مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فتحعلی اویسی هیچ گاه کلیشه یک تیپ خاص نشد –

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در پیام «علیرضا تابش» چنین آمده است:

“«فتحعلی اویسی» از هنرمندان تحصیلکرده، خوشنام و مردمی سینما و تلویزیون در بیش از ۴ دهه، دار فانی را وداع گفت و افسوس و داغی تازه را برای اهل هنر و علاقه‌مندان به سینما بر جای گذاشت.

در کارنامه سینمایی و تلویزیونی زنده‌یاد اویسی، تنوع موج می‌زد. او هیچ‌گاه کلیشه یک تیپ خاص نشد و به مدد دانش، خلاقیت و تجربه‌، نقش‌های متفاوتی را برعهده گرفت و با عشق و تسلط به بازیگری، آنها را در قلب و ذهن مخاطبانش حک کرد.

این هنرمند همچنین علاوه بر بازیگری در آثاری مطرح از سینماگران برجسته و مجموعه‌های تلویزیونی پربیننده، به عنوان کارگردان نیز فعال بود و در اوائل دهه هفتاد، «مریم و میتیل» فیلم تحسین‌شده دوره نهم جشنواره کودک و یکی از فیلم‌های به‌یادماندنی و پرمخاطب سینمای کودک و نوجوان را ساخت که تلاش ماندگار او در این راه نیز، جای ارج‌گذاری دارد.

ضایعه درگذشت این هنرمند را به خانواده و فرزندانش تسلیت می‌گویم و برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگانش صبر جمیل آرزومندم.”

گفتنی است فتحعلی اویسی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در سال ۱۳۲۴ به دنیا آمد و در دانشگاه ایالتی تگزاس در رشته بازیگری و کارگردانی دانش‌آموخته شد.او علاوه بر کارگردانی ۴ فیلم سینمایی، در آثار سینمایی و تلویزیونی متنوعی از جمله «ناخدا خورشید»، «سرب»، «هامون»، «دلشدگان»، «بانو»، «می‌خواهم زنده بمانم»، «مومیایی ۳»، «سربداران»، «کوچک جنگلی»، «ولایت عشق»، «کمربندها را ببندید»، «باغچه مینو»، «دارا و ندار»، «بدون شرح» و… حضور داشته است. زنده‌یاد اویسی که از چندی پیش در پی سکته مغزی در بیمارستان بستری بود، صبح سه‌شنبه ۱۳ مهرماه درگذشت.

بیشتر بخوانید  فروش بیش از یک میلیون دلاری «قهرمانِ» اصغر فرهادی در فرانسه

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *