مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مازوت سوزی در نیروگاه‌ها و مراکز صنعتی و معدنی ممنوع شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه استفاده از سوخت مازوت برای نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی ممنوع است، گفت: با توجه به نزدیکی فصل سرد سال و احتمال قطع شدن گاز نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی، برای سوخت جایگزین آن‌ها باید فکر شود.

او با اشاره به اینکه وزارت خانه‌های صمت، نیرو و نفت باید برای تامین سوخت نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی باید برنامه‌ریزی بکنند، افزود: ما نیز آمادگی کامل داریم تا از این واحدها حمایت کنیم و شرایط را برای رفع مشکل آن‌ها تسهیل کنیم.

سلاجقه از منع استفاده هر نوع سوخت‌های فسیلی برای نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی نزدیک به شهرها و کلان شهرها خبر داد و گفت: واحدهایی که قرار است از سوخت‌های فسیلی استفاده کنند باید با رعایت فاصله از شهرها باشند که بر اساس دستورالعمل سازمان محیط زیست تعریف شده است.

او وضعیت برخی از موضوعات محیط زیستی را بحرانی دانست و افزود: ساماندهی موضوعات بحرانی در حوزه زیست محیطی از اولویت برنامه‌های ما است که برای آن‌ها در حال برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت هستیم.

سلاجقه با بیان اینکه برخی از تالاب‌های کشور به مرز بحران رسیدند و نیاز است تا برای احیای آن‌ها بدون فوت زمان وارد شویم، گفت: یکی از این تالابها، شبه جزیره ۶۹ هزار هکتار میانکاله مازندران، پناه‌گاه حیات است که در بازدید میدانی از این تالاب، بررسی‌های لازم انجام شد.

بیشتر بخوانید  آیا فردا مدارس خوزستان تعطیل است سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ + تعطیلی اهواز
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *