عرضه خودرو در بورس کالا؛ حقوق تولید‌کننده، مصرف‌کننده و سهامداران را تأمین می‌کند


به گزارش مجله خبر نگار/ایران: عرضه خودرو در بورس کالا که از ابتدای دولت سیزدهم مورد رصد جدی مسئولان اقتصادی دولت قرار داشت، سرانجام چهارشنبه هفته گذشته وارد فاز اجرایی شد و معاملات با این کالای اساسی در این بازار شفاف به ثبت رسید. از امروز 600 دستگاه دیگنیتی و فیدلیتی متعلق به باخمن موتور وارد تابلو شده و 3485 سفارش ثبت شده است. پس از آن طی فرآیند عرضه و تقاضا مشخص شد که قیمت این خودروها کمتر از بازار و بالاتر از قیمت مصوب کارخانه است، بنابراین گام مهمی در راستای حذف دلالان در بازار خودرو است. و خروج خودروساز از زیان های تجاری انجام شد. در همین راستا، کارشناسان معتقدند خرید خودرو در بورس و افشای قیمت این محصولات از طریق مکانیسم بازار، می تواند باعث افزایش حاشیه سود محصول و افزایش سهم تولیدکنندگان از قیمت نهایی خودروها (با حذف نمایندگی ها) شود. . از چرخه توزیع این محصول)، کاهش قیمت برای مصرف کننده نهایی. از سوی دیگر، با از بین رفتن یکی از مهمترین چالش های تحقق سود صنعت خودرو در کشور، سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این صنعت ترغیب خواهند شد و این موضوع می تواند به رشد و توسعه بیشتر آن در سطح متوسط ​​و متوسط ​​کمک کند. افق زمانی بلند مدت

نسخه های جدید در راه است

آغاز موفقیت آمیز فروش خودرو در بورس کالای ایران، تولیدکنندگان را تشویق کرد تا سایر محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند. بر این اساس خودروهای هایما، لاماری ایما، دایون، وانت دوکابین کاپرا، کامیونت فاو تایگر 6 تن، کشنده تک محور CA4180 و کامیون های Force and Empower به لیست خودروهای پذیرفته شده برای فروش در روزهای اخیر اضافه شده اند. مبادله کالا. پیش از این بورس کالای ایران از پذیرش جداگانه سه محصول شرکت کرمان موتور (وانت J4-JAC، JAC5-S و KMC8-T)، سه محصول شرکت بهمن موتور (ون تک کابین و دو کابین، فیدلیتی و دیگنیتی) و یک محصول خبر داده بود. منتشر شده توسط گروه خودروسازی سایپا (شاهین).

بیشتر بخوانید  بستری ۸۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های زنجان

مبنای قیمت گذاری خودرو، قیمت های اعلام شده در بورس کالا خواهد بود

بر اساس سازوکار مذکور، پس از ورود خودروها به بازار کالا و کشف قیمت در این بازار، این شرکت قیمت مکشوفه را به عنوان قیمت پایه محصولات خود در بازار در نظر می‌گیرد. سوال زیر می تواند تاثیر زیادی بر درآمد و سود شرکت های عرضه کننده خودرو داشته باشد. عرضه موفقیت آمیز گروه باخمن و افزایش ۲۵ درصدی قیمت خودرو در روز چهارشنبه ممکن است به سایر خودروسازان این نوید را بدهد که با عرضه محصولات در بورس کالا و افشای قیمت واقعی محصولات، عملکرد خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند.

قیمت گذاری تکلیفی یکی از عواملی است که در تحقق زیان 120 هزار میلیارد تومانی خودروها تأثیرگذار بوده است.
اگرچه صنعت خودرو در کشور در سال های اخیر با مشکلات متعددی مواجه بوده و وجود فساد و رانت در این صنعت همواره توان عملیاتی آن را کاهش داده است، اما وجود قیمت های دستوری نیز یکی از دلایل اصلی زیان دهی بیش از 120 هزار میلیارد تومان صنعت نقش اساسی داشت. در این سال‌ها خودروسازان محصولات نهایی خود را با قیمت‌های مصوب روانه بازار می‌کردند، در حالی که نهاده‌های لازم را از طریق بازار آزاد تهیه می‌کردند که همواره منجر به شناسایی زیان عملیاتی در تولید آنها می‌شد. این اتفاق در حالی رخ داد که محصولات با قیمت های بسیار بالاتر از قیمت های مصوب به دست مصرف کننده واقعی رسید، بنابراین در حالی که مصرف کننده خودرو را با قیمت های گزاف خریداری می کرد، همیشه زیان انباشته خودروسازان اضافه می شد و در این بین بازاری برای گمانه زنی و گمانه زنی ایجاد می شد. میانجیگری برقرار شد و تنها عده کمی از این سودهای زیان آور سود بردند.

بیشتر بخوانید  دستگیری 12 متهم در پی کشف لوازم خانگی قاچاق در ماهشهر

<п>اعلامیه خرید خودرو در بورس کالا؛ حقوق تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و سهامداران را تضمین می کند اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید