فواید زودهنگام خوردن شام


رابطه زیبایی و تناسب اندام و زمان شام

زود شام بخورید به دلیل سوزش سر دل که از پیامدهای دیر وقت غذا خوردن است باعث می شود نتوانید در طول شب آرام بخوابید.اگر از آن دسته افرادی هستید که اخبار سلامت و تناسب اندام را دنبال می کنید حتما از پزشکان شنیده اید. و متخصصان تغذیه که باید قبل از شام بخورید 19 ساعت خورد
اما در زندگی روزمره، به دلایل مختلف مانند ترافیک یا سایر عوامل حواس پرتی، اغلب ما معمولاً این قانون را رعایت نمی کنیم، اما واقعاً شام در ساعات اولیه شب به جز تناسب اندام و کاهش وزن چه فوایدی دارد؟ در این بخش از دلگرم کننده شما هستید فواید زودهنگام خوردن شام ارائه می دهیم.

شام بخور

آیا زمان شام بر زیبایی و تناسب اندام تاثیر می گذارد؟

چرا بهتر است زودتر شام بخوریم؟

دیر شام خوردن چه عوارض و مشکلاتی دارد؟

همه ما می دانیم که خوردن شمن ها به موقع و به موقع برای سلامتی بسیار توصیه شده و مهم است.
شام به موقع و زودهنگام، علاوه بر ایجاد حس خوب برای روز بعد، می تواند بدن را به سدی قوی در برابر بیماری های قلبی – افسردگی و فشار خون بالا تبدیل کند. علاوه بر تمام این نکات مهم سلامتی، مطالعات اخیر نشان داده است که شام ​​یک اصل مهم برای حفظ تناسب اندام است.

سوزش سر دل که دیر شروع می شود مانع از خواب آرام شما در طول شب می شود.
موش‌های آزمایشگاهی که زودتر از موش‌های دیگر ناهار می‌خورند، کمر باریک‌تری داشتند. تحقیقات نشان می دهد که فواصل طولانی بین وعده های غذایی به بدن اجازه می دهد تا عوامل و علل چاقی را به خصوص در ناحیه شکم و باسن از بین ببرد.

بیشتر بخوانید  نگاهی جامع به کاربردهای درمانی آمپول سترورلیکس

1- به کنترل وزن کمک می کند

در ساعات پایانی روز معمولاً افراد تمایل به خوردن غذاهای پرکالری و کم ارزش دارند که معمولاً در خوردن آنها زیاده روی می کنند.
همچنین اگر در طول روز یک وعده غذایی را حذف کنید یا شام را به تعویق بیندازید، برای سیر شدن بیشتر غذا می خورید و در نتیجه کالری بیشتری دریافت می کنید. همه اینها، همراه با حذف وعده غذایی بعدی – صبحانه – باعث می شود بدن شما به هورمون انسولین واکنش نشان دهد که منجر به افزایش ذخایر چربی بدن و اضافه وزن می شود.

به دلایل زیر زودتر شام بخورید

2. کاهش سوزش سر دل

دل درد یا سوزش سر دل به احساس سفتی در قفسه سینه، درست پشت قفسه سینه گفته می شود که با خم شدن یا دراز کشیدن تشدید می شود. به گفته متخصصان، یکی از راه های پیشگیری از این سوزش، پرهیز از خوردن وعده های غذایی حجیم و غذاهای پرچرب در ساعات پایانی شب است. شام در ساعات اولیه شب به دستگاه گوارش شما زمان کافی برای هضم غذا می دهد و خطر افزایش اسید معده و بازگشت اسید به مری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
این وضعیت که به عنوان رفلاکس اسید معده شناخته می شود، اغلب با سوزش سر دل همراه است. دراز کشیدن بعد از غذا باعث افزایش سوزش سر دل و رفلاکس اسید می شود. به همین دلیل چند ساعت بین وعده های غذایی و دراز کشیدن می تواند در کاهش سوزش سر دل بسیار موثر باشد.

3- خواب آرام تر

سوزش سر دل که دیر شروع می شود مانع از خواب آرام شما در طول شب می شود. سوزش سر دل یکی دیگر از مشکلاتی است که در هنگام خواب در فردی که دیر شام می خورد ایجاد می شود.
مصرف بیش از حد مایعات مانند آب، نوشابه، شیر یا حتی غذاهای آبدار مانند سوپ می تواند باعث شود که در طول شب چندین بار از خواب بیدار شوید تا مثانه خود را خالی کنید، اما به خاطر داشته باشید که با معده خالی به رختخواب بروید و گرسنه بمانید. به هیچ وجه توصیه نمی شود، که به نوبه خود می تواند خواب را مختل کند.
به همین دلیل، کارشناسان توصیه می کنند که افراد قبل از خواب یک میان وعده کوچک و سبک بخورند. گزینه های خوب غلات آماده با شیر کم چرب یا ماست با نان است.

بیشتر بخوانید  هر آنچه باید در مورد فیبرومیالژیا بدانید

4- انرژی بیشتر

شروع روز با یک صبحانه خوب و کامل و خوردن وعده های غذایی مغذی در طول روز نه تنها سطح انرژی را افزایش می دهد، بلکه عملکردهای عصبی را نیز بهبود می بخشد، اما تاخیر در وعده های غذایی نه تنها انرژی شما را کاهش می دهد، بلکه قند خون را کاهش می دهد و احساس خستگی و بی حالی را در شما ایجاد می کند. برای جلوگیری از این امر سعی کنید وعده های غذایی و میان وعده های اصلی را به موقع و به طور منظم میل کنید، یکی دیگر از دلایل افزایش انرژی از شام در ساعات اولیه شب، آرامش بیشتری است که فرد هنگام خواب تجربه می کند. خواب خوب شبانه انرژی روز بعد را افزایش می دهد و فرد را برای ورزش و کنترل وزن ترغیب می کند.

به دلایل زیر زودتر شام بخورید

در اینجا چند راه برای کاهش میل به غذا خوردن در اواخر شب آورده شده است

  1. بلافاصله بعد از شام دندان های خود را مسواک بزنید. این هم برای سلامت دهان و دندان و هم برای طعم خمیردندان مفید است که طعم غذایی را که بعدا خورده می شود تغییر می دهد و در نتیجه میل به خوردن را کاهش می دهد.
  2. دمنوش های گیاهی بنوشید. اگر دوست دارید هنگام تماشای تلویزیون یا گشت و گذار در اینترنت چیزی بخورید، چای گیاهی بنوشید. این کار به اصطلاح دهان شما را مشغول می کند، کالری اضافی وارد بدن خود نمی کنید و از خواص مختلف دمنوش های گیاهی بهره مند می شوید.
  3. زمان شام را تعیین کنید و حتی می توانید زمان را طوری تنظیم کنید که مثلاً یک ساعت قبل از ساعت 19 به شما یادآوری کند که یک ساعت دیگر برای صرف شام ندارید.
  4. در صورت لزوم، رژیم غذایی خانواده را تغییر دهید. شاید لازم باشد به دلیل مشغله زیاد اعضای خانواده، نوع و زمان شام را از قبل برنامه ریزی کنید.
بیشتر بخوانید  علائم مسمومیت با فلوراید چیست؟

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید فواید زودهنگام خوردن شام

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

———————————————— —————————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید