مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

لطفا لم بدهید سفری فوق‌العاده در انتظارتان است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سوار شوید، چمدان‌ها را بالای سرتان بگذارید و روی صندلی راحت لم دهید. سفری فوق‌العاده در انتظارتان است که با سوار شدن بر یکی از قطارهای مسیرهای زیبا و کلاسیک دنیا برایتان دو چندان می‌شود.

گان، استرالیا (Ghan, Australia)

لطفا لم بدهید سفری فوق‌العاده در انتظارتان است

قطارهای خط گان از سال 1877 و زمانی که اولین خط آهن از آدلاید (Adelaide) به آلیس اسپرینگز (Alice Springs) کشیده شد، سفر خود را شروع کردند. این خط آهن قدیمی پر سن و سال، از میان دشتی می‌گذرد که پس از وقوع سیلاب به جا مانده. در سال 1980، قطار جدیدی روی این خط به راه افتاد و کار آخرین قطار قدیمی در سال 1982 به پایان رسید. خط جدید، از مرکز سرخ (Red Center) استرالیا عبور می‌کند؛ در بخش شمالی آب و هوایی گرم و مرطوب و در بخش جنوبی، هوایی معتدل دارد. این قطار هفته‌ای دو بار از آدلاید به آلیس اسپرینگز و سپس داروین (Darwin) حرکت دارد و طی کردن مسیرش، دو شبانه روز طول می‌کشد.

کوه‌های راکی، کانادا (Rocky Mountain, Canada)

لطفا لم بدهید سفری فوق‌العاده در انتظارتان است

این سفر دو روزه‌ی قطار کانادایی خوش‌منظره، در روشنایی روز از میان کوه‌های راکی می‌گذرد و چشم‌انداز بی‌نظیری به کوه‌های زیبا، رودخانه‌های تر و تازه، دره‌های سرسبز و دریاچه‌های درخشان را پیش روی مسافرانش پهن می‌کند.
قطار از ونکوور راه می‌افتد و در سایه‌ی پرشکوه کوه‌های باشکوه و زیبای بریتیش کلمبیا حرکت می‌کند. پس از آن، با حرکت از میان آلبرتا، منظره‌ی کوه‌های راکی و طبیعت زیبای جسپر (Jasper) یا بانف (Banff) و شهر زیبای کلگری (Calgary) را دارد.

ال ناریز دل دیابلو، اکوآدور (El Nariz del Diablo, Ecuador)

بیشتر بخوانید  شرایط و بهترین مسیرهای سرمایه گذاری در جمهوری چک

لطفا لم بدهید سفری فوق‌العاده در انتظارتان است

با حرکت از ریوبامبا (Riobamba) به سمت جنوب، بخش ترسناک مسیر آشکار می‌شود: بینی شیطان؛ منطقه‌ای که بین آلائوسی (Alausi) و سیبامبه (Sibambe) قرار دارد. ساخت و ساز این خط آهن در سال 1908 شروع شد. در آن زمان، در سیبامبه چندین راه پر پیچ و خم در دل صخره های آندین (Andean) حفاری شد تا قطار بتواند حدود 100 متر بالاتر برود و به آلائوسی که در ارتفاع 2607 متری قرار دارد برسد. ساکنان محلی توصیه می‌کنند که بلیت خود را از شب قبل تهیه کنید تا روز بعد مجبور به ایستادن در صف طولانی نباشید. مدت سفر 4 تا 5 ساعت خواهد بود و بهتر است لباس های چند لایه به همراه داشته باشید، چون تغییرات دما غیر قابل پیش‌بینی است.

قطار سریع السیر ونیز سیمپلون شرقی، ایتالیا (Venice Simplon-Orient Express, Italy)
سفری مجلل و باشکوه! این سفر، آرامش کامل شما را از ونیز تا لندن تضمین می‌کند. واگن غذاخوری مجلل با ظرف ظروف نقره‌ای و رومیزی‌های اعلا و لیوان‌های کریستال؛ مسافرانی با کت و شلوارهای شیک و پیراهن‌های رسمی و کفش‌های پاشنه‌بلند. منوی باز متنوع و لذیذ رستوران قطار روی هزینه‌ی بلیت محاسبه می‌شود و خدمات شبانه‌روزی هم -برای هر کس که هزینه‌اش را بپردازد- وجود دارد.

کوزکو تا پونو، پرو (Cuzco to Puno, Peru)
سفر ده ساعته از میان کوزکو و پونو در سواحل دریاچه‌ی تیتی‌کاکا (Titicaca) می‌گذرد. دریاچه‌ی پر ارتفاع با آب و هوای تمیز و منظره‌ی دلچسب و آفتاب درخشان، ترکیب جالبی را به وجود آورده که از میان شیشه‌ی پنجره‌های قطار، چشم‌ها را می‌نوازد. تماشای ترکیب منحصر به فرد تجمع مذهبی اقوام بر روی بقایای ساختمان‌های سنگی قوم اینکا در کوزکو، تجربه‌ی این سفر استثنایی را کامل می‌کند.

بیشتر بخوانید  سفری کوتاه به شهرستان کوهدشت دیار رویایی لرستان

قصرهای چرخ‌دار، هندوستان (Palace on Wheels, India)

لطفا لم بدهید سفری فوق‌العاده در انتظارتان است

سفری به سبک و سیاق مهاراجه‌ها، هر چهارشنبه از اواخر شهریور تا فروردین از دهلی حرکت می‌کند. این قطار در مسیرش از شهرهای جایپور، جایسالمر، جودپور، پارک ملی رانتامبور، چیتورگار، اودایپور، پارک ملی کئولادئو گانا و آگرا می‌گذرد و بیشتر این سفر هفت روزه، در طول شب است.
این قطارها در گذشته‌های نه چندان دور، به عنوان وسیله‌ی نقلیه‌ی مهاراجه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند. از عمر واگن‌ها مدت بسیاری می‌گذرد، اما با بازسازی، تمام‌شان نو و تر و تمیزند. قطار دو رستوران دارد و در هر واگن، چهار کوپه‌ی دو تخته با سرویس بهداشتی اختصاصی ساخته شده که زیر نظر مهمان‌دار و سرپرستان خوش‌پوش اداره می‌شوند.

استارلایت، آمریکا (Coast Starlight, USA)

لطفا لم بدهید سفری فوق‌العاده در انتظارتان است

قطار استارلایت با گذر از ساحل غربی آمریکا، از چند شهر بزرگ ایالات متحده می‌گذرد: سیاتل، پورتلند و لس‌آنجلس. مسیر این قطار بیش از 35 ساعت طول می‌کشد و طی همین زمان، سه ایالت را پشت سر می‌‌گذارد: واشنگتن، اورگون و کالیفرنیا. با وجود وسایل راحتی مدرن موجود در قطار، گذشت زمان برای مسافران اصلاً احساس نمی‌شود. تلویزیون و وسایل سرگرمی، وسایل استراحت شیک با کیفیت عالی؛ اما چشم‌گیرتر از همه، پنجره‌های قطار است که فرصت تماشای مناظر بیرون را فراهم می‌کند؛ منظره‌هایی از کوه‌های باشکوه و سواحل اقیانوس.

منبع: زورق


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *