مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فرونشست زمین بر اثر بارندگی های اخیر در تهران/ معتادان در فرونشست زمین نقش داشتند!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، دو منطقه 18 و 19 جنوب تهران در پی بارندگی های اخیر با یک مورد غیر منتظره رانش زمین مواجه شدند. اتفاقی مشابه در منطقه سه تهران رخ داد.

محمدجواد خسروی شهردار منطقه 18 در گفتگو با همشهری آنلاین به تشریح جزئیات آبگرفتگی زیرگذر الغدیر در این منطقه گفت: علت آبگرفتگی صبح امروز در زیرگذر الغدیر مسدود شدن مسیر زیرگذر الغدیر بوده است. خطوط آب های سطحی بر اساس گزارش کارشناسان حاضر در محل، این سیلاب که در محدوده چاه جاذب رخ داده، ناشی از ورود آب خارج از حد مجاز به داخل چاه بوده است. لازم به یادآوری است که جنس لوله پلی اتیلن است، روشن کردن آتش توسط افراد بی خانمان در اطراف کانال که در گذشته انجام می شد منجر به مسدود شدن لوله شد و شاهد سیل هایی از این دست بودیم.

رانش زمین و جاری شدن سیل در مناطق 18 و 19 پس از بارندگی دیروز در تهران تاثیر غیرمستقیم معتادان در بحران

وی افزود: محل دقیق این آبگرفتگی زیرگذر الغدیر تقاطع خیابان شهریور پلاک 17 واقع در منطقه 18 است و پس از دریافت اولین گزارشات تیم اجرایی فنی و عمرانی منطقه 4 شهرداری منطقه 18 قرار گرفت. در محل حاضر شده و اقداماتی را برای رفع خطر انجام داد. اقدامات انجام شده در محل ساخت شامل رفع گرفتگی، تعویض لوله آسیب دیده با لوله جدید و ادامه کار برای جلوگیری از نشست، ریختن بتن در اطراف چاه جذبی می باشد.

خسروی با تاکید بر اینکه این مشکل تا پایان روز برطرف می شود، گفت: بر این اساس تا پایان امروز یکشنبه 18 مردادماه سال جاری عملیات عمرانی در این محل به پایان می رسد و راه بازگشایی می شود.

بیشتر بخوانید  6 کشور کمتر شناخته شده که مکان های زیادی برای دیدن دارند + عکس

فرونشست زمین در منطقه 19 رفع شد

ناظر شهرداری منطقه 19 همچنین درباره خطر کامل نشست زمین به عمق 9 متر مربع واقع در منطقه یک خیابان میاد جنوبی کوچه 71 که بر اثر بارندگی و شکستگی لوله رخ داده است، توضیح داد: پدیده رانش زمین یکی از پدیده های اخیر است. مشکلات روزهای پایتخت به دلیل حساسیت و خطر آن گشت های مستمر تیم های اجرایی با مشاهده نشست آسفالت کوچه 71 خیابان میاد جنوبی نسبت به ایمن سازی این معبر اقدام کردند.

رانش زمین و جاری شدن سیل در مناطق 18 و 19 پس از بارندگی دیروز در تهران تاثیر غیرمستقیم معتادان در بحران

وی با اشاره به تدارک برنامه های مختلف مرتبط با پایش منطقه برای پیشگیری و کاهش بحران گفت: با حضور عوامل منطقه، تسطیح های لازم در کوتاه ترین زمان ممکن با بتن ریزی و بتن ریزی انجام شد. خطوط لوله و پس از قطع بارندگی این جاده آسفالت می شود.

به گفته این مسئول پس از فرونشست این زمین خسارتی به خودروهای شهروندان و عابران پیاده وارد نشده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *