به این معنی که آفت ها فعال هستند، می توانید هر دو هفته یک بار با سم حشره کش نافذ روی گیاه اسپری کنید و با پنبه آغشته به سم زخم ها را خیس کنید. باعث تشکیل تار عنکبوت در سطح برگ های کنه قرمز می شود. برگ ها را باید با یک پارچه مرطوب تمیز کرد و گیاه را با کنه کش اسپری کرد. تامین رطوبت در کاهش آفات موثر است، در صورتی که برگ ها درخشندگی خود را از دست داده اند، هر روز برگ ها را با آب ولرم اسپری کنید زیرا ممکن است به دلیل خشکی هوا باشد. صدمات جسمی نشان می دهد که برگ ها ترک خورده و بیمار هستند، پس گلدان را از مکان های شلوغ دور نگه دارید و برگ های آسیب دیده را ببرید.

بیشتر بخوانید  چگونه می توانیم از عصبانی شدن جلوگیری کنیم؟

منبع: پارک


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *