مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علت: پیشگیری و درمان سیفلیس یا سیفلیس

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سیفلیس چیست، علائم آن چیست و چگونه درمان می شود؟

سیفلیس (به فرانسوی: syphilis) این یک نوع بیماری مقاربتی است باکتری ترپونما پالیدوم بلند می شود. برای اولین بار در یک سال، فریتز شادین و اریش هافمن 1905. باکتری عامل بیماری ترپونما پالادیوم است شناسایی شده با دلگرم کننده بهترین راه های درمان بیماری را دنبال کنید سیفلیس یا سیفلیس آن ها ملاقات می کنند.

سیفلیس

چه چیزی باعث سیفلیس می شود؟

سیفلیس توسط یک باکتری به نام ایجاد می شود ترپونما پالیدوم ایجاد شد.

————————————————- ———————————————— ———

سیفلیس چقدر شایع است؟

سیفلیس قبلاً یک تهدید بزرگ برای سلامت عمومی بود و اغلب در دراز مدت باعث ایجاد مشکلاتی می شد استئوآرتریت، آسیب مغزی و کوری بوده. تا سال 1940 آنتی بیوتیک های پنی سیلین مشخص شده است که هیچ درمان موثری برای این بیماری وجود ندارد. طبق آمار رسمی، تعداد موارد جدید این بیماری در سال 1990 کاهش یافت و در سال 2000 به کمترین میزان خود رسید (این آمار از سال 1941 ثبت شده است). با این حال. ما از سال 2000 شاهد افزایش تدریجی بوده ایم و بیش از 36000 مورد سیفلیس در سال 2006 گزارش شده است. (این آمار مربوط به ایالات متحده است.)

———————————————— ———————————————— ———

علائم سیفلیس چیست؟

سیفلیس سه مرحله متفاوت دارد. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید:

علت: پیشگیری و درمان سیفلیس یا سیفلیس

در مرحله اول سیفلیس که معمولاً حدود سه هفته پس از مواجهه با بیماری شروع می شود. زخم های بدون درد در ناحیه تناسلی، دهان یا مقعد به نظر می رسد. غدد لنفاوی نزدیک این ضایعات ممکن است بزرگتر و متورم شوند. این زخم ها سه تا شش هفته باقی می مانند و سپس خود به خود از بین می روند. این روند به معنای درمان آنها نیست. عدم درمان این بیماری می تواند منجر به پیشرفت این بیماری و ورود آن به فاز دوم شود.
در مرحله دوم، سیفلیس که حدود دو هفته تا دو ماه پس از شروع زخم های بدون درد رخ می دهد، قابل پیگیری است. بثورات پوستی به صورت خارش، لکه های قرمز (یا قهوه ای مایل به قرمز) ملاقات. این لکه‌ها می‌توانند در هر جایی از بدن ظاهر شوند، اما اغلب در کف دست و پا ظاهر می‌شوند. ممکن است علائم دیگری را نیز تجربه کنید که البته ممکن است وجود داشته باشد آنها نشانه بیماری های دیگر هستند. این علائم عبارتند از::

  1. سردرد
  2. تب
  3. خستگی
  4. گلو درد
  5. درد عضلانی
  6. تورم غدد لنفاوی
  7. ریزش موی منطقه ای
  8. از دست دادن اشتها
  9. کاهش وزن
  10. درد در استخوان ها و مفاصل
بیشتر بخوانید  چیزهایی که بعد از غذا ممنوع است!

بعد از مدتی علائم ممکن است از بین بروند اما این نشانه از بین رفتن سیفلیس نیست و در صورت عدم درمان می توانید وارد فاز سوم بیماری شوید و بعد از ایجاد سیفلیس مفاصل تحت تاثیر قرار می گیرند که نتیجه آن آرتروز. عفونت می تواند سایر قسمت های خاص بدن را نیز تحت تأثیر قرار دهد مغز، اعصاب، قلب، چشم ها، رگ های خونی، استخوان ها و کبد حدود 15 درصد از افرادی که برای سیفلیس درمان نمی شوند وارد این مرحله از سیفلیس می شوند. این حالت ممکن است بله سیفلیس قلبی عروقی یا سیفلیس عصبی رهبری.

سیفلیس قلبی عروقی می تواند 10 تا 30 سال پس از عفونت اولیه رخ دهد و باعث آسیب به قلب و عروق خونی شود. سیفلیس عصبی می تواند در اعصاب ایجاد شود و می تواند منجر به مشکلاتی مانند فلج، نابینایی، مشکلات روانی یا از دست دادن حس در پاها شود. در صورت عدم درمان، سیفلیس می تواند به یک بیماری تهدید کننده زندگی تبدیل شود. درمان سیفلیس قبل از اینکه به مرحله پیشرفته برسد بسیار مهم است. حتی اگر علائم بیماری وجود نداشته باشد و مشکل عفونت نداشته باشید، درمان لازم است.

————————————————- ———————————————— ———

سیفلیس چگونه بر زن باردار و جنین او تأثیر می گذارد؟

باکتری هایی که باعث سیفلیس می شوند می توانند مادر و جنین او را در دوران بارداری آلوده کنند. بسته به مدت زمانی که زن باردار مبتلا شده است، می تواند منجر به مرگ نوزاد یا مرگ نوزاد بلافاصله پس از تولد شود. نوزاد آلوده ممکن است بدون علامت باشد. اگر نوزاد بلافاصله درمان نشود، در عرض چند هفته دچار اختلالات جدی می شود. یک نوزاد درمان نشده ممکن است به تعویق بیفتد توسعه، حملات یا حتی مرگ بودن.

بیشتر بخوانید  علائم انگلی دارید!

————————————————- ———————————————— ———

سیفلیس چگونه تشخیص داده می شود؟

برخی از پزشکان با معاینه بازو، سیفلیس را درمان می کنند (زخم عفونی) زیر میکروسکوپ میدان تاریک را بشناسید. اگر باکتری عامل سیفلیس در زخم وجود داشته باشد، می توان آن را زیر میکروسکوپ دید، آزمایش خون یکی دیگر از راه های تشخیص فرد بیمار است. اندکی پس از عفونت، بدن آنتی بادی هایی علیه سیفلیس تولید می کند که با یک آزمایش خون دقیق، ایمن و ارزان تشخیص داده می شود. ماه ها تا سال ها پس از درمان موفقیت آمیز بیماری، سطح پادتن در خون پایین است.از آنجایی که سیفلیس درمان نشده در یک زن باردار می تواند نوزاد او را بکشد، هر زن باردار باید آزمایش خون برای سیفلیس انجام دهد.

————————————————- ———————————————— ———

چه ارتباطی بین سیفلیس و ایدز وجود دارد؟

زگیل تناسلی سیفلیس (سرطان) انتقال و انتقال ایدز از طریق رابطه جنسی را تسهیل می کند. زخم های سیفلیس زمانی که در حین مقاربت با مخاط دهان یا مقعد تماس پیدا می کنند، به راحتی خونریزی می کنند و استعداد ابتلا به ایدز را افزایش می دهند. داشتن سایر عفونت های مقاربتی یکی دیگر از عوامل مستعد کننده ایدز است.

———————————————— ———————————————— ———

دیرمان در مورد سیفلیس چیست؟

درمان سیفلیس در مراحل اولیه بسیار آسان است. تزریق عضلانی پنی سیلین با دوز درمان برای فردی است که کمتر از یک سال به سیفلیس مبتلا شده است. برای فردی که بیش از یک سال به این بیماری مبتلا شده است، دوزهای اضافی لازم است. برای افرادی که به پنی سیلین حساسیت دارند، از آنتی بیوتیک های جایگزین استفاده می شود. این درمان باکتری های عامل سیفلیس را از بین می برد و از ضایعات جدید جلوگیری می کند، اما تاثیری بر ضایعات ندارد.

————————————————- ———————————————— ———

اگر سیفلیس درمان نشود چه اتفاقی می افتد؟

در صورت عدم درمان، سیفلیس می تواند در دراز مدت منجر به مشکلات بسیار جدی و دائمی شود زوال عقل، کوری یا مرگ بودن.

بیشتر بخوانید  علت رشد کم و درمان آن چیست؟

سیفلیس چگونه می تواند بر زنان باردار و نوزادان آنها تأثیر بگذارد؟

هر چه بیشتر طول بکشد تا مادر به سیفلیس مبتلا شود، احتمال اینکه نوزاد به زودی پس از تولد متولد شود یا بمیرد بیشتر است. در صورت عدم درمان، نوزاد مبتلا می تواند بدون هیچ علامتی متولد شود، اما علائم آن چند هفته پس از تولد ظاهر می شود. این علائم و نشانه ها می توانند بسیار جدی باشند. یک نوزاد مبتلا می تواند مشکلات رشدی، تشنج یا حتی مرگ داشته باشد.

————————————————- ———————————————— ———

دیدگاه پزشکی برای افراد مبتلا به سیفلیس چیست؟

سیفلیس بیماری قابل تشخیص و درمان است و پیشرفت های پزشکی در این زمینه قابل توجه است. با این حال، اگر درمان به تاخیر بیفتد، آسیب دائمی به قلب و مغز، حتی پس از درمان نیز ممکن است رخ دهد.

داروها:

اگر آلرژی ندارید، پنی سیلین تزریقی و اگر نمی توانید از پنی سیلین استفاده کنید، سایر آنتی بیوتیک ها می توانند همین اثر را داشته باشند. در صورت لزوم، داروهای موضعی برای علائم پوستی.

فعالیت:

تا زمان درمان از رابطه جنسی خودداری کنید. سپس در طول آمیزش جنسی، از کاندوم های لاستیکی برای استفاده.

رژیم غذایی:

رژیم غذایی خاصی وجود ندارد.

در این مورد با پزشک خود مشورت کنید:

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده علائم سیفلیس را دارید. اگر موارد زیر در طول یا بعد از درمان رخ دهد: تب، بثورات پوستی، گلودرد یا تورم مفاصل مانند مچ پا یا زانو. اگر علائم جدید و غیر قابل توضیح دارید. داروهای مورد استفاده در درمان می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند. اگر یک بار به سیفلیس مبتلا شده اید و در سال گذشته تحت معاینه پزشکی دقیق قرار نگرفته اید. اگر با فرد مبتلا به سیفلیس تماس جنسی داشته اید.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید سیفلیس چیست، علائم آن چیست و چگونه درمان می شود؟

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

————————————————- ———————————————— ———

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *