مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ماجرای تخلیه یکی از ساختمان های بیمارستان حضرت رسول چه بود؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه برآوردهای ما نشان می دهد ساختمان شماره 3 بیمارستان حضرت رسول (ص) هشدار حیاتی دارد، گفت: . عملیات تخلیه یک ماه برنامه ریزی شده است و ظرف سه ماه تکمیل خواهد شد. بنابراین عملیات تخلیه هنوز آغاز نشده است.

دکتر نادر توکلی درباره عملیات تخلیه یکی از ساختمان های بیمارستان حضرت رسول (ص) گفت: تخلیه به معنای تخلیه فوری نیست. در بیمارستان حضرت رسول 4 ساختمان داریم که به هم متصل هستند. سه ساختمان دارای کاربری فعال درمانی و یک ساختمان دارای کاربری غیر درمانی و اداری می باشد. در حال حاضر، برآوردهای ما نشان می دهد که ساختمان 3 یک هشدار حیاتی دارد که منجر به تخلیه ساختمان 3 در دستور کار ما شده است.

وی افزود: هدف از تخلیه ساختمان شماره 3 این بیمارستان، قرار دادن آن در فضای دیگری خارج از بیمارستان است. بیمارستان حضرت رسول دارای حدود 180 تخت در این ساختمان است که برای ارائه خدمات فوق تخصصی و انتخابی (غیر اورژانس) در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه هر 4 ساختمان بیمارستان پیامبر اعظم (ص) با امنیت غیر سازنده همراه بود، گفت: بر این اساس امنیت غیرسازه ای مانند آتش نشانی، آسانسور و … تا حدودی مورد بررسی قرار گرفت. اصلاح شده. در بحث امنیت، ساخت و ساز ساختمان های شماره یک و دو از ایمنی نسبی برخوردار است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه تخلیه ساختمان شماره سه بیمارستان حضرت رسول (ص) دانشگاه علوم پزشکی ایران، تصریح کرد: این کارگروه متشکل از روسای بخش ها، 5 واحد، حراست بیمارستان و مدیریت و غیره بیمارستان عملیات تخلیه ظرف یک ماه برنامه ریزی شده است و تا سه ماه آینده انجام می شود بنابراین هنوز اقدام تخلیه آغاز نشده است. این کار بسیار سختی است. البته برخی از قسمت های ساختمان شماره سه در ساختمان های شماره یک و دو است، اما قسمت های دیگر باید در بیمارستان های دیگر باشد و با بیمارستان هایی که تخت کمتری دارند مشورت می کنیم.

بیشتر بخوانید  تصادف آمبولانس و برلیانس خون به پا کرد / ۱۴ نفر کشته و زخمی شدند + عکس -

توکلی افزود: در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) تمامی خدمات اورژانس، تروما، جراحات و اورژانس های تنفسی و قلبی همچنان در حال دریافت است و تمامی خدمات ساختمانی شماره یک و دو همچنان پابرجاست. مزیت ما بیمارستان جایگزین در منطقه غرب است تا در توزیع بیماران مشکلی نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: یک ماهه که برای برنامه ریزی فرآیند تخلیه در نظر گرفته شده است از ابتدای تیرماه آغاز و پس از آن در تابستان روند تخلیه انجام می شود. ساختمان شماره سه بعد از تخلیه نیاز به تخریب و بازسازی دارد و قطعا برای ساخت آن به بودجه خارج از دانشگاه علوم پزشکی ایران نیاز خواهیم داشت. برنامه بعدی ما مکان یابی و تخلیه ساختمان شماره است. 4، اگرچه تخلیه این ساختمان به اندازه ساختمان شماره بحرانی نیست. 3.

وی با اشاره به اینکه برنامه بلندمدت حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم 5 بیمارستان جایگزین است، گفت: علاوه بر بیمارستان می توان زمین را جایگزین بیمارستان در نظر گرفت و فکری برای آن کرد. بیمارستان حضرت رسول(ص) موقوفه است و از آنجایی که قصد ارائه خدمات درمانی در این مکان بوده است، قطعاً در آینده بازسازی و جانمایی آن به صورت درمانی خواهد بود.

وی درباره سایر مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران که امکان تخلیه و مکان یابی وجود دارد، توضیح داد: ما چنین موضوعی را فوری و حیاتی نمی دانیم اما قطعا بیمارستان های دیگری هم داریم که ناپایداری دارند. اکثر مراکز درمانی ما فرسوده هستند، به همین دلیل باید به فکر بیمارستان های جایگزین، بازسازی و نوسازی در طول زمان باشیم. در این راستا جایگزینی برای بیمارستان فیروزآبادی دیده شد و در حال انتقال آن به بیمارستان جدید 320 تختخوابی هستیم که تا دو ماه آینده ساخته و تجهیز شده است.

بیشتر بخوانید  بازار تهران نامشخص است هرگز امن نیست

وی افزود: بیمارستان فیروزآبادی 200 تختخوابی داشت اما بیمارستان جایگزین جدید که به زودی وارد دایره می شود 320 تخت اضافه می کند و این تعداد قطعا پاسخگوی نیاز منطقه خواهد بود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: پس از تخلیه; بیمارستان فیروزآبادی تخریب می شود و انشالله با احداث ساختمان جدید، دانشکده دندانپزشکی در آن شروع به کار می کند تا خدمات بیشتر و بهتری در این زمینه ارائه شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *