مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ماهی اسکار

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ماهی اسکار

ماهی اسکار

ماهی اسکار

معرفی:

نام علمی این گونه: Astronotus ocellatus
نام رایج آن: مرمر سیچلاید مخملی سیکلید اسکار.
دارای الگوهای رنگی مختلف (قرمز قرمز مایل به قرمز آلبینو یا سفید).

ماهی اسکار

اندازه
طول استاندارد 40-30 سانتی متر

در رشد کامل: بیش از 1600 گرم وزن دارد و در جوانی می تواند رشد طولی مفیدی بیش از 5.2 سانتی متر در ماه داشته باشد. هنگام خرید هرگز فریب اندازه کوچک آن را نخورید و یک مخزن بزرگتر از اندازه اصلی خود در نظر بگیرید زیرا به سرعت رشد می کند و به فضای بیشتری نیاز دارد.

ماهی اسکار

زادگاه


منشا آن از شاخه های آمریکای شمالی رودخانه های آمازون و اورنیوکو، برزیل، کلمبیا، پرو، پاراگوئه، ونزوئلا.

شرایط آب


8-6 = pH سختی کل dH 19-5 دما C26-22 (من فکر می کنم 28 درجه سانتی گراد بهترین دما است). محدوده دمایی ذکر شده به این معنی نیست که دما در این محدوده قابل تغییر است، بلکه باید عدد آن ثابت باشد و تغییرات زیادی ایجاد نشود. عقرب ها ماهی هایی هستند که روی زمین و در کل توده آب شنا می کنند. آنها به طور طبیعی در آب های کم عمق با جریان های ملایم و خاک های شنی یا گل آلود یافت می شوند.

ماهی اسکار

مواد غذایی

حشرات و لارو خرچنگ ها و بی مهرگان با ماهی و مواد گیاهی و در واقع با اندازه دهانشان تفاوت دارند. این ماهیت ذاتی این ماهی ها نشان می دهد که آنها همیشه حیواناتی گرسنه هستند، اما حتی زمانی که سیر هستند علاقه زیادی به غذا خوردن نشان می دهند. اکثر مبتدیان در آینده با پرخوری این ماهی مشکلات زیادی خواهند داشت. به عنوان مثال اگر غذای بشقاب می خورید به خاطر داشته باشید که بشقاب بعد از خوردن ماهی به دلیل وجود آب در معده متورم می شود و در صورت پرخوری مشکلات جدی ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید  ولادت امام هادی (ع) در تقویم سال ۹۸ چه روزی است ؟

ماهی اسکار

طول عمر

این ماهی به راحتی می تواند بیش از 10 سال زنده بماند.
موفقیت این ماهی ها نیازمند توجه طولانی مدت است یعنی در چند ماه نمی توان به موفقیت لازم دست یافت بلکه باید با نگاه سالانه آنها را حل کرد.

ماهی اسکار

حالات

اسکار ماهی های نسبتا تهاجمی هستند. احتمالاً شنیده اید که می گویند این ماهی ها حال بدی دارند. این شایعات از آنجا ناشی می شود که آنها سعی می کنند همه چیز را در تانک به اندازه دهان خود ببلعند. این ماهی ها سرزمینی هستند و رفتار تهاجمی آنها در زمان جفت گیری بسیار افزایش می یابد و باید فضای بزرگی برای زندگی آنها فراهم شود. این حتی می تواند منجر به درگیری شدید بین افراد داخل تانک و حتی مرگ آنها شود.

فضای مناسب برای یک جفت اسکار مولد حدود 250 لیتر است. البته جفت های مولد من در باک 150 لیتری به خوبی تکثیر شده اند.

ماهی اسکار

ماهی اسکار

این ماهی ها بسیار باهوش آنها می توانند ترفندهای زیادی را نشان دهند و به زودی می توانند فردی را که به آنها غذا می دهد شناسایی کنند. این ماهی به دلیل عمر طولانی (همانند سگ ها) محبوبیت بیشتری نسبت به ماهی های دیگر پیدا کرده است. اسکارها ماهی های مقاومی هستند و حتی در شرایط بسیار سخت نیز علائم خاصی از خود نشان نمی دهند.

با این حال شاید خیلی ها فکر کنند که این موجودات زیبا نیاز به مراقبت خاصی ندارند، اما هر موجودی نیازهای خاص خود را دارد. عدم مراقبت صحیح از این ماهی را می توان به صورت سوراخ در سر و یا فرسایش خط جانبی آن نشان داد. این بیماری ها به ما یادآوری می کنند که باید از انواع غذاها و مکمل های ویتامینی در رژیم غذایی خود استفاده کنیم. بسیاری از افراد از یک رژیم غذایی ناسالم پیروی می کنند که ارتباط مستقیمی با کمبودهای تغذیه ای دارد.

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن مناطق و ادارات گاز تهران

ماهی اسکار

برخی افراد فقط غذای زنده می خورند که می تواند منجر به دو مشکل شود :

اول از همه، خوردن غذای زنده می تواند در دراز مدت باعث کمبودهای تغذیه ای شود. اسکارلت ها در طبیعت فقط از غذای زنده استفاده نمی کنند (ماهی خوار نیستند) و می توانند انواع غذاها را مصرف کنند و برای سلامت جسمی باید انتخاب زیادی از غذاها داشته باشند. در طبیعت، آنها به طور طبیعی بیشتر از حشرات و صدف‌ها استفاده می‌کنند، اما از آنجایی که ماهی‌های فرصت‌طلب هستند، غذاهایی را که می‌توانند بخورند (به اندازه دهانشان) می‌خورند.

ماهی اسکار

ثانیاً غذاهای زنده در آکواریوم ها موجودات خوبی برای انتقال بیماری های مختلف هستند که مطمئناً می توانند برای ماهی زیبای شما خطر بزرگی داشته باشند.

برخی دیگر منحصراً از قلب گوساله استفاده می کنند. استفاده صرف از قلب گوساله (چون قلب گوساله یک بافت ماهیچه ای است و نمی تواند تمام مواد مغذی را در خود داشته باشد) در دراز مدت می تواند منجر به کمبودهای تغذیه ای شود.

ماهی اسکار

ماهی اسکار

مشکل جدی دیگری که به وجود می آید، استفاده از غذاهای پرچرب، به ویژه چربی های اشباع (سخت) است. این نوع چربی در بیشتر بافت های حیوانات خونگرم یافت می شود. خوشبختانه در بافت قلب چربی کافی برای تغذیه ماهی وجود دارد. البته قبل از استفاده باید چربی های اطراف آن را به خوبی جدا کرده و رگ های داخل حفره قلب را بردارید. مصرف بیش از حد چربی می تواند باعث بیماری کبد چرب شود.

در این بیماری به دلیل تجمع بیش از حد چربی در کبد، رنگ آن غیر طبیعی شده و کبد روشن می شود. متأسفانه هیچ نشانه ظاهری از این مشکل وجود ندارد. تا اینکه ماهی می میرد و کالبد شکافی علت اصلی مرگ را مشخص می کند. آخرین مشکل یکی از دلایل اصلی ایجاد اسکار قبل از ده سالگی است (حتی اگر به خوبی از ماهی مراقبت کرده باشید).

بیشتر بخوانید  ۱۰ فایده باور نکردنی موسیقی برای مغز و سلامتی

ماهی اسکار

در پایان متذکر می شوم که با توجه به فعالیت و ارزش غذایی بالای این ماهی ها، آب و سیفون مواد زائد باید دائماً تغییر کند تا از افزایش مواد سمی (آمونیاک، نیترات، نیترات و …) جلوگیری شود. .


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *