مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ماجرای مسمومیت غذایی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مسمومیت در خانه علم و فناوری

تشویق کننده: رئیس اورژانس تهران از مسمومیت 70 دانشجو در منزل پسرانه دانشگاه علم و صنعت در نارمک خبر داد.

پیمان صابریان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: شب گذشته در پی مسمومیت تعدادی از دانشجویان در خوابگاه پسرانه دانشگاه علم و صنعت نارمک، نیروهای آمبولانس با دو دستگاه آمبولانس، سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه آمبولانس در محل حاضر شدند. “

وی با بیان اینکه آمبولانس به 70 دانش آموز کمک کرد، گفت: 11 نفر به بیمارستان های امام حسین (ع) و طالقانی منتقل شدند و سایر دانش آموزان در محل خدمات رسانی شدند.

وی افزود: ماموران اورژانس تهران همچنان در خوابگاه مستقر هستند.

به گزارش ایسنا، شب گذشته چند نفر از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت دچار مسمومیت شدند و پس از این حادثه آمبولانس تهران در منزل حاضر شد و به دانشجویان مسموم کمک های پزشکی لازم را ارائه کرد.

اورژانس تهران تعداد دانشجویان مبتلا به این مسمومیت را 70 نفر و دبیر شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت بیش از 200 نفر اعلام کرد.

علت مسمومیت دانشجویان علم و صنعت

دبیر شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی با حضور امروز در دانشکده همه چیز را نمونه برداری کردند، گفت: تا سه شنبه هفته آینده به دانشگاه فرصت دادیم تا علت این مشکل مشخص شود. مسمومیت دانش آموزی.”

معید مهدیان در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا امروز نماینده ای از وزارت علوم در دانشگاه علم و صنعت حضور داشت یا خیر، توضیح داد: امروز نه نماینده وزارت علوم، بلکه فردی از صندوق دانشجویی. به دانشگاه رفت وی برای اطلاع از علت مسمومیت دانشجو از دانشگاه بازدید کرد. ما نیز به اعتراضات خود گوش فرا دادیم و اشاره کردیم که خواستار برکناری سلف دانشگاه هستیم.

بیشتر بخوانید  قیمت یورو و دلار درهم در بازار امروز جمعه 29 بهمن 1392 است.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی نمی دانم پیمانکار قبلی اخراج شود. زیرا احتمال اینکه رئیس دانشگاه و مدیر کل اداره به دنبال مقصر بگردند و با آن خوش بگذرانند، بیشتر از اخراج پیمانکار است.

دبیر شورای اصناف دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه هنوز علت مسمومیت غذایی دانشجویان مشخص نشده است، تصریح کرد: امروز نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی از همه چیز نمونه گرفتند و تا سه شنبه آینده به دانشگاه فرصت دادیم تا مشخص شود علت مسمومیت

مهدیان سپس با اشاره به آخرین آمار دانش آموزان مسموم گفت: مدیرکل امور خانه به من گفت که 87 دختر و بیش از 110 پسر مسموم شده اند. اما ممکن است تعداد دانش‌آموزان مبتلا به مسمومیت غذایی بیشتر از این ارقام باشد.

وی در پاسخ به نحوه برخورد با دانشجویان خوابگاهی دانشجویی در شب گذشته گفت: از آنجایی که دانشجویان دختر پس از ساعت مشخصی اجازه خروج از خوابگاه را ندارند، حراست خوابگاه اجازه نداد دانشجویان برای مداوا مراجعه کنند. با این حال، آمبولانس تنها می‌توانست پنج نفر را با هر بار ورود به خوابگاه به بیمارستان برساند. به همین دلیل کادر پزشکی نتوانستند به خوبی رفتار دانش آموزان را مدیریت کنند.

دبیر شورای اصناف دانشگاه علم و صنعت افزود: دکتر علیصدر، مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه از دانشجویان عذرخواهی کرد; در حالی که دانشجویان اهمیتی به عذرخواهی ندارند، این هفتمین یا هشتمین بار در پنج سال اخیر است که سلف دانشگاه تعمیر می شود.

وی در پایان گفت: علت مسمومیت دانش آموزان در حوادث قبلی مشخص نشد، ضمن اینکه مسمومیت به اشتباه کارگران نسبت داده شد و به مجازات رسید.

بیشتر بخوانید  پیام تبریک روز جهانی روانشناس و مشاور به برادر


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *