مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علائم کرونا BA5 در کودکان چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، یک ویروس شناس پزشکی گفت: شیوع علائم گوارشی واریانت Omicron در زیر شاخه BA5 در کودکان بیشتر است که شامل تهوع، استفراغ، اسهال و درد شکم می شود.

دکتر آذرکش آذران روز یکشنبه در برنامه طعم زندگی از سیمای خوزستان گفت: 80 درصد افراد علائم خفیف کرونا را تجربه می کنند که در بزرگسالان سردرد شدید، آبریزش بینی، گرفتگی یا احتقان بینی، گرفتگی صدا، گرفتگی دردناک سینوس یا همراه است. با تب.تعریق شبانه با درد عضلانی در پشت و پاها و احساس کسالت و خستگی همراه است، اما شیوع علائم گوارشی در کودکان بیشتر است که البته در بزرگسالان نیز اتفاق می افتد.

وی افزود: این زیرشاخه Omicron بسیار مسری و بسیار مسری است و قسمت اعظم دستگاه تنفسی فوقانی درگیر است.

آذران ادامه داد: در موارد خفیف کرونا، علائم طی یک یا دو هفته برطرف می‌شود، اما در موارد شدید بسته به سن و سیستم ایمنی فرد، طول مدت بیماری بیشتر می‌شود.

مدت زمان قرنطینه بیماران مبتلا به ویروس کرونا BA5

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مورد مدت زمان قرنطینه بیمار گفت: با توجه به مثبت بودن آزمایش و خفیف بودن علائم پس از 5 روز قرنطینه، در صورت عدم تب تا 24 سالگی. ساعت‌ها بدون مصرف مسکن می‌توان او را از قرنطینه خارج کرد و تا پنج روز دیگر با ماسک در انظار عمومی ظاهر شد، اما در صورت شدید بودن بیماری، قرنطینه ۱۴ تا ۲۱ روز طول می‌کشد.

وی با بیان اینکه با تزریق دوز تقویت کننده واکسن، عفونت افراد خفیف تر می شود، گفت: اثربخشی واکسن ها کاهش می یابد زیرا باید به روز شوند، اما با تزریق دوز تقویت کننده، میزان آنتی بادی ها افزایش می یابد. .

بیشتر بخوانید  ترافیک در جاده کرج - چالوس نیمه سنگین است

آذران در خصوص زمان مناسب تزریق واکسن پس از ابتلا به کرونا افزود: در بزرگسالان تزریق واکسن 28 روز پس از شروع علائم امکان پذیر است اما در کودکان فاصله زمانی 12 هفته ای لازم است. البته اگر کودک یک بیماری زمینه ای مانند دیابت یا بیماری قلبی عروقی داشته باشد یا با یک فرد بزرگسال مبتلا به بیماری زمینه ای زندگی کند، بهترین زمان تزریق 28 روز پس از بهبودی است. واکسن سینوفارم برای زنان باردار و کودکان بی خطر و کم خطر است.

در حال حاضر یک شهر خوزستان در وضعیت قرمز ویروس کرونا، 6 منطقه در وضعیت نارنجی، 20 شهر در وضعیت زرد و 2 شهر در وضعیت آبی ویروس کرونا قرار دارند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *